Even voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

BioPower
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 20:02
Locatie: Bakareboda Zweden

Even voorstellen

Bericht door BioPower »

Hallo, ik heb mij net aangemeld op dit forum omdat ik al een tijdje mee lees en nu ook wel eens mee wil praten :)
Ik ben Hans 45 jaar, woon nu bijna 3 jaar in Zweden. Heb een klussenbedrijf met o.a. ook boomzaag werkzaamheden. Hier in dit land is er voor mij ook een nieuwe hobby onstaan n.l. het houtzagen, klieven, opslaan en stoken, voor zover je het een hobby kan noemen, want het is ook een noodzakelijke bezigheid. Het is hier voor het merendeel dat men stookt op hout (op het platte land dan) of anders pellets. Maar ik stook voledig hout, en heb er nog een warmtepomp bij, maar wordt bijna niet gebruikt. Aardgas hebben we hier niet. Maargoed heb er zeker geen hekel aan om met dat brandthout in de weer te zijn. Daarvoor heb ik me eingelijk ook aangemeld, dat zal v.nl. voor het ''houtgedeelte'' zijn, of anders voor een eigen waterbron, want die heb ik ook. Geen water van de gemeente. Heb trouwens wel gewoon elektriciteit ;)
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Even voorstellen

Bericht door ritsaert snijder »

Hans,
welkom op het forum!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Even voorstellen

Bericht door benthuis »

Welkom!

Leuk om input te hebben uit t land van de oneindige houtvoorraad.. (en de VOLVO's)
Heb een keer rondgetrokken door zweden en het leven daar beviel me fantastisch.
Heb op goed vertrouwen een Volvo opgehaald. Iets wat hier weinig meer voorkomt.
Haast leek me een ander begrip daar!

Veel plezier hier, groet Ben
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Even voorstellen

Bericht door Dutch John »

benthuis schreef: ....oneindige houtvoorraad.. (en de VOLVO's).....
En de combinatie is helemaal perfect. Tenminste, als we spreken over de achterwielaandrijvers, en zeker als die rood zijn......

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Even voorstellen

Bericht door benthuis »

Schaar zo'n voorwiel aangedreven contraptie zowiezo niet onder de noemer VOLVO. Heel klein schrijven en zachtjes uitspreken zou ik, als ik daar in moest rijden!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
BioPower
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 20:02
Locatie: Bakareboda Zweden

Re: Even voorstellen

Bericht door BioPower »

Tack tack (bedankt)

Onuitputtelijke houtvoorraad is het hier zeker, maar volgens mij geldt dat voor meer landen. Zag laatst iets op tv dat er in Duitsland nog steeds meer aanwas is van hout, dan er gekapt wordt, terwijl daar ook veel geoogst wordt. Er groeit nog steeds 40% meer bij (geloof ik) dan dat men eraf haalt. Daar kun je dus niet tegen kappen zeg maar. Zal voor hier ook zeker wel opgaan, de bossen hier worden al deccenia goed beheert, al denk je soms als je ziet hoeveel er in 1 dag plat gaat, en de lege ruimt die dan overblijft het nooit goed kan zijn, maar je moet het in het totaal zien. Zeker is dat het hier met de stookhout voorziening wel snor zit :D

Hier is ''haast'' ook wel een ander begrip ja, maar het is er zeker wel, net zoals stress, maar men legt zich wat makkelijker ergens bij neer als men er geen vat op heeft. Dat is denk ik het voordeel van het terug naar de basis zoals ik dat noem, meer naar de natuur, en waar je kan slapen in het pikkedonker wat ook heel goed is voor het welzijn. Geen stooilicht, tenminste niet op het platteland. In een grote stad is dat weer heel anders. Daar zie je dan ook weer ''oerhollandse'' taferelen haha :wink:
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Even voorstellen

Bericht door benthuis »

Als ik het goed heb ben jij dus een Snicker?
Wat hebben wij gelachen om dat woord...

Heb 2 jaar geleden een dikke week met een vriend in Stockholm gebivakkeerd.
Ook daar vond ik de mensen een stuk relaxter dan in de gemiddelde Nederlandse stad.
Parken in overvloed en iedereen maakt er volop gebruik van. Van jong tot oud, punker of zakenman.
Iedereen eet en drinkt in het park, ruimt bij vertrek zn rommel op én laat een slokje voor de zwerver achter (keurig onder de prullenbak)!

Heb er verder niks te zoeken, maar ik kan goed begrijpen dat dat land trekt!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
BioPower
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 20:02
Locatie: Bakareboda Zweden

Re: Even voorstellen

Bericht door BioPower »

Dat heet ''snickare'' :wink: maar ben ook ''målare''
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Even voorstellen

Bericht door benthuis »

De malle snickert... :fff
Neem aan dat malare, schilder is...

Wel leuk om een zweed in de gelederen te hebben. Ben bijvoorbeeld op zoek naar een Quad met aftakas. Die zijn bij jullie veel te koop en redelijk betaalbaar. (en natuurlijk mooie achterwiel aangedreven, onverwoestbare, daarom zeer ecologisch verantwoorde :roll: rode Volvo's)
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
BioPower
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 20:02
Locatie: Bakareboda Zweden

Re: Even voorstellen

Bericht door BioPower »

Dat klopt.

Ben niet zo thuis in de quad's zo liever een minitrekkertje hebben, maar een quad met aftakas klinkt wel goed. Dat vond ik ook altijd het nadeel van die dingen, plenty machine's voor te koop, maar allemaal ook weer met eigen benzinemotor erop. Vindt ik wel zo onozel, koop dan een trekker, zal mischien niet zo stoer zijn maar so what. En dan zie je ze sneeuwschuiven met een quad en dan smoort dat veel te lichte benzineblokje die het gewoon niet aankan, daarvoor moet je echt dieselpower hebben.

Welke rode Volvo's bedoel je, de traktors van Volvo? die zijn ook rood en hebben ook achterwielandrijving :wink: Of de 240-740 serie, de trekker voor de hele familie?
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Even voorstellen

Bericht door 12much »

Of de 240-740 serie
de twee enige, zeg maar :lol: Welkom hier. In welk deel van Zweden woon je als ik zo vrij mag zijn?
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door kockie »

12much schreef:
Of de 240-740 serie
In welk deel van Zweden woon je als ik zo vrij mag zijn?
Komt net op het forum en jij wilt er al een forumdag plannen? Met z'n allen in DJ's gasmobiel er naar toe :mrgreen:


Welkom op het forum Biopower!

Zegt Kockie die ook eens naar Zweden wil
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Even voorstellen

Bericht door 12much »

Zegt Kockie die ook eens naar Zweden wil
Dj wil altijd nog zijn ideale vingerhoutjesknipper daar vandaan halen, ik ben al twee jaar niet meer in Zweden geweest (heimwee :shock: ) dus wat let je om mee te gaan? kano, vliegenhengeltjes en tent mee, krijg ik alleen ruzie met de missussen uit Zeddam en Haps omdat jullie niet meer terug willen :lol: :lol: :lol:

(we kunnen er natuurlijk twee weken aan vast plakken en iedereen mee nemen, dan is het geen workshop meer maar vakantie!!! dan heb ik tenminste maar ruzie met één van de missussen, want dan willen de jongens ook niet meer terug :fff )
Laatst gewijzigd door 12much op 06 apr 2013, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Even voorstellen

Bericht door 12much »

en ik ben nog serieus ook....

Houthakken Kanovaren :fly:

Die gif files zijn te klein om op vimeo te plaatsen...
Never burn faster than your Wocket.
Zoete inval
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2013, 17:52

Re: Even voorstellen

Bericht door Zoete inval »

Voordat je met mij ruzie krijgt, moet je al echt wat uithalen.
De mooiste vakantie in mijn jeugd was de vakantie naar Zweden, 6 weken trekken met de sleurhut, dus hier geen bezwaar :mrgreen:
Ik word alleen niet zo rustig van steeds op het water zitten met de ukken, i.v.m. moederlijke hartverzakkingen :roll:
Plaats reactie