Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Lexxie »

@Peter

hoeveel van de plaatjes (deur7.jpg) ben je nodig? Worden gesneden met plasma hebben hier geen laser staan.

Van het frame kan ik beste de binnen maten aanhouden gezien de gebruikte koker anders is dan jou tekening?
Zal ik de buisjes en de lasduimen los meenemen naar de klus dag en er daar aanlassen?
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door peterberg »

Lexxie schreef:hoeveel van de plaatjes (deur7.jpg) ben je nodig? Worden gesneden met plasma hebben hier geen laser staan.
Eentje als getekend, en een klein plaatje van 64x58x4mm voor het schuifje. Voor de p-channel heb ik nog geen oplossing bedacht, dat zou ook ter plekke bedacht kunnen worden.
Lexxie schreef:Van het frame kan ik beste de binnen maten aanhouden gezien de gebruikte koker anders is dan jou tekening?
Ja, de binnenmaten zijn maatgevend. Ik heb aanvankelijk een koker van 60 mm breed getekend maar ik vond het niet de moeite om dat nog weer opnieuw te doen met 70 mm koker.
Lexxie schreef:Zal ik de buisjes en de lasduimen los meenemen naar de klus dag en er daar aanlassen?
Ja, graag! Er zijn diverse mensen die apparatuur bij zich hebben en Kockie heeft ook een MIG set.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Tim »

hotglass schreef:BYZEWAY hoeveel is een lengte in centimeters?
Er is idd 4mtr over. Kun je leven met €40?

Mag het in 2x2mtr of wil je het in volle 4mtr lengte?

Tim
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door hotglass »

Ha Tim,

De prijs is prima en die 2 x 2 mrt is ook goed.
desgewenst knutsel ik ook zo weer twee stukken aan elkaar :mrgreen:

Groet

Ed
DWN
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2008, 01:26

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door DWN »

Hallo Allemaal

Een leuk idee van die Rocket 177 maar zou de tijd niet rijp zijn voor een super zuinige HR houtkachel met warmtewisselaar voor cv ?
De houtkachels nu zijn houtvreters en er gaat te veel warmte via schoorsteen verloren een voorbeeld zou de pelletkachel kunnen zijn

Henk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Maak een warmtewisselaar en wij bouwen er een rocket onder. Het idee is al vaker de revue gepasseerd, maar niemand kon/wilde tot nu toe een warmtewisselaar bouwen. Tot dat moment wachten we nog even af...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door peterberg »

DWN schreef:Een leuk idee van die Rocket 177 maar zou de tijd niet rijp zijn voor een super zuinige HR houtkachel met warmtewisselaar voor cv ?
Natuurlijk wel, aanvankelijk was er ook sprake van dat er (ook) eentje met warmte wisselaar gebouwd zou gaan worden. Maar er was niemand die zich meldde om het deelproject van de wisselaar te trekken. Als jij verstand van dit soort dingen hebt, dan is hier je kans voor de volgende workshop!
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door ritsaert snijder »

Henk,
Die uitvoering is eigenlijk als een van de eerste gemaakt en getest. Zie http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... &start=750.

Dat was een model met een tegenstrooms vlampijpwisselaar. Er zijn ook andere varianten bedacht.

Maar voor de forumdagen was er geen vrijwilliger. Je moet tenslotte ook de veiligheden bouwen.

RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

2 ziel(ig)en, 1 gedachte :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Lexxie »

peterberg schreef:@Lexxie,
Die buis Gel. 159x4 zou wel eens dicht bij 150 binnen diameter uit kunnen komen. Maar wat betekent Gel.? Voor de lengte: Kockie, hoe dik is de muur van de stal?
Kockie hoe lang wil je de buis hebben? Deze en volgende week ben ik nog op werk. Week 16 niet en dat weekend is het bouw weekend ook dus moet alles eind volgende week thuis hebben liggen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Oei, ik moet nog meten. Hoe dik is een standaard spouwmuur met 6 cm isolatie anno 1993? (2 lagen baksteen met spouw dus). Korter maken van de buis kan natuurlijk altijd nog. Haakse slijpers zijn aanwezig...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door Lexxie »

kockie schreef:Oei, ik moet nog meten. Hoe dik is een standaard spouwmuur met 6 cm isolatie anno 1993? (2 lagen baksteen met spouw dus). Korter maken van de buis kan natuurlijk altijd nog. Haakse slijpers zijn aanwezig...
Mag jij met slijper doen.. kan beter hier onder de lintzaag netjes haaks maken.
Mag hij niet iets langer zijn? normaal 10cm steen 3cm spouw 6cm isolatie 10cm steen. Totaal iets van 29cm denk ik? kan je niet bij deurpost bekijken?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Ik kan wel kijken, maar niet vanaf m'n werk :wink: Ik ga het morgen proberen; moet dan op verzoek ook al foto's maken van m'n zaagcontraptie....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door kockie »

Er is gemeten. De muur is 31,5 cm dik.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
paukerock
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 nov 2010, 11:38

Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen

Bericht door paukerock »

awel ik vind dat echt geen slecht voorstel waar is de plaats waar dat doorgaat Belgie? Nederland?
ik heb wel intresse en ik heb nog wel wat van alles liggen maar is het de bedoeling dat alle materiaal daar blijft ? :(
ik ben al geruime tijd aan het nadenken over een broodbak oven /verwarming/houtvergasser
maar die stomme verbouwing neemt al mijn vrije tijd in beslag
5 tot 7% van de bevolking heeft een spellingstoornis, ik behoor daar ook bij...
Neem ook eens een kijkje op mijn persoonlijke website: www.pietdepauw.net
Nu voorlopig via http://users.skynet.be/pietdepauw
Gesloten