ik zou graag willen starten met wat info waar ik over beschik. Daarna ben ik benieuwd hoe jullie vanuit jullie eigen visie aan kijken tegen mobiliteit. laten we zeggen woon werk en of hobby matig rondtoeren.
Nog niet zo lang geleden is er een nieuwe regelgeving gestart vanuit de overheid waarin wordt gesteld dat, het type voertuigen waar ik over wil discussiëren, voertuigen die niet harder gaan dan 25 km /h en elektrisch en of door een verbrandingsmotor (ook LNG) aangedreven worden niet meer aan de algemene regels hoeven te voldoen. Geen rijbewijs, geen kentekenbewijs, geen verlichtingregels, op de stop max 9km/h, geen helmplicht, lengte max 2.0M breedte max 1.1M hoogte max 2.0M, en nog wat kleinig heden zoals reflectoren etc. Dit komt uit de hoek van de segway waar al jaren over gestrengeld is om deze op de Nl weg te krijgen. Was nooit mogelijk en of moeilijk maar nu dus binnen de nieuwe regelgeving.
Deze nieuwe regelgeving past sterk binnen mijn idee dat snel en zwaar te veel energie kost en dus duurder is. Ja we gaan graag hard en ver en remmen ook graag hard en lang.
Ik ben nu van plan binnen deze regelgeving mijn eigen voertuigen reeks nieuw leven in te blazen. Maar omdat deze voertuigen er eigenlijk nog helemaal niet zijn ben ik benieuwd naar forumleden die daar ook mee bezig zijn en of positieve gedachten over hebben.
Ik denk namelijk sterk dat zo'n type voertuig mits goed ontworpen en goed betaalbaar wel eens een nieuwe vrolijkheid en of mogelijkheid zou bieden aan mobiliteit zonder noemenswaardige kosten. Opladen aan de zonnepaal en of windpaal.
natuurlijk zijn daar eerste investeringen voor nodig net zoals je een fiets aanschaft maar waar je dan ook voor een zak aardappelen en een boterham met pindakaas ver kan komen. alleen nu zonder brood en aardappelen maar met de energie om ons heen.
Wie ziet daar wat in en of doet daar al in ...
ben benieuwd naar de eerste reacties op mijn eerste forum schrijven.
Erik