Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradle

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door Chicken Power »

Hallo Boy,
12much schreef:Weet dat het niet op jullie slaat, maar ben er van overtuigd dat er hier meer zijn, die er voor gezorgd hebben dat Wakker Dier de NRC Charity Awards heeft gewonnen. En in die zin vond ik het toch wel passen:-)
Zeer dank voor je terechte voorbehoud naar John en mij.

Anders ligt dat ten aanzien van de NRC, de Charity Awards en Wakker Dier.

Ten aanzien van de eerste (NRC), sinds het verraad de redactie te verplaatsen naar 020, schijnt de vertrutting naar eerlijke en objectieve berichtgeving ook het niveau van een "Televaag" niet meer te overstijgen.

Ten aanzien van de Charity Awards, men is in zijn algemeen het onderscheid tussen van origine echte liefdadigheid en de daaruit voortvloeiende instituten helemaal kwijt. Wat ooit begon als een loffelijk initiatief, is geen middel meer maar een doel wat zichzelf graag in stand wil houden, zelfs als de oorspronkelijke noodzaak waarvoor zij opgericht werden, al lang niet meer aan de orde is. Denk in dit kader ook aan de Dierenbescherming en Greenpeace. Dergelijke clubs zijn zeer gehaaid in het scheppen van ‘nieuwe’ problemen om het eigen bestaan te kunnen verantwoorden.

Ten aanzien van Wakker Dier; hadden deze mensen er vanuit een echt gedegen biologische kennis er waarlijk verstand van, wat dus duidelijk niet zo is, dan sprak men niet van de ‘evolutie van de kiloknaller’, maar van de evolutie tot kiloknaller. De evolutie erna moeten we namelijk nog mee gaan maken.

Evolutie is nog steeds gebaseerd op de ontwikkeling na een uitgangssituatie!

Waarmee weer aangetoond is, dat op zich ecologisch weldenkende mensen, terwijl zij zich daar niet van bewust zijn, zich op zeer vage gronden tot in het onbetamelijke laten meeslepen!

Waarvan akte.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door 12much »

CP,

je bent echt geweldig....(en niet cynisch bedoeld.....)

Hoe dan ook zal de achterliggende gedachte nog heel lang voor een groot deel afhankelijk zijn van politieke spelletjes, vrees ik.
Maar in dit soort gevallen, heiligt het doel de middelen, vind ik.
Want het stuit mij werkelijk tegen de borst, dat alleenstaande ouders die afhankelijk zijn van een uitkering (bijv.), gedwongen worden hun heil te zoeken in kiloknallers waar doodleuk op de verpakking staat dat er maximaal 21% water aan toegevoegd is, die per kilo minder kosten dan het goedkoopste kattenvoer etc. En dat zelfs de promotiefilmpjes van desbetreffende industrie, bedoeld om het imago wat op te poetsen, dezelfde "volgroeide" kuikens laten zien als het laatste (inderdaad nog niet uit-geevolueerde) plaatje in het rijtje van Wakker dier. Mijn grootste wens met het plaatsen van dit plaatje en het tot vermoeiens toe (voor andere mensen dan, he..) door blijven zeiken over deze onderwerpen, is dat iemand even stil blijft staan, erover nadenkt en gewoon ander vlees koopt, desnoods een beetje minder.....waarvoor hebben we anders dit platform?
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door Pieke »

12much schreef:CP,

je bent echt geweldig....(en niet cynisch bedoeld.....)

Hoe dan ook zal de achterliggende gedachte nog heel lang voor een groot deel afhankelijk zijn van politieke spelletjes, vrees ik.
Maar in dit soort gevallen, heiligt het doel de middelen, vind ik.
Want het stuit mij werkelijk tegen de borst, dat alleenstaande ouders die afhankelijk zijn van een uitkering (bijv.), gedwongen worden hun heil te zoeken in kiloknallers waar doodleuk op de verpakking staat dat er maximaal 21% water aan toegevoegd is, die per kilo minder kosten dan het goedkoopste kattenvoer etc. En dat zelfs de promotiefilmpjes van desbetreffende industrie, bedoeld om het imago wat op te poetsen, dezelfde "volgroeide" kuikens laten zien als het laatste (inderdaad nog niet uit-geevolueerde) plaatje in het rijtje van Wakker dier. Mijn grootste wens met het plaatsen van dit plaatje en het tot vermoeiens toe (voor andere mensen dan, he..) door blijven zeiken over deze onderwerpen, is dat iemand even stil blijft staan, erover nadenkt en gewoon ander vlees koopt, desnoods een beetje minder.....waarvoor hebben we anders dit platform?
Mooi betoog 12,

Ik houd sinds enige tijd ook enkele kippen.Enkel als hobby en de eitjes beschouw ik als een leuke bijkomstigheid.Altijd weer een "Jippy-moment" als ik een eitje kan rapen.Ik ben geen grote vleesconsument, noch vegatariër.Maar kippenvlees laat ik inmiddels links liggen.Het heeft mij iig wel stil laten staan bij deze tak van de vleesindustrie.

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door David86 »

Dit draadje kwam op eens weer te voorschijn.

Een leuk draadje, zeker leuk om even terug te pakken naar de oorsprong van deze draad en aan te vullen.

Ik heb hem verplaatst naar consuminderen.

Groeten,

David
..
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door Anne2 »

Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door Pieke »

Anne2 schreef:http://www.trosradar.nl/uitzending/laat ... sport/?p=1

Nog even over de kippen.
Hoi Anne,

Ik heb het vorige week ook gezien.Het is triest en helaas een topje van de vleesverwerkende industrie/ijsberg. Het houden van je eigen pluimvee heeft mij wel doen inzien dat ik het iig anders doe voortaan.Dus misschien tijd voor een varkentje,koeien en schapen. :wink:

Maar ben wel van mening dat we met deze discussie volledig off-topic gaan.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door David86 »

Pieke schreef:Maar ben wel van mening dat we met deze discussie volledig off-topic gaan.
Ik ook, laten we hier: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=7&t=2345 over vlees praten. Dan kunnen we hier terugpakken naar de intentie van deze draad.

Wat maak je van "afval" ?
..
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door ritsaert snijder »

David,
Geweldig 45...ja die eten je arm! Ik ga ook eens bij de bakker kijken.
RS
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Verzameltopic hergebruik van materialen; cradle to cradl

Bericht door Pieke »

Gisteren bij de oud ijzerboer wezen shoppen.
IMG_0153.JPG
Wat heb ik gescoord? Wat zien we? Een expansievat, leuk om 'ns een stookruimte te maken,3 speedboren,thermometer tot 400 gr,drukmeter 5 bar/thermometer 120 gr.,hoopje hennep, 2 meetlatten, paar wikkeltjes soldeertin, 2 platenwisselaars,een meter of 6, 15 en 22 mm buizen, een potje rubber ringetjes, een zakje knelringen.Een rol geplastificeerd kabel.Niet op deze foto: 4 kunststof panelen van een douchecabine.
En een koffertje met wat koppelingen.
IMG_0154.JPG
Kosten van dit alles? Nul komma nix.Enkel en alleen omdat de desbetreffende ijzerboer het geweldig vindt dat ik zo lekker aan het klussen en experimenteren ben. :D .Ik heb wel een fooi gegegven, maar die geeft ie me weer terug als ik de metalen profielen van die douchecabine weer inlever......

@mods, mag die dubbele afbeelding weg? Het lukt me niet
Laatst gewijzigd door kockie op 14 jul 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: mij wel
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Plaats reactie