Vis kweken

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Vis kweken

Bericht door David86 »

Als ze "met rust gelaten worden" schijnen ze niet snel te vertrekken. ik speel zelf met de gedachte er aan te beginnen, indien de tuin projecten op orde zijn.
..
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Vis kweken

Bericht door Dutch John »

De vijver stikt inmiddels van het leven, ondanks het stilstaande water. Gisteren ontwaarde ik een soort waarvan het hart sneller gaat kloppen: de ijsvogel. Wat een prachtig vogeltje. Je ogen zuigen zich als het ware naar het mooiste blauw dat je ooit gezien hebt.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Vis kweken

Bericht door pelletpower »

Ja, die heb ik hier ook een paar keer mogen zien. Een ongekende schoonheid waar je stil van wordt. Zijn nestje heb ik niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Vis kweken

Bericht door Tim »

Hahah,

En het kreng kijkt je aan alsof hij zich afvraagt wat jij daar doet :D....

Mooi vogeltje.

Tim
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Vis kweken

Bericht door jwardenier »

Kaapse eenden zijn erg honkvast , ik heb een ouder paar en nu nog 9 jongen .Ik voer ze bij met wat graan .
Ze leggen goed eieren ,zelfs de jongen van dit jaar leggen nu al . Een vijver is niet echt nodig een emmer water een plas of een drinkbak voor andere dieren ,je vind ze overal in te badderen , het zal wel handig zijn als ze op een vlot of eilandje kunnen overnachten , om de vossen . Als zie ik dat ze nachts zich daarom wel in veiligheid brengen .
Ik zou zondag morgen 7 september een trio voor je mee kunnen brengen ,ruilen met wat stekken o a je framboos en wat meerjarige ?
eieren heb ik ook zat ,maar het wordt mijn inziens wat laat om die nog uit te broeden . gr John
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Vis kweken

Bericht door Dutch John »

John,

Bedankt voor het aanbod, maar we gaan elkaar tijdens het forumweekend mislopen. Ik kom alleen zaterdag, jij zondag.

Een drijvend eilandje is wel te creëren. Zullen ze nodig hebben, want momenteel zijn de vossen ook overdag actief (mais). Kostte al één kip het leven en een ander de staart. Ik heb ze nu weer achter de hekken.

Hoe gaan die eenden om met jonge aanplant? Het aan te planten voedselbos grenst aan de vijver. Ooit zal het een overvloed gaan leveren, maar dan moet de jonge plantjes wel een goede start gegund worden.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Vis kweken

Bericht door jwardenier »

Tot nog geen schade aan jonge aanplant gehad , eerder bij ganzen wel .
Ik heb veel jonge aanplant o a wilg en allerlei andere boompjes en struiken , maar ze kijken er niet naar .
Dat we elkaar mis gaan lopen had ik al begrepen , je zou op de fiets komen ?
als het niet erg om rijden is dan is het te regelen .
Die vossen kun je beter tam maken , ze kunnen veel schade onder je dieren brengen .
gr John
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Vis kweken

Bericht door jwardenier »

Ik heb ooit eens iemand een gras karper zien bereiden ,de gasten die er van mochten proeven waren allen onder de indruk .
Of ik zijn naam goed kan spellen , ik waag me daar maar niet aan ,een zelfvoorziener met lang haar Engels sprekend.
Ook heb ik eens gelezen dat men 3 punt kroost teelde op het waterige deel van varkens mest en deze weer voerde aan de karpers .
In landen waar eten schaars is gebruikt men de nacht spiegel om kroost te telen .
Mocht je veel groen in je poel hebben zou het misschien het proberen waard zijn , jonge gras karper visjes kosten een paar euro .
Als hier alles een beetje op regel is wil ik een proefje wagen ,het zal nog een tijd duren ,er moet nog zo veel , onlangs heb ik me weer laten verlijden om een complete karn molen te kopen ,weer een project .
Gr John
Plaats reactie