Landcode voor SMA Sunny Boy 3/4/5000TL

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bart1074
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012, 16:21

Landcode voor SMA Sunny Boy 3/4/5000TL

Bericht door bart1074 »

Ik heb een SMA Sunny Boy afkomstig uit duitsland. Deze staat ingesteld op landcode Duitsland. In de (Nederlandse )handleiding staan alle landen genoemd behalve nederland. Is er iemand die weet op welke code een SMA Sunny Boy ingesteld moet worden in nederland. Of heeft iemand een van de bovenstaande inverters en wil dit even checken voor mij. Dit kan via de stand van de 2 draai schakelaartjes onder de zwarte afdekking of via sunny explorer.

Alvast bedankt.
x21r
Berichten: 263
Lid geworden op: 27 jun 2011, 12:50

Re: Landcode voor SMA Sunny Boy 3/4/5000TL

Bericht door x21r »

Zoek op google op " SBNG_PAR-TEN084410.pdf "

Waarschijnlijk is belgie de zelfde c10/11 zie pagina 12.
Anders even via SMA per mail .

zie bericht http://zonstraal.forumup.be/viewtopic.p ... raal#31165

edit :Misschien kan SunshineCompany. Je helpen op tweakers duurzame energie deel 19
bart1074
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012, 16:21

Re: Landcode voor SMA Sunny Boy 3/4/5000TL

Bericht door bart1074 »

Hoi X21R,

Bedankt voor je reactie. Deze parameter lijst is inderdaad de parameterlijst die ik bedoel. Alleen met "waarschijnlijk zelfde als Belgie" kan ik niet werken. Mijn omvormer is nieuw en zoals de heren uit het andere forum al opmerken kan deze code alleen de eerste 10 teruglever uren gewijzigd worden, daarna heb je een "SMA Grid Guard code" nodig. Ik wil dus gelijk de juiste landcode hebben voor nederland.

Ik heb deze zelfde vraag al gesteld op tweakers, maar sneeuw daar een beetje onder in discusies over TVT, electrische scooters of het isoleren van je koelkastleidingen :)

Ik heb nog even geduld, de zon schijnt toch niet :) misschien is er iemand in nederland zo vriendelijk om even te kijken op zijn eigen installatie.
Plaats reactie