onderdelen motorzaag

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

Vorige week is mijn trouwe motorzaag na jaren trouwe dienst overleden. De motor draait, maar de ketting weigert dienst. Oorzaak: een gebroken krukas :( . Deze is een jaar of 15 ook al eens vervangen. Heeft iemand nog een tip om ergens voor weinig geld een andere vandaan te halen? Ik heb een tijdje geleden al een nieuwe gekocht, maar een extra zaag achter de hand is altijd prettig...

Het gaat om een stihl woodboss 028av
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ligth011
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 aug 2010, 12:35

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door ligth011 »

ik denk het museum bellen.
Marktplaats misschien.
Anders stihll bellen
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door gerard »

@Kockie

Gecondoleerd. Ik wens je veel sterkte met het grote verlies.....

Of ebay.nl of .de in de gaten houden. Als je geregeld kijkt komt er vast wel eens eentje in Nederland of Duitsland (kurbel/kurbelwelle of als geheel kurbelgehäuse) langs.

Als jij als grensbewoner nog een Duitse naober hebt, laat je een evt. duits exemplaar goedkoop bij hem afleveren. Ga je 's avonds de as ophalen, dan krijg je er waarschijnlijk nog een paar flessen bier bij....
groet,
Gerard
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door gerard »

@Kockie,

Ik weet niet wat je wilt uitgeven.
http://shop.saegenspezi.de/Kurbelwelle- ... MS-230-250

Gerard
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door Dutch John »

gerard schreef: Ik weet niet wat je wilt uitgeven.
Inderdaad.
Je zou hooguit de leverancier van de nieuwe zaag kunnen vragen of hij een ingeruild wrak voor jouw wil bewaren ipv de schrotbak in gooien. Mijn ervaring is dat tweedehands kwaliteitszagen zeker niet de hoofdprijs hoeven kosten en op leeftijd is het gewoon schrot, laten we eerlijk zijn. Paar maanden wachten en je hebt reservedelen voor je reservezaag :lol:

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

gerard schreef:@Kockie,

Ik weet niet wat je wilt uitgeven.
http://shop.saegenspezi.de/Kurbelwelle- ... MS-230-250

Gerard
Die 4 tientjes zou ik er wel voor over hebben, als ik zeker zou weten dat het ding zou passen. Ik zal eens mijn beste duits anwenden om de webshop een mailtje te dichten... (komen natuurlijk nog wel pakkingen en een paar lagertjes bij)
Dutch John schreef:
Inderdaad.
Je zou hooguit de leverancier van de nieuwe zaag kunnen vragen of hij een ingeruild wrak voor jouw wil bewaren ipv de schrotbak in gooien. Mijn ervaring is dat tweedehands kwaliteitszagen zeker niet de hoofdprijs hoeven kosten en op leeftijd is het gewoon schrot, laten we eerlijk zijn. Paar maanden wachten en je hebt reservedelen voor je reservezaag :lol:
Dat zal ik eens doen. Ik zal me vast geestelijk voorbereiden op zijn gebrom.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door gerard »

Excuus Maarten,
De link die ik je stuurde betreft een ander type dan de door jou gewenste 028 AV.
Hier staat nog wel een originele krukas voor de 028 te koop, waarschijnlijk heeft deze persoon nog wel meer benodigde onderdelen. Maar 't moet wel van iets verder weg komen....
http://cgi.ebay.com/028-AV-Stihl-Chains ... 7d609#shId

groet,
Gerard
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

De webwinkel kon inderdaad het goede type niet leveren...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

pffff, kan genoeg onderdelen voor een 028av vinden, maar niet voor een woodboss. Iemand een idee of er verschil tussen zit. Ik kan het tot nog toe nergens vinden wat de verschillen zouden zijn...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

ik heb inmiddels een reparatiehandboek gekregen door hulp op http://www.arboristsite.com Volgens een van de leden daar is woodboss vooral een marktingterm en zijn er verder geen verschillen :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door Brit »

kockie schreef:ik heb inmiddels een reparatiehandboek gekregen door hulp op http://www.arboristsite.com Volgens een van de leden daar is woodboss vooral een marktingterm en zijn er verder geen verschillen
Dat was ook mijn eerste gedachte, dus dat zal wel kloppen.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door gerard »

Kockie,

Hoe zit het met de krukas, moeten we nog blijven uitkijken?

Gerard
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

ik heb nog niets gevonden...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door gerard »

Meneer Kock,

Met deze krukas blijf je 55 eurocent onder de door jou genoemde 4 tientjes
http://www.gartenbau-shop.de/stihl-ersa ... ile-2.html. Hij ziet er nog wel aardig goed uit.

Gerard
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderdelen motorzaag

Bericht door kockie »

Dank u, ik ga kijken!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie