aardbeving

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

aardbeving

Bericht door frans »

Ik had gisteren al gehoord dat er een aardschok was geweest in nieuw zeeland.
Natuurlijk moest ik aan ons forum lid Brit denken, zeker toen bleek dat het 30 km. van Christchurch is geweest.
De eerste berichten waren dat de schade wel meeviel.
Wat ik nu op het journaal zag vond ik toch behoorlijk heftig.
Ik hoop op het beste voor hem en de rest.
Frans.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Is Britt iets overkomen?

Bericht door JantjeV8 »

Het journaal liet de ravage van een stevige aardbeving zien in Nieuw Zeeland. De woonplaats van Britt (erg actief op dit forum), Christchurch was flink getroffen. Hoop dat zij er gezond van af gekomen is en snel iets laat weten.

Misschien hoort dit niet in dit hoofdstuk, maar dan moet de moderator het maar verplaatsen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: aardbeving

Bericht door kockie »

Heb 'm inderdaad maar even verplaatst... Verder hoop ik met jullie me dat Brit ellende bespaard is gebleven.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: aardbeving

Bericht door Brit »

Hoi Allemaal,

Wat fantastisch dat jullie gelijk aan mij denken als er nieuws uit Nieuw Zeeland komt. :D

We zijn even flink door elkaar geschut tijdens onze slaap. Eerst dachten we dat er een vrachtwagen langs reed, maar dat is nooit zo heftig en toen het maar aanhield was het voor ons wel duidelijk dat dit iets serieuzer was. We waren daarna nog bang voor een sunami, maar daar was geen sprake van.
Tijdens de grote schok was de stroom gelijk uitgevallen, en die was pas weer aangesloten om 9 uur. Aangezien we nog steeds geen houtkachel hebben :twisted: , alleen electrische kachels en het tegen het vriespunt was, was warm blijven best lastig. Wat is houthakken toch een heerlijke bezigheid :!: :lol:
Het water is net weer aangesloten en we proberen er nu achter te komen of we het riool ook weer kunnen gebruiken. Als dat het geval is, zijn we weer redelijk terug bij af :D
Verder hebben we geen schade, op een bierglas en een beeldje na :shock: We hebben erg veel mazzel gehad.
Aan de andere kant van de rivier staan veel straten blank door gebroken water- en riool-leidingen. Daarom moesten we wel klaar staan om te evacueren. Uiteindelijk konden we wel thuis blijven.
Nu zijn er nog vrij vaak naschokken, die ongeveer voelen als een goederentrein die een paar meter van je huis langsrijdt, je hoort hem alleen niet aankomen...... :? Ze houden gelukkig maar 1 á 2 treinstellen aan, dus dat is niet zo erg als die gigantisch lange trein die de eerste keer door het huis leek te rijden :cry:
We gaan zo meteen maar eens kijken of we een supermarkt kunnen vinden die open is, want de zaterdag-boodschappen hebben we niet kunnen doen. Alleen de slager was open, dus ik heb gisteren maar (spek)pannenkoeken gebakken, lekker Hollands 8)

Bedankt voor jullie zorgen en als jullie verder nog wat willen weten, vraag maar raak :wink:

Groetjes Brit (met 1 t)
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: aardbeving

Bericht door kockie »

Gelukkig is alles rustig....
Sorry voor de dubbele T... is al weg :oops:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: aardbeving

Bericht door JantjeV8 »

Goed om te horen/lezen.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: aardbeving

Bericht door Brit »

Hoi Allemaal,

Zoals ik al in het duurzaamheids-draadje heb geschreven is het vandaag (2de kerstdag) weer flink raak met naschokken. Het was al maanden rustig met de naschokken, minder dan 1 per week die voelbaar was, maar vanochtend al meer dan 5 welke allemaal binnen 5 km van Christchurch zijn gecentreerd. Dus alweer 2 meer sinds mijn vorige schrijven :?

Het is nog steeds niet over......
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: aardbeving

Bericht door mark »

Hoi Brit,

Ik openende vanochtend de krant en las van de aardbeving weer bij jouw.
Ik hoop dat je geluk hebt gehad. En dat alles okee is bij jou.
Sterkte

Mark
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: aardbeving

Bericht door Chicken Power »

Hier hetzelfde bij de koffie.

Ik hoop dat alles wel is daar.

Groet, Cp
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: aardbeving

Bericht door deleted »

Brit,
Hier duimen we ook.

Deze keer is het precies wel heel serieus.
En epicenter in Christchurch.

G
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: aardbeving

Bericht door nck »

Ook hier de eerste gedachte bij het nieuws van vanmorgen in de auto naar het werk.
Wonderlijk, je hebt elkaar nooit ontmoet of gesproken, maar toch is er die ongerustheid.
We zijn dus allen nog mens.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: aardbeving

Bericht door Dutch John »

Hier ditto. Moest meteen aan Brit denken. De beelden zijn schokkend. Hoop dat alles wel is.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: aardbeving

Bericht door Brit »

Hoi Allemaal,

Erg bedankt voor alle lieve reacties en het enorme medeleven :D

Ik, mijn vrouw en onze dochter zijn helemaal in orde en ook alle katten zijn weer terecht. Ons huis heeft serieuze schade, maar niets om ons nu al erg zorgen over te maken. Het zal niet instorten bij een volgende naschok, maar we hebben nog steeds geen water, riool, telefoon of electra.
Ik type dit berichtje nu even bij vrienden aan de andere kant van de stad, die nog wel alles hebben, alleen de waterdruk is niet constand, maar daar is nu prima mee te leven.
We zien nu pas voor het eerst beelden van wat er verder is gebeurd, en dat is nog erger dan we hadden gedacht van wat ze op de radio vertelden. Ik kan nog wel even zonder al die luxe, laat ze eerst maar proberen om zo veel mogelijk mensen te redden uit het puin.... :cry:

Nogmaals bedankt voor al jullie suppord en als jullie een tijdje niets van me horen, dat kan kloppen..... :wink:

Groetjes Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: aardbeving

Bericht door deleted »

Brit,

Oef, een positief geluid van jou!
Gelukkig stel jij en je familie het goed.

Veel sterkte en moed daar aan de andere kant van de wereld!

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: aardbeving

Bericht door Chicken Power »

Blij met je bericht, Brit!

Bizar dat we hier aan de andere kant van de wereld er kennelijk een directer beeld van hebben dan jij, die er midden in zit.

Ik hoop ook dat je positieve berichten mogen gelden voor diegene die je daar dierbaar zijn, maar de realiteit is dermate heftig, dat zou wel eens tot anders kunnen nopen.

Ook daar wens ik jou/jullie in die gang sterkte en bemoediging in.

Jammergenoeg is het nog steeds een paar eilandjes te ver om is effe met z'n allen een weekeindje bij te poken om de eerste ellende te tackelen.

Sterkte, vooral ook naar de rest van je stadsgenoten!

Groet, Cp
Verwijderd.
Plaats reactie