Wakker geworden?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Wakker geworden?

Bericht door Ivarrr »

supersports400 schreef: 30 dec 2019, 16:14- veel mensen praten over minder vlees eten, blijkt dat er meer vlees is gegeten dan ooit.
Niet vreemd want "veel" is een relatief begrip en kan op nationaal niveau op een kleine minderheid duiden. "Veel" mensen zijn veganist, waaronder een groot aantal bekende Nederlanders, maar het gaat om slechts 1% van de bevolking.

De door het Voedingscentrum genoemde 46% van de Nederlanders dat minder vlees probeert te eten is gebaseerd op een suggestieve vragenlijst die door 1000 personen is beantwoord. Bovendien is ook "minder" een relatief begrip.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wakker geworden?

Bericht door JantjeV8 »

En 'veel' mensen laten de aardappelen en pasta's staan, maar eten juist groentes en vlees. Een of ander dieet, hoe het heet weet ik niet.

En laatst een of andere veganist op tv, hoe moeilijk het was om dat standpunt na te leven. Maarr, wel vitamine B12 pillen slikken, want dat kreeg je toch wel wat te weinig binnen. Waar die pillen dan vandaan moeten komen bleef hij schuldig.

Krampachtig gedoe allemaal.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door kockie »

Dan wordt het tijd om aan coprofagie te doen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Wakker geworden?

Bericht door fireblade »

shit.....dan toch liever frikandel speciaal
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wakker geworden?

Bericht door JantjeV8 »

Oeffff, nee, da's ook niks, da's wel heel ver gaande recycling. Zeggen ze overigens ook wel eens tegen mij als ik een lekker stuk varkensvlees op peuzel :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wakker geworden?

Bericht door Tim »

Hey,

Wat hier wel een eye opener was dan vit B12 uit vlees zou komen. Blijkt dat dieren dit helemaal niet maken, logisch eigenlijk ook, anders hadden we het zelf ook wel gekund. Blijkt dat het een product van bepaalde bacteriën is, die we vroeger bij het eten van producten uit of van de grond. Net als de koe en het varken.

Alleen is ons eten zo steriel geworden dat deze bacterien en vitamines er niet meer op zitten.

Dus allen, we gaan weer van de grond eten :mrgreen:

Tim
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Wakker geworden?

Bericht door benthuis »

Moeten we de 10 seconden regel maar omtoveren naar een 30 seconden regel.... zo vanuit de pan op de vloer....
mazzel voor de mensen met vloerverwarming!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door maarten martens »

haha !

i'm IN sinds vandaag
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wakker geworden?

Bericht door JantjeV8 »

Tim schreef: 13 jan 2020, 11:33 Wat hier wel een eye opener was dan vit B12 uit vlees zou komen. Blijkt dat dieren dit helemaal niet maken, logisch eigenlijk ook, anders hadden we het zelf ook wel gekund.
Ik weet zeker dat ik het goed geciteerd heb.
Dus die moraalridders hebben een overtuiging, denken er alles van te weten en mogen dat en-public verkondigen en dan is het waarheid.

Sjongejonguh, wat een nivo.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door Paul Joosten »

Heren kijk eerst eens wat verder dan je neus lang is voor je wat roept of groepen mensen afserveert. Google gewoon eens op vitamine B12 en/of cobalamine en probeer er een grootste gemene deler in te vinden.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wakker geworden?

Bericht door JantjeV8 »

Je hebt gelijk Paul, even Wikipedia er bij genomen. Minimaal 3 kwart van de beschrijving zegt mij niets, wel dat die Moraalridder dan OF zeewier OF Peterselie moet eten. De pillen bestaan vooral uit gist (als bindmiddel), vlees en melk/eiwitproducten. :fff

Maar ik ben de laatste die z'n ongelijk niet zal toegeven, dus bij deze.

Voor de duidelijkheid, ik vind het allemaal prima wat een ander doet of denkt. Helemaal zelf weten. Maar dring het allemaal niet zo aan een ander op.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door Paul Joosten »

Er is m.i. wel een verschil tussen een (al of niet controversiële) mening opdringen en neppnieuws ontzenuwen met een controleerbaar gedocumenteerde onderbouwing om een discussie op feiten mogelijk te maken. Dat laatste kan drammerig overkomen als je gelooft in complottheorieën en nepnieuws of als je die zelf juist zou willen verspreiden.

Zelf probeer ik graag om te determineren met welke soort mening ik te maken heb door bijvoorbeeld te kijken naar de wijze van formuleren. Bevat die denigrerende verwijzingen naar andersdenkenden of zonder onderbouwing geponeerde stevige stellingen of verwijten (riekt naar propaganda) of is het een genuanceerd verhaal en verwijst dat juist naar gerenommeerde bronnen (lijkt eerder het tegendeel). Ook ga ik nooit zomaar op één bron af maar zoek ik bij twijfel zelf even door, door enkele steekwoorden te gaan googelen. Het staat eenieder vrij dat ook te doen.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wakker geworden?

Bericht door Tim »

JantjeV8 schreef: 15 jan 2020, 07:29Minimaal 3 kwart van de beschrijving zegt mij niets, wel dat die Moraalridder dan OF zeewier OF Peterselie moet eten. De pillen bestaan vooral uit gist (als bindmiddel), vlees en melk/eiwitproducten. :fff
Het kan nog simpeler als vegetariër. In je moestuintje groente verbouwen, afborstelen zonder water en opeten.

Maar dat zal wel te simpel zijn.

Tim
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Wakker geworden?

Bericht door Pietje »

Ik heb me altijd afgevraagd hoe er een gebrek aan een vitamine mogelijk is. Dan moet er, logisch gezien, een natuurlijke bron zijn weggevallen! En dat zou best eens ongewassen groente kunnen zijn. Boeiend!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie