Maar het is gebruikelijk dat een spouw geventileerd wordt tegenwoordig, heeft iemand een idee hoe ze dat oplossen, want als het naar buiten wordt geventileerd, dan heeft die onderbreking weinig zin.
Zelf had ik een vergelijkbaar idee als hier: viewtopic.php?f=3&t=2261 Hierbij is de bovenkant binnen. Door de spouw wat dieper te maken zijn de afstandshouders ook geen koudebrug meer (kunststof afstandshouders is een aardige meerprijs), ten kostte van tegen een kitlaag aankijken.
Ik heb hierbij gekozen voor kurk als isolatie, ik kan alleen voor geexpandeerd kurk de warmtegeleidingscoëfficiënt (lambda) waarde vinden, maar ik weet niet hoe stevig dit materiaal is, aangezien ik wel met windkracht 12 rekening wil houden. Verder wil ik alles lijmen en spaarzaam omgaan met (rvs, geleid minder) schroeven.
Mijn vragen zijn:
-hoe lossen ze het probleem op met een geventileerde spouw bij geisoleerde kozijnen, ventileren ze niet?
-wat voor materiaal is handig als isolatie aangezien het een beetje drukvast moet zijn, geexpandeerde kurk, houtvezel isolatie (pavatex?), of purenit (hoge lambda waarde van 0.07),
Tips en ideeen voor een geisoleerd kozijn zijn welkom.