Schuimbeton

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Thom van Kampen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:40

Schuimbeton

Bericht door Thom van Kampen »

Hoi ik ben Thom van Kampen en mijn vader heeft een oude boerderij gekocht waarvan de balklaag verot is, nu vind ik veel over het product schuimbeton zeg maar een schuimbetonvloer als isolatie laag..Zijn hier mensen die ervaring mee hebben?

Gr thom
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Schuimbeton

Bericht door peterberg »

Hallo Thom, welkom op dit forum.
Toevallig heb ik ervaring met schuimbeton, niet thuis maar op mijn (vroegere) werk. Daar lag in een smalle werkplaats een houten vloer die verschrikkelijk wormstekig was. In een hoek was de vloer en de muur direct erboven ook erg vochtig dus het rook voortdurend schimmelig.

De vloer is er uit gehaald, de ondergrond dieper uitgegraven tot ongeveer 40 cm onder vloerniveau.
Het gat werd via een pomp en een slang volgespoten met een soort grijze soep terwijl er iemand met lieslaarzen aan doorheen waadde en alles met een grote vloerwisser verdeelde. Na iets meer dan een uur was het klaar en toen mocht het een week niet betreden worden.

Na die week was het spul hard en bros als een ... nou ja, Bros reep en ook wat los gekrompen van de muur. Daarbovenop is nog een cement dekvloer aangebracht van 5 tot 7 cm dik zonder wapening er in, toen was alles weer op oorspronkelijk niveau.
De vochtplekken in vloer en muur zijn nooit meer terug geweest. De vloer voelde nooit koud met schoenen aan, ook niet midden in de winter. Tijdens meer dan een gelegenheid hebben tijdens de opening van het academisch jaar een dozijn of zo studenten op die vloer geslapen en ik heb geen klachten gehoord.

Lekker vloertje, snel klaar. Als renovatie vloer zou ik geen bedenkingen hebben.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
BHU89ijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018, 08:54

Re: Schuimbeton

Bericht door BHU89ijn »

Beste Thom Jazeker er zijn heel veel soorten schuimbeton. Schuimbeton, je kan op de schuimbeton ook de eindvloer maken met vloerverwarming,dan doe je eerst schuimbeton dan vloerverwarming en dan bijvoorbeeld een woonvloer van beton.Dan ben je in 1 keer klaar. Gr bart
Laatst gewijzigd door Pietje op 21 okt 2018, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
BHU89ijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2018, 08:54

Re: Schuimbeton

Bericht door BHU89ijn »

Schuimbeton is ook nog eens heel duurzaam (60 %) lucht.
Plaats reactie