Batchrocket.eu: informatie site

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

De vertaling van het hoofdstuk "Ontwerpen" in Sloveens is klaar. De Spaanse versie van het hoofdstuk "Toepassingen" is weer met een flinke brok tekst aangevuld. De voortgang is traag maar gestadig zolang ik maar af en toe aan de deur klop of er nog iemand thuis is.

Het totaal aan giften is inmiddels opgelopen tot precies € 70,-.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Er zit nog steeds voortgang in de vertalingen. In Sloveens is het hoofdstuk "Toepassingen" op twee artikelen na en in het Spaans is hetzelfde hoofdstuk op een artikel na gereed. Helaas krijg ik geen respons meer van de man die de Poolse vertaling zou gaan doen.

Het bezoek aan de site is sinds 24 september flink aan het toenemen. Voor die datum was het gemiddelde over de voorgaande dertig dagen tussen 40 en 50 unieke bezoekers per dag. Dat is de afgelopen paar weken rustig opgelopen naar 61 bezoekers. Het aantal keer dat de site nu gemiddeld per dag wordt bezocht is gestegen naar 194 keer per dag. Het ziet er naar uit dat het de moeite waard was om zoveel werk in deze site te steken.

En het totaal aan giften is sinds gisteren op € 120,- gekomen.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

De Spaanse vertaling is gereed, joepie! De Sloveense vertaler moet nog een artikel vertalen en dan is-tie op de tekst van de donatie pagina klaar. Donaties zijn er fors op vooruit gegaan, totaal is nu op € 170,-.

De site wordt steeds drukker bezocht, gemiddeld over de afgelopen 30 dagen 81 nieuwe bezoekers per dag. Het aantal keren dat de site bekeken wordt is 250 keer per dag. Totalen: effe kijke... 31.800 keer bekeken door 10.136 unieke bezoekers sinds 17 april 2016.

De sneeuwbal rolt de helling af en wordt groter.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Het is 2 maanden geleden dat ik een update van de ontwikkelingen heb gepost. Dat is een beetje weinig, er is in de tussentijd veel gebeurd.
De Sloveense vertaling is gereed, er is een andere vrijwilliger op komen dagen voor de Poolse vertaling. Die inmiddels vrijwel gereed is, er is nog een hoofdstuk die nog weer door een ander gecorrigeerd zou worden. Nu nog een andere grote taal zoals Russisch of Chinees, dat zet zoden aan de dijk.

Overigens kan het nog wel even duren want er is naast de eigen moedertaal niet alleen grondige kennis van Engels nodig maar ook affiniteit met het onderwerp. Ik heb voorzichtig twee Russen benaderd die het zouden kunnen maar er geen tijd of zin in hebben. We wachten maar weer af hoe het verder gaat.

De staat van de donaties is nu op € 198,28. Het is waarschijnlijk een verkleurd beeld omdat de donatie pagina een tijd niet werkte. De Poolse vertaler maakte mij er op attent dat het niet ging en het is nu gerepareerd. De eerste dit jaar is vandaag binnengekomen van een Italiaan, vandaar dat ik het nu vermeld.

Bezoek van de site lag op 21 en 22 december plat, ik heb begrepen dat de registrar van mening was dat er niet betaald was. (De partij die bij het oproepen van batchrocket.eu verwijst naar de goede nameservers.) Toen dat was opgelost (bedankt Kockie!) ging alles weer wat bergopwaarts, de site is op dit moment 53.719 keer bezocht door 17.368 unieke bezoekers sinds 17 april 2016. Het gemiddelde over de afgelopen 30 dagen is ondanks de dip van december 108 nieuwe bezoekers en 343 keer bekeken per dag. Cijfers waar ik een half jaar geleden niet eens over na durfde te denken, ik was al blij met 400 bezoeken in de eerste 6 weken...
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Maar goed dan dat we die site in het leven hebben geroepen. Mooi ook dat het meertalige zo goed gebruikt wordt. Alle moeite wordt beloond door veel bezoekers!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Er zit plotseling weer meer beweging in de vertalingen. Een lid van Donkey's forum heeft bijna twee maanden geleden aangeboden een Italiaanse vertaling te produceren. Vandaag is "out of the blue" de introductie plus twee hoofdstukken binnen gekomen, ik kan weer aan de bak!
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Ah, kijk, je hebt de eerste 2 stukken al weer op de site staan!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Het heeft een hele tijd geduurd maar nu is het dan zover: de Italiaanse versie is compleet! Uiteraard komen er nog wel wat aanpassingen en correcties, zoals gewoonlijk.

Ten lange leste heb ik iemand bereid gevonden om een Russische vertaling te maken, compleet in cyrillische lettering. Dat wordt nog heel interessant, de bevolking van 142 miljoen is niet het meest indrukwekkende, Chinees zou dan een veel meer voor de hand liggende keus zijn. Maar de winters zijn legendarisch koud en hout stoken is wat er op grote schaal gedaan wordt. Dus ik verwacht veel belangstelling voor deze vertaling.

Nog wat statistieken van de site: 189,623 keer bezocht door 67,229 unieke bezoekers. Gemiddelde per dag van de afgelopen 30 dagen 405 keer bezocht, 154 unieke bezoekers per dag.
De donaties pagina heb ik de nek omgedraaid, te veel problemen met PayPal.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Na een avond hard werken staat de Russische versie in de steigers. Het viel wel, maar niet mee.... Wel mooi om te zien dat er van over de hele wereld zo verschrikkelijk veel aandacht is voor de vinding(en) van Peter!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Tom op eigen houtje
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2017, 23:01
Locatie: Rimburg

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door Tom op eigen houtje »

Ziet er erg goed uit

Hoop dat ik er nu genoeg van ga snappen om dit voorjaar wat te gaan expirimenteren buiten
Probeer al een tijdje door de topics heen het idiale voor hier thuis te vinden en uw Mooie site helpt enorm

@ Peterberg
Kan ik u pm over een consultatie
( ik snap wel dat dat niet gratis kan )
Als ik iemand van a tot z moet vertellen hoe hij mijn werk moet doen tja
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Tom op eigen houtje schreef: 28 feb 2018, 10:16@ Peterberg
Kan ik u pm over een consultatie
( ik snap wel dat dat niet gratis kan )
Ja hoor, dat kan. Het komt tegenwoordig nog maar zelden voor omdat ik het allang niet meer gratis doe.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

De Engelse versie van de batchrocket site is weer aangepast met een paar artikelen en uitbreiding van andere artikelen. Nu nog zien dat ik mijn vertalers aan de gang krijg...

Meer dan een week geleden heb ik me verschrikkelijk vertild dus zit ik al die tijd al binnen niks te doen omdat ik als gevolg van dat vertillen een hinderlijk pijnlijke rug heb. Vandaar dat ik de gelegenheid heb aangegrepen om de Nederlands versie te reviseren. Was ook wel hard nodig, de rest loopt redelijk in de pas met de Engelse versie maar ik heb het laatste jaar of zo de Nederlandse laten versloffen.

Alle hoofdstukken zijn inmiddels aangevuld, aangepast en vernieuwd. Het kan zijn dat er een paar anglicismen of typefouten in voorkomen. Dat wil ik dan graag weten, ik hou ervan om de kwaliteit goed te houden.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door benthuis »

Leuk om de nieuwe toevoegingen te lezen.
Le Batch Block is een geinig ding! Aantrekkelijk voor het grote publiek denk ik!

Beterschap!

Klein foutje gespot:
As/is?
As/is?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Was zou het moeten zijn denk ik. Bedankt, werk ik van daag bij.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Bezoek van de site begint weer toe te nemen, gemiddeld 107 unieke bezoekers per dag over de afgelopen maand.
Totaal 243.033 keer bezocht door 87.665 unieke bezoekers sinds de opening van de site in april 2016.
Als ik naar de cijfers kijk dan is het waarschijnlijk dat het respectievelijk 300.000 en 100.000 wordt voordat de lente aanbreekt.
Beginnen we dichter bij een kritische massa te komen?

De laatste dagen is er wat merkwaardigs aan de hand: er komen verhouding gewijs veel nieuwe bezoekers uit Nederland bij. Geen idee waar dat door komt. Gisteren zelfs 52 bezoekers, eergisteren 44, erg veel voor om het even welk land. Vorige maand gebeurde er zoiets met Frankrijk en ook toen kon ik er niet achter komen waar het door veroorzaakt werd. In ieder geval niet door een grote gepubliceerde workshop of een lezing.

De Duitse versie zal hopelijk deze winter zijn beslag gaan krijgen, van de Russische versie is onduidelijk of het ooit compleet wordt.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Plaats reactie