Ontmoetingsdag

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

In 2006 is er ook al eens over gepraat: een forum ontmoetingsdag. Na een stukje van Bonkelaar:
Bonkelaar schreef:We zouden een forum-kijkmiddag moeten organiseren voor wie alle ins en outs van de installatie wil doorgronden
wil ik weer proberen om een ontmoetingsdag nieuw leven in te blazen. Het lijkt me leuk om eens te kijken wie de mensen zijn achter de namen en daarmee te zien wie ik een plezier doe met dit forum Misschien kan ik dan ook met de pet rond :wink: . Ik zou de nadruk vooral op ontmoeting willen leggen en niet zozeer op grote activiteiten zoals in 2006 min of meer het geval was. Activiteiten kunnen altijd bedacht worden tijdens zo'n ontmoetingsdag. Ik wil graag weten of er animo is voor een ontmoetingsdag. Een activiteit hebben we al: het bewonderen van de installatie van Bonkelaar. De rest van de ontmoetingsdag kan bij mij thuis plaatsvinden. Bij een beperkt aantal bezoekers in- en om huis, bij een groter aantal bezoekers in- en om een leegstaande schuur. Zijn er mensen die enthousiast worden, meld dat dan via deze topic en geef aan of je ook een gedeelte van de organisatie op je wilt nemen.


Op de (inmiddels voormalige) boerderij zijn al een aantal "evenementen" gehouden: het Woaf 2003, 2004 en 2005.

Mogelijkheden:
Afsluiting met borrel en/of barbecue (doet het altijd goed onder stokers ;) )
Blijven slapen in tent of caravan (behalve een toilet zijn er geen faciliteiten)

Laat wat van u horen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door bonkelaar »

Hallo Kockie

Zeddam-Laren is te doen, ca 3 kwartier rijden uit elkaar.
Wil wel helpen organiseren.

Bij mij is het ook een boerderij in het buitengebied.

Naast het bekijken en bediscussiëren van mijn installatie (stel je er niet iets gelikts van voor!) kunnen we bijvoorbeeld kettingzagen en klovers gaan testen, heb momenteel plenty hout liggen.
Kan een reusachtige klover lenen (huren) voor mijn brandhout. Kan een ander het ook eens zien en proberen. Wie wil kan ook een apparaat meebrengen om te vergelijken.
Net zo met kettingzagen, heb alleen mijn Echo verzameling, als anderen iets interessants hebben, meebrengen!

Op ca. 20 minuten rijden heeft een kameraad een 50 KW Atmos staan met een ander regelprincipe, ook interessant. Op hetzelfde adres staat een historische windmolen met daaraan een machinekamer met historische liggende Deutz dieselmotor die momenteel wordt voorzien van een historische generator en een marmeren schakelbord om op deze wijze stroom op te wekken uit plantaardige olie. De kerel is ook een verwoed houtstoker en techneut.

Gecombineerd met Zeddam genoeg te doen om een dag / weekeinde stuk te krijgen denk ik.

Wie volgt?

Groeten Jos
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

Als ik de post van Bonkelaar lees, vraag ik me af wat we nog in Zeddam moeten ;) Hij kan al een dagvullend programma verzorgen...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door Brit »

Lijkt me fantastisch, maar gaat dat nog lukken voor 26 april....... :?:
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

Nee, dat zal in mijn planning zeker niet lukken. Hoezo?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door Brit »

Nou, Dan kan ik niet. Ik moet anders wel erg ver gaan reizen. Mijn vrouw en ik gaan namelijk emigreren naar Nieuw Zeeland 8)
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

Zo, toe maar. Tja, ik kan echt op korte termijn niet. We moeten dan maar veel foto's maken om jou ook mee te kunnen laten genieten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door Brit »

Goed plan! Wie weet ben ik toevallig in de buurt bij een volgende. :D
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door Albert van WdJ »

Een ontmoetingsdag zie ik wel zitten.

Ergens in de komende maanden.

Wat mij betreft het liefst op een (gedeelte van een) zaterdag.
Zou heel leuk om één of twee installaties te gaan bekijken.

Is het trouwens mogelijk om aan alle leden tegelijk een pb te doen uitgaan met voorstel van zo'n dag.
Want velen kijken niet regelmatig op het forum, en dan zou zo'n dag ze ontgaan.Terwijl er waarschijnlijk meerdere zijn die interesse hebben.


Albert
Change, before you have to.
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door bonkelaar »

Moet ik al een datum prikken?

Heb trouwens het idee dat niet iedereen regelmatig op de forum mededelingen kijkt (ik eigenlijk ook niet).

Wellicht moeten we de oproep op het energieforum plaatsen?

groeten Jos.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

Tip: gebruik deze link: http://www.ecologieforum.eu/search.php? ... d=newposts

oftewel:

Code: Selecteer alles

http://www.ecologieforum.eu/search.php?search_id=newposts
Deze is te vinden onder het linkje "toon nieuwe berichten" rechts aan de bovenkant van de pagina onder "help" "zoeken" etc. Dan heb je meteen alle nieuwe posts op een rij.

Mijn voorkeur ligt vanaf eind mei/ begin juni. Eerder wordt voor mij erg moeilijk. Met pinksteren geen idee? 2e pinksterdag of zo?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door Chicken Power »

Beste mensen,

Is er nu ooit al is een 'ontmoetingsdag' (Ik krijg door omstandigheden al uitslag bij het woord) doorgegaan?

Onderwijl lijkt het erop dat dit forum zich zo ontwikkeld heeft, dat een redelijk aantal mensen
eigenlijk best wel eens in persoon kennis met elkaar willen maken, flink bomen, en ze volgens verschillende principe's opstoken. Daarbij zou het goed kunnen om bij de vrijkomende warmte ook een gezamelijke maaltijd te bereiden en vervolgens te nuttigen.

Vraag, wie zijn daar voor in? Planning lijkt voor april.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ontmoetingsdag

Bericht door kockie »

Mooi dat CP deze draad weer oppakt. Ik vind het een goed idee, maar ben er eerder door tijdgebrek (verbouwing, 2 verse koters etc) niet toe gekomen. Mij zou qua planning mei/juni beter uitkomen. Heb nu in april al geen vrij weekend meer door dienst en werk van mijn vrouw. Er kan natuurlijk wat geschoven worden met oppas en zo, maar iets later in het jaar zou mij beter uitkomen. Dan rest nog de vraag "waar houden we het". Ik heb voldoende plaats in de buitenlucht en na een dag fiks opruimen ook wel binnen (in een voormalige varkensstal die al 2 of 9 jaar niet meer bewoond is. MIsschien dat anderen meer centraal in het land ook een goede plaats hebben? Bonkelaar heeft al eens aangeboden om met een groepje zijn installatie te bekijken. Dat is misschien meteen een goede start voor discussie. Hij woont een drie kwartier (denk ik) bij mij vandaan.

In plaats van ontmoetingsdag kunnen we natuurlijk ook praten over een forumbijeenkomst, forummeeting, efoaf (ecologieforumopenairfestival) (in navolging van woaf hier op de boerderij)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie