Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Voor de mensen die het niet weten hier een uitleg hoe je foto's kunt plaatsen op het forum.
foto_toevoegen_scherm_1.JPG
Klik op "bladeren" onder het berichtenvenster. Selecteer de afbeelding die je wilt toevoegen.

Klik dan op "open" en daarna "voeg bestand toe". Je krijgt dan een pop-up venstertje met de mededeling dat je foto wordt geupload. Onder je berichtenscherm krijg je nu een regel "bijlagen". Kies daar de gewenste foto uit en klik op "plaats in bericht"

Tadaa, daar is de foto!

Als je niet kiest voor "plaats in bericht", dan komen de foto's in omgekeerde volgorde in het bericht te staan.
Bij vragen: reageer in dit topic.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door mark »

Super Kockie. Ga het vanavond proberen.

groet Mark
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door Brit »

Bij deze, hoe voeg ik een Excel-bestand in. En is het ook mogelijk om deze direct zichtbaar te hebben op het forum?

Alvast bedankt, Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Een excel bestand kan volgens mij gewoon ingevoegd worden, maar kan niet direct zichtbaar gemaakt worden op het forum. Wat je zou kunnen doen, als het bestand niet te groot is, is een (gedeelte) van het excel bestand als plaatje invoegen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door Brit »

Sorry hoor Kock, maar ik ben echt een Nitwit.

Hoe kan ik hem dan als bestand invoegen en hoe maak ik er eerst een plaatje van?

Alvast bedankt, Brit
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

IK heb net gekeken, een excel bestand (.xls) is hier gewoon toe te voegen. Dat doe je op de manier die hierboven beschreven staat. Ipv een plaatje upload je dan een excel bestand.

Een plaatje maken van een (gedeelte van een) excel bestand doe je (onder windows) als volgt: Zet het stuk dat je zichtbaar wilt maken op je scherm, druk op "printscreen". Open dan een fotoeditor (bijvoorbeeld paint). Plak je afbeelding (bewerken-plakken) of met ctrl-v. Knip het gedeelte weg wat je niet nodig hebt. Vervolgens sla je het bestand op als jpg of gif. NIET als bmp. Dit bestand kun je dan weer uploaden zoals hierboven beschreven.

Succes!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
noltie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2010, 08:05

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door noltie »

dit is een test voor het plaatsen van een plaatje
Bijlagen
test
test
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Vandaag heb ik (nog) een limiet op het uploaden van afbeeldingen gezet. Het is mogelijk om afbeeldingen tot 1024*1024 pixels te uploaden, of tot max 1 MB. Dit omdat de map met geuploade bestanden hand over hand groter wordt en mij opvalt dat de soms enorme afbeeldingen weinig toe te voegen hebben ten opzichte van verkleinde afbeeldingen.

Mocht het verkleinen van plaatjes op uw eigen pc niet lukken, probeer het dan eens hier: http://www.fotoverkleinen.nl/
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Er zijn verschillende manieren om een afbeelding te verkleinen.

Je kunt een fotobewerkingspakket gebruiken (GIMP, gratis te downloaden op http://www.gimp.org/)
Windows paint kan het en ook andere besturingssystemen zullen een vergelijkbaar pakket hebben om foto's (rudimentair) te bewerken.
Hier eentje die het online kan; fotobewerker: http://www.picresize.com/
Hier zijn nog een 2-tal pakketjes te vinden die het kunnen: http://nl.softonic.com/s/resize-foto (geen ervaring mee)

Het fototoestel op "klein" zetten vind ik eerlijk gezegd het slechtste alternatief.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door Ruuben »

KockIe,

Het word hoog tyd dat het formaat te uploaden foto niet meer uitmaakt.

Ik ben de hele ochtend al aan het klooien om van mijn tablet iets verkleinen totdat jij het slikt.
windows 8.1 werkt ook niet lekker mee. Ik kan niet de enige zijn die het niet makkelijk Klaar speelt.

maak het als marktplaats; die verkleint ook alles zelf. Krijg je vanzelf ook meer afbeeldingen die de boel opvrolijken.
Laatst gewijzigd door Ruuben op 25 jan 2015, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door wbe »

ik werk altijd via Photobucket om dat dat op een ander forum zo geadviseerd werd.

kan ik daar gewoon mee door gaan of moet ik voortaan deze manier gaan gebruiken?

groet watze
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door Ruuben »

Via photobucket is ook weer via via en een dubieuze priveacy dingetje
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Binnenkort zal de forumsoftware een keer geupdate worden. Tot die tijd ga ik in ieder geval niets aanpassen. Er zijn online verkleiners zat. Zo moeilijk is het nu ook weer niet. Download anders "the gimp". Een soort micro-fotoshop. Alle zinvolle functies zitten erin en het kost niets! Draait onder windows en linux. Mac weet ik niet, daar snap ik nl niets van.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door Ruuben »

Gaat de tijdklok dan ook weer goedlopen?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hoe foto's op het forum plaatsen -deel 2-

Bericht door kockie »

Die loopt goed, gewoon even instellen in je profiel
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie