inloggen niet secure

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: inloggen niet secure

Bericht door Erikvr »

met een gehackte adminaccount kan het forum worden verwijderd of worden gebruikt als spamplatform. In dat geval wordt de domeinnaam verbannen, wel vervelend.
groet,
Erik
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: inloggen niet secure

Bericht door JantjeV8 »

Volgens mijn bescheten kennis van IT lijkt het mij tegenwoordig gevaarlijker om een brug over te wandelen... Je anonimiteit kun je op dit forum grotendeels zelf bepalen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: inloggen niet secure

Bericht door kockie »

"Als de hemel naor bene'jen vult, bun alle mussen dood"...

Er wordt 2 maal per dag een backup van dit forum gemaakt. Zelf bezoek ik dit forum meerdere keren per dag en gezien het aantal telefoontjes/whatsappjes/sms-jes die ik bij een storing krijg zijn er voldoende mensen die dit forum met regelmaat in de gaten houden. Het aantal mails dat dit forum kan versturen is (zeer) beperkt. Ook is er een firewall geinstalleerd voor- en op de server.

Een domeinnaam verbannen??? Waarvan, waardoor? Mailadressen die in en spambestand bekend komen zijn mij wel bekend.

Je zou ook een tweetraps verificatie kunnen invoeren, maar zoals hierboven al eerder genoemd: waarom? Er is niemand financieel of anderszins afhankelijk van dit forum. Ook al werkt het forum 3 dagen niet, de wereld draait gewoon door. Ik ben vooralsnog niet van plan om dit forum compleet te laten verbouwen door een programmeur.

Mocht u dat wel willen, begin dan alvast met een beetje te sponsoren.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: inloggen niet secure

Bericht door beek »

kockie schreef:Er wordt 2 maal per dag een backup van dit forum gemaakt.
[...]
Mocht u dat wel willen, begin dan alvast met een beetje te sponsoren.
Ik denk dat het maken van regelmatige backups inderdaad de beste beveiliging is, want verlies van gegevens is de belangrijkste bedreiging voor een forum als dit.

En ik heb meteen even een kleine donatie gedaan, wat ik tot mijn schande nooit eerder heb gedaan. Want ik realiseer mij dat het onderhouden van een forum behalve tijd en moeite ook gewoon geld kost.
Plaats reactie