Een groot verlies

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Een groot verlies

Bericht door frans »

Sterkte, denk aan je. Frans.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Een groot verlies

Bericht door dormos »

Gecondoleerd, heel veel sterkte!
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Een groot verlies

Bericht door Dutch John »

Beste forumvrienden en -leden,

Ik dank jullie voor alle steunbetuigingen. Daarnaast teer ik nog steeds op de hulp en steun van vrienden, vooral tijdens die eerste heftige dagen na Diny's dood. Samen hebben we die week iets speciaals, iets heel eervols gecreëerd, door Diny's uitvaart zelf te regelen en er zo een eigen en waardige invulling aan te geven. Voor elk van ons -maar vooral voor mij- voelde dat als een warm bad in een winterse kou.

Diny had geen “bucket-list”. We leefden het leven dat we wilden leven. Dit was het; hier waren we tevreden -zelfs intens gelukkig- mee. Ik koester daarom nog steeds haar plan van 15 jaar geleden, om meer tijd samen te kunnen zijn, door het roer drastisch om te gooien.

Het rauwe verdriet van het verlies maakt nu plaats voor leegheid, stilte en gemis. Echter, het motiveert me om ons gemeenschappelijk gedachtegoed nu voorlopig alleen door te zetten. En dat betekent: onze stek verder uitbouwen naar een zo onafhankelijk en zelfvoorzienend als mogelijk functionerend geheel, zodat we dat later werkend kunnen doorgeven. Opgeven en een terugkeer naar de reguliere maatschappij is geen optie.

Het gedachtegoed doorzetten betekent ook dat de deur hier altijd open blijft staan voor degenen die serieus geïnteresseerd zijn in zelfvoorziening en een leven met veel vrijheid. Zonder status, zonder consumptiespiraal, zonder maatschappelijke dogma's. Maar met veel vrije tijd, rust, zingeving en -hoewel nu even niet- een gelukkig bestaan.

Voorlopig voel ik geen roep om actief aan het forum deel te nemen. Alles is wat relatief momenteel.
Een brief aan mijn Diny,

Je was mijn maatje, mijn muze, mijn vriendin, mijn vrouw.
Weet je nog, die avond tegen kerst in 1981 bij van Hooy? Dat kittige, fijngebouwde meisje was het enige dat oplichtte in de menigte.
Je trok me aan als een magneet. Sinds die avond zijn we bij elkaar geweest.

Samen hebben we geleefd, gefeest en geplezierd.
Altijd samen.
Samen gedroomd en samen onze dromen verwezenlijkt.
Altijd samen.
Ook toen je ziek werd.
Altijd samen.
Samen verwerkten we een deel van de rouw.
Altijd samen.
Samen hielden we elkaar overeind.
Altijd samen.

Het lot scheurt ons nu uit elkaar. Het zij zo.
Ik zal er vrede mee hebben, omdat we in mijn gedachten altijd samen zullen blijven.
Voor altijd samen.

Jouw John
Tot later,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie