Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door dormos »

Weet niet zeker of ik je antwoord helemaal begrijp...

In de samenvatting van Pietje zag ik dat jij een deel van het eten (vleesachtig) mee zou nemen, maar je schrijft dat vanwege het meenemen van je zoon de dag te lang wordt om mee te eten.
Wat ik dus probeer te weten te komen is of ik in plaats van jou iets te eten mee moet/kan nemen.

Groet,

Hans
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

hoi Hans,

Het zou geweldig zijn als jij het vlees mee neemt!
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Erikvr »

In ieder geval genoeg houtjes om op te bijten :lol:
groet,
Erik
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Pietje »

Even een update:
Holtere en MathiasD hebben helaas afgemeld. Holtere zou zijn Ingmars meenemen dus dat leek niet door te gaan. Maar... Kockie en Benthuis komen er praktisch langs en nemen hem mee. Super dat dat zo kan!

De goulash van Kockie is een volledige maaltijd, dus het is niet nodig nog meer vlees mee te nemen. Maar het mag natuurlijk wel... Er is een kampvuur met rooster, en ik heb ook nog een zak eierkolen liggen, dat zal vast ook gaan.

Er is "stookweek" in Schijndel, een overblijfsel van vruuger. Iemand een paar honderd meter ten zuiden van ons heeft vandaag een grote berg laurier opgetast met een loader. En morgen is de wind zuid. En de berg gaat aan, "want ik ben morgen vrij". :? Affijn, hij probeert de berg voor 10:00 helemaal weg te hebben.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

:twisted: in het donker is het vuur beter te zien.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door kockie »

De missus kwam met de volgende vraag: "Heb je wel aan (stok)brood gedacht om erbij te eten..." Nee dus.

Wil iemand anders zo aardig zijn om daar wat van in te slaan; dat is namelijk wel erg lekker bij deze goulash.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

Gewoon of afbak?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Pietje »

Ruuben schreef:Gewoon of afbak?
We hebben een oven, dus kan allebei.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

Pietje schreef:
Ruuben schreef:Gewoon of afbak?
We hebben een oven, dus kan allebei.
Komt voor de bakker
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Pietje »

Korte impressie van een leuke, gezellige, nuttige, diverse dag... :

Pelletpower in gevecht met een blok eiken. Zowel het blok als het veerbandje hebben het van hem verloren...
P1360039.JPG
Dormos met de benzineklover. Benthuis (en Dutch John) hebben beiden een heel blok kleingeslagen in de tijd dat de benzineklover een half blok deed. Met knoestig hout had de klover geen moeite.
P1350992.JPG
Erikvr met zijn zaagbok in actie
P1350971.JPG
De splitter van Paul Joosten. Grappig ding, maar met een langere steel, en een zwaarder gewicht breder inzetbaar.
P1350960.JPG
Dutch John met de motorband op klossen. De Fiskars bleek toch wel een fijne bijl... :-)
P1350956.JPG
Hobby-project van Guus: gerenoveerde Atlas 404 met hydraulische kloof-kegel. Goed voor je rug, maar ook voor je buik ;-) De meest onmogelijke taaie droge blokken hout werden gespleten.
P1360025.JPG
Het avondeten: Goulash van Kockie, barbeque door Dormos, wijn van Holtere, stokbrood van Ruuben, soep van Erikvr. Nice!
P1360047.JPG
Bijlagen
P1350992.JPG
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door kockie »

Het was weer leuk, goed, ongedwongen, gezellig en goed georganiseerd met een goede catering, waarvoor hulde! Mijn complimenten aan Peter en Marleen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door holtere »

We konden toch nog even het aanstaande paradijsje van P&M bezoeken. Over een paar jaar is het zeker leuk om weer eens te kijken naar de resultaten!
Een ding maak ik me nog wel zorgen over...De vreemde voorkeur bij veel forumleden voor een kloofbijl met een korte steel :x :x
Kijk even naar de bovenste foto's van Ben en Joepie en maak de denkbeeldige zwaaicirkel af....die van Ben eindigt in zijn voet / enkel! Vergelijk deze met de ferme zwaai van Joepie. Zijn houding is al veel beter. Bij een afzwaaier belandt de bijl in het zand.
Volledig juist zou deze houding zijn met een lange bijlsteel en dat telt voor de langere mensen onder ons dubbel!
Een bijl in je voet is a joy forever :lol:
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Dutch John »

A cry forever.... Mijn voorkeur gaat ook uit naar een lange steel. Een lange steel kun je ook kort pakken als dat nodig is....

Peter en Marleen, bedankt voor de gastvrijheid. Mooi ook om eens wat gezichten bij namen te zien en elkaar te spreken. Communiceert nu en in de toekomst toch wat soepeler.
De Fiskars viel mij zeker mee. Prima aankoop voor iemand die op kloofgebied moet starten. Ik ga vooraleerst de snede van m'n kloofhamer richting Fiskars slijpen. Na 200 kuub heb je toch een band met je oude gereedschap..... En wat betreft band: de motorfietsband op balkjes blijft er hier in. Een onwaarschijnlijke prijs/kwaliteit verhouding.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door benthuis »

@Maarten, kan jij eens kijken of je nog kunt achterhalen hoe de compost blokjes pers heet op Ebay? Heb me suf gegoogled, maar vind niet de juiste benaming.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door kockie »

Erdtopfpresse

Volgens mij heb ik ze hier gekocht: https://biokeller.de/Garten/Gartengerae ... opfpresse/ De 17 en 50 mm variant
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie