Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Pietje »

Gezien de hoeveelheid animo voor een tweede workshop ZEISEN gaan we die op zaterdag 3 oktober houden, in Schijndel deze keer.

Programma en invulling staat nog helemaal open; in deze draad kunnen geinteresseerden hun wensen en ideeen sparren om een inspirerende dag vorm te geven!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door jwardenier »

Pietje ,Schijndel , moet lukken ,ik melk wel wat eerder en eventueel later .
Tim , ik heb wat spul wat mee gaat 2 of 3 zeisen ,bankje om uit te rusten enz
Als dit past ik rij ik graag mee , gr John
Lycopoda
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 okt 2011, 10:32
Locatie: Helmond

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Lycopoda »

Lijkt me ook leuk, maar weet nog niet of ik het red.
Als het me lukt, dan zal ik pitten meenemen van mijn perzik voor degenen die interesse hebben (zie een vorig draadje).
Met vriendelijke groet,
Mark

"Ja, tillsammans blir vi en stor gröt som är varm, god och nyttig, ja och ganske vacker ochså."
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door jwardenier »

[Als het me lukt, dan zal ik pitten meenemen van mijn perzik voor degenen die interesse hebben ]

Ik zou graag een paar pitten willen ,dus ja. gr John
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Dutch John »

Ik ben van de partij. Breng alleen m'n eigenbouw-Oostenrijkse-sportzeis-met-Engelse-gazonhandgreep mee. Ja, het begint er steeds meer als het gereedschap van een alien uit te zien....
Voor het geval iemand voor die tijd nog in een goed gesorteerde zeiswinkel komt: ik zoek nog een kunststof wetsteenhouder voor een natte ovale wetsteen. Droog wetten hoeft niet slechter te zijn, maar als je nat gras maait, dan versmeert de steen met gras en verliest zijn werking.

Misschien kunnen we die dag iets dieper ingaan op de maaitechnieken. Zo hebt je met een Brabantse zeis relatief veel controle over de maaihoogte. Makkelijk als er veel pollen en molshopen zijn. Als je een vlak en dicht gazon heel kort wilt maaien, dan vraagt dat juist weer om druk op het blad. Kan met elke zeis, mits de rechtse greep zich boven het middelpunt van het blad bevindt. Een dergelijke greep beperkt echter de maaibreedte.

Lycopoda, ik houd mij aanbevolen voor enkele pitten.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door kockie »

Ik ben ook van plan om te komen, al is het alleen maar voor de gezelligheid. Ik hoop tegen die tijd ook in het bezit te zijn van een Oostenrijkse zeis. Haarspit en -hamer heb ik inmiddels (letterlijk) ergens gevonden!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Tim »

Hoi,

Ik heb een haarspit en hamer te ruilen tegen een wetsteen. Wil je de haarspit niet, dan ben ik nog steeds op zoek naar een wetsteen :mrgreen:

John: Als ik de bank platgooi passen hele bomen in mijn kleine trekker. We zien wel even.

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door pelletpower »

Zoals ik al aangaf wil ik ook graag meedoen. Nog geen idee of werk het toelaat.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Tim »

Pp,

Dat bepaal je zelf!

Of beter: Gun jezelf.

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door pelletpower »

Tsja, da's ook een lastige. Ook al ben je eigen baas, je bent zo druk als je klanten dat willen. Nee blijft lastig. En hoewel wij geen crisis gekend hebben,lijk ie definitief voorbij. Hamer en spit heb ik wel interesse in.
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door beek »

Ik ben ook graag van de partij. Ik zal mijn zeis, hamer en haarspit meenemen.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Krelis »

pelletpower schreef:Tsja, da's ook een lastige. Ook al ben je eigen baas, je bent zo druk als je klanten dat willen. Nee blijft lastig. En hoewel wij geen crisis gekend hebben,lijk ie definitief voorbij. Hamer en spit heb ik wel interesse in.
Dan wordt het minder met het motivatieonderdeel 'survival&prepping' :?
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door pelletpower »

Survival is leuk. Prepping ben ik niet zo mee bezig. Beetje onafhankelijk worden en meer zelf wel. Dan wel op hobbybasis , dus wat dat betreft heb je wel gelijk. Activiteiten beperken zich tot kletsen hier en verder gebeurt er naar mijn zin te weinig. Zeisen is wel leuk. De tijd die het kost valt reuze mee en is erg rustgevend met contact met je omgeving. Na de vakantie pad gemaakt door de bush, brandnetels waren bijna 2 m hoog. Maar om nou 7000 m2 te gaan zeisen..... Hier zoeken we helaas naar een andere oplossing. En snel als het kan. Hier is op 2500 m2 alles weggehaald. De eerste boompjes komen weer op. Als hier niet snel wat gebeurd kunnen we weer voorafaan beginnen.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door benthuis »

Hier ook een onder voorbehoud.
Verjaardag heeft helaas geen mooie zeis opgeleverd....
Wel een mooie pan!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Tim »

Pellet,

Als je snel wilt en op dino, klepelen.

Survival is een beetje het uiterste in zelfvoorziening. Maar survival gaat meer over mindset.

Tim
Plaats reactie