Uit "mijn kipjes te koop"

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Uit "mijn kipjes te koop"

Bericht door dormos »

Is dit geen reclame?

Afgesplitst van viewtopic.php?f=13&t=3756&p=55836#p55714
Laatst gewijzigd door kockie op 14 okt 2013, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: afgesplitst
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door Pietje »

Zie jij iets commercieels dan...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door dormos »

Iets te koop aanbieden voor geld, voor eigen gewin.

Wat is jouw definitie van commercieel dan, als dit het niet is?

Hans
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door Blijfhopen »

dormos schreef:Iets te koop aanbieden voor geld, voor eigen gewin.
1. Dat zal veel eigen gewin zijn.
2. Hoe zit het dan met andere zaken in de rubriek " Te koop gevraagd/aangeboden".
Dat zou dan ook niet meer mogen.
Hier is naar mijn mening alleen sprake van verwijzing naar een eigen advertentie op een weliswaar ook wel voor commerciële doeleinden gebruikte site.
Misschien tijdgebrek om voor dit forum een nieuwe advertentie te maken ?
Persoonlijk vind ik deze reactie een geval van spijkers zoeken op laag water.
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door Pietje »

dormos schreef:Iets te koop aanbieden voor geld, voor eigen gewin.

Wat is jouw definitie van commercieel dan, als dit het niet is?

Hans
In het geval van de kippen heeft iemand wat "over" en wil dat kwijt.
In het geval van de marktplaatsadvertentie voor zelfgebouwde kachels gaat het om iemand die geld wil verdienen door het bouwen van klantspecifieke kachels.

In mijn ogen een groot verschil. Maar ik hoor het graag als ik de plank mis sla.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
hein uut mooi drente
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:27
Locatie: Hartje Drenthe

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door hein uut mooi drente »

Wat een gezeik over een paar kippies, had het linkje van MP hier gezet vanwege tijdgebrek om een fototje te gaan verkleinen en hier te plaatsen.
Ga dat trouwens ook niet doen de link blijft gewoon staan.
Commercieel is er niks aan de hand ik wil 6 kippies kwijt en nieuwen weer, handelen in kippies word je niet wijzer van.

Als je even verder kijkt in de te koop sectie kunnen jullie Krekel ook nog even afzeiken, hier de link scheelt weer zoeken http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=13&t=3747
wie een gat graaft voor een ander is machinist
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door dormos »

Heb niks tegen de link naar de kipjes of de motorcontactoren (geen idee wat dat zijn trouwens).
Maar ik had ook niks tegen de link naar iemand die voor dit forum en de onwikkeling van de batch rocket veel betekend heeft. Voor zover ik weet is het vooral een poging de vruchten van dit en een ander forum in de markt te zetten, en is er (nog) geen sprake van een bedrijfsmatige opzet. Als er iets ecologisch is, dan is het wel het feit dat meer mensen toeang krijgen tot een kachel de aantoonbaar schoon brandt, en een hoog rendement heeft. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommigen "dissidenten" wel erg in de gaten houden, en dan de regels wel erg strikt toepassen. Het kan toch niet de bedoeling zijn om steeds meer mensen met nuttige inbreng weg te jagen?
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door deleted »

Beste Dormos,

En had je ook niks tegen herhaaldelijk persoonlijke aanvallen en beschimpingen ?
Of was het je nog niet opgevallen dat de groep van 'dissidenten' om die reden - en uitsluitend om die reden- 'dissident' geworden zijn ?

En als je daar een discussie voor wil opstarten, be my guest, maar kom hier aub hier niet de indruk wekken dat het om wat linkjes, kachels of overijverige moderatoren zou gaan.


G
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door dormos »

Gandalf,

Bedankt, hiermee bevestig jij mijn indruk dat oud zeer bepaalt hoe er op een "commerciele" link gereageerd wordt. Jammer, maar geen reden om hier weg te blijven. Als iedereen nou eens z'n grote ego en lange tenen thuis liet, dan zou dat de sfeer zeer ten goede komen (niet persoonlijk bedoeld, geldt in het algemeen).
Als iemand mij uitscheldt, kan ik er voor kiezen om 'm op z'n bek te slaan of m'n schouders op te halen en te bedenken dat 'ie niet wijzer is. Het eerste gebeurt in onze maatschappij steeds meer, en zo zie ik het gebekvecht op dit forum af en toe ook. Tel tot tien voordat je reageert, en is het niet vaak zo dat waar er twee vechten er twee schuld hebben?
Topic kipjes sluiten?

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door Tim »

Hey Hans,

Waarom begon je er dan over? Als iets mij stoort meld ik het (via uitroepteken). Verder niks.

Tim
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door David86 »

en is het niet vaak zo dat waar er twee vechten er twee schuld hebben?
En toch treft men vaak dezelfde lieden in een vervelende situatie, het is dan tijd om te gaan zoeken naar de gemene deler en die uit te schakelen.

Sinds wanneer mogen we mensen niet meer "op de bek slaan" als ze ons provoceren ? Het is een uiterst natuurlijke reactie die je bij alle dieren op deze aarde aantreft. Ik hou er wel van als iemand zijn tanden laat zien, een beetje passie in de sufgesukkelde hollandse ziel.
..
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door dormos »

Wij gaan het niet eens worden, en dat is prima. Is nl ook een optie. Ik laat het hierbij. Ga niemand slaan of "uitschakelen".

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door Pietje »

Ik kan me voorstellen dat Dormos het betreurt dat enkele individuen met aanmerkelijke inbreng toch van het forum afgezet zijn. Voor de mods was dat ook een lastige keuze. Maar het dossier "onfatsoenlijk gedrag" werd dikker en dikker, en de nuttige bijdragen verschenen minder en minder. Dan komt het moment dat er een keuze gemaakt moet worden.

Als mensen hun fatsoen kwijtraken, dan wordt het lastig deze mensen te handhaven. Als Dormus wil checken in hoeverre de fatsoensnormen overschreden zijn: be our guest.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door deleted »

dormos schreef:
Bedankt, hiermee bevestig jij mijn indruk dat oud zeer bepaalt hoe er op een "commerciele" link gereageerd wordt. Jammer, maar geen reden om hier weg te blijven.
Dormos,
Als je me werkelijk zo dankbaar bent, dan zou ik als tegenprestatie willen vragen om eens heel precies te duiden waar je die 'bevestiging' dan preciest gelezen hebt in mijn voorgaande post.


David86 schreef:Sinds wanneer mogen we mensen niet meer "op de bek slaan" als ze ons provoceren ?
Sinds altijd al. En probeer het nu eens te onthouden.

G
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: mijn kipjes te koop

Bericht door dormos »

Gandalf,

Met name het feit dat je in gaat op "persoonlijke aanvallen" en "beschimpingen" als rechtvaardiging van het wegmodereren van een zgn commerciele link, terwijl ander links wel mogen. Dan is het toch niet gek om te concluderen het dus meer lijkt te gaan om van wie de link is dan om het feit dat het al dan niet strookt met de forumregels? Misschien zie ik het verkeerd, zullen we het hier bij laten?

Groet,

Hans
Plaats reactie