Forumdag 2012

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Forumdag 2012

Bericht door Chicken Power »

xychix schreef:Ik ben niet zo'n taalpurist en maak meer foute dan correcte zinnen, maar je bedoelde vast 'heetten' :D
Haha,

Ik durfde het haast al niet meer op te merken. :lol:

Maar je hebt helemaal gelijk.


Groet, Cp
Verwijderd.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

excuus, ook namens Leeuwtje en Troetel....
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Forumdag 2012

Bericht door 12much »

Ik ben niet zo'n taalpurist en maak meer foute dan correcte zinnen, maar je bedoelde vast 'heetten'
Helaas moet ik jullie teleurstellen, de velletjes zullen door de volgende hoeders tot in lengte van dagen bij hun originele naam genoemd worden, ondanks verwoedde pogingen anders te willen. Onze erfenis aan onze geliefde nabestaanden is vaak niet ons stoffelijk omhulsel, maar de intrinsieke waarde, opgedaan tijdens het leven, en verantwoord aan Petrus, bij het verschijnen aan de zo geroemde hemelpoort. Als wij echter ons jasje achterlaten, gelijk Leeuwtje en Troetel, zal de naam in ere gehouden worden, geloof mij maar. Vanaf het verorberen van een in het verschiet liggende smakelijke dis, tot aan de herinnering, opgeroepen door het aanschouwen van de velletjes aan de wand.

En Robbert, vergeet je niet een balsemend en tevens reinigend rookritueel met salie, rozemarijn en tijm in te lassen eerdaags? Vindt je ook nog parsly, dan past Scarborough Fair het beste op de achtergrond. Dat verjaagt naast ongewenste insecten tevens de buren... :lol:
Never burn faster than your Wocket.
Helmich
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 apr 2010, 08:53

Re: Forumdag 2012

Bericht door Helmich »

Jongens, ik heb ook machtig genoten. Meeste namen hebben nu ook een gezichtje :)
De onderwerpen/objecten waren erg interessant, net als het slachten+uitbenen. Dat hebben wij vroegah nooit gedaan dus mooi om te zien waar je vlees vandaan komt. :P
En CP die kip was super mals, dat mag je me nog eens voordoen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

Helmich schreef:En CP die kip was super mals, dat mag je me nog eens voordoen.
Naast de superieure bereiding hebben we dat ook te danken aan het Kemper landhoen. Echt een smakelijk kippetje! En met de wockett van DJ (de tweede garing na de BBQ).

Stan staat buiten een verse kopie te stoken van de rockett stove van Peter. Prima brul. Hij heeft zich geregistreerd en zal verslag uit brengen.

@12 much, ik ben toch echt bang dat de namen Leeuwtje en Troetel het niet lang volhouden...

Ritsaert
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 04 sep 2012, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Forumdag 2012

Bericht door Tim »

Ha,

Ik heb me prima vermaakt, kan nu zelfs patat bakken. Jammer dat we zo vroeg weg moesten, de afterparty is meestal nog wel zo goed.

Tim
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Forumdag 2012

Bericht door peterberg »

ritsaert snijder schreef:Stan staat buiten een verse kopie te stoken van de rockett stove van Peter. Prima brul. Hij heeft zich geregistreerd en zal verslag uit brengen.
Hoe bestaat het! Om je rot te lachen! Dat hij er zo snel aan zou beginnen had ik niet gedacht.
Het was overduidelijk dat-ie het een heel heftig ding vond. En de eenvoud ervan is zo groot, dat het voor een ondernemende 11-jarige met interesse voor techniek te bouwen valt. Ik ben heel benieuwd wat hij er over te melden heeft. Graag in het onderwerp wat er over gaat, "Rocket stove, maar dan anders".
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

Goedemorgen

@ DJ
Het voordeel van een Dutch treat is natuurlijk ook dat de maaltijd zelf extra interessant wordt. Deze maaltijd was natuurlijk een uitvloeisel van het thema van de dag: "voedsel & zelfvoorziening" en het programma.

Een vraagteken (in het kader van zelf meenemen) is nog wel dat er volgens mij heel weinig mensen bord en bestek bij zich hadden. Waar lag dat aan? Het stond duidelijk in het programma en ik heb gemerkt dat dit wel gelezen werd.

Programma
Normaal is een geëvalueerd programma van de vorige bijeenkomst het startpunt. Er is nu in een kort tijdsbestek een dagprogramma in elkaar gezet. Het middagprogramma was te krap. Het programma is bijgesteld maar er is niet bijgestuurd (David gaf al aan dat dit heel lastig was).

Essentie is dat je vooraf een goed idee hebt over de opzet van het programma. Een introductie kan al in een half uur. Een workshop duurt al snel een middag. Tussenvormen zijn er ook. Bij meer bezoekers zijn gelijktijdige programmadelen ook een optie.

Voor een goed programma is het ook onmisbaar dat de organisatoren een keer bij elkaar komen, overdag op de locatie. Een forum is natuurlijk niet het geschikte platform om een forumdag voor te bereiden! Dankzij de zeer grote flexibiliteit van de bezoekers was dat geen probleem. Maar als je met meer bezoekers een weekend gaat organiseren wordt dat een ander verhaal.

Ritsaert
groet!

Ritsaert
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Forumdag 2012

Bericht door David86 »

Als zoon van een "hobby grote evenemeten organisator" is het mij opgevallen dat "het bestuur" van zo'n evenement door het jaar heen geregeld bij elkaar komt om de zaken door te spreken. Dat word dan gedaan tijdens het eten en tijdens "bieravonden".

Wellicht kunnen we daar voorbeeld aan nemen.

Groeten
..
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

@Peter,
Hij begon zondag al op de terugweg. Toen thuis de maten maar dat was nog even lastig voor hem. Gistermiddag kwam ik thuis en toen stond een rockett stove te branden. Maar zonder brul. Samen op de bank nog eens goed naar de maten gekeken en een P-channel gelast. Stan weer aan de gang en om 21.00 had hij wel het geluid! De leem was nog nat. De brul en geen rook te zien. Kippenvel.

Nog even op het forum gekeken en daar stonden de sketch-up tekening en de maten op een rijtje! Die van ons week toch wel wat af!

Maar gisteravond werden we nog wel even aangesproken toen Joke (mijn vrouw) terug kwam. Stan zit net een week in de brugklas dus hij moet wel zijn dingen doen. En papa moet dat ook in de gaten houden (ahum).

Ik denk dat Stan vanavond wel verslag doet. Leuk dat je vraagt om dat op je topic te doen want hij wist niet helemaal hoe dat zou moeten.

groet!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

David86 schreef:Als zoon van een "hobby grote evenemeten organisator" is het mij opgevallen dat "het bestuur" van zo'n evenement door het jaar heen geregeld bij elkaar komt om de zaken door te spreken. Dat word dan gedaan tijdens het eten en tijdens "bieravonden".

Wellicht kunnen we daar voorbeeld aan nemen.

Groeten
Helemaal waar, maar het slaat ook snel door naar een soort vergadercultuur. Een keer een pittige bijeenkomst op de locatie is meer dan zat. De rest kan over het forum. Bieravonden zijn natuurlijk welkom!


--------------------
Niet lullen maar poetsen
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag 2012

Bericht door kockie »

David86 schreef:Wellicht kunnen we daar voorbeeld aan nemen.
Lijkt me een prima idee. Het is alleen jammer dat we allemaal zo'n eind uit elkaar wonen. Wie woont er een beetje centraal en heeft de ruimte om ons te ontvangen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Forumdag 2012

Bericht door David86 »

Ritsaert schreef:
Helemaal waar, maar het slaat ook snel door naar een soort vergadercultuur. Een keer een pittige bijeenkomst op de locatie is meer dan zat. De rest kan over het forum. Bieravonden zijn natuurlijk welkom!

Lees tussen de lijnen Ritsaert, daar staat wat Kockie waarschijnlijk wel kon lezen :)

Groeten,
..
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Forumdag 2012

Bericht door Anne2 »

Bedankt voor de leerzame en inspirerende dag!
Erg leuk en hoopvol voor de toekomst om te zien en te horen waar jullie mee bezig zijn.

Kleine kanttekening, het was nu een groot deel dieren slachten...
Meerdere onderdelen naast elkaar plannen vind ik een goed idee.

Inmiddels heb ik met de nieuwe aanwijzingen hier het veld met de zeis gemaaid. Mijn arm is er blauw van dus ik hou hem nu toch maar weer op mijn manier vast :oops: , maar wel lager bij de grond en meer over de rug laten lopen (als ik er aan denk...)

De Stevia staan in grotere potten (omdat ik ze deze winter wil binnen halen, maar in potten gezet).
De aspergeplanten heb ik met mijn vader gedeeld en staan nu te wachten op een nog te graven bedje.
Ik ga nog alles opschrijven hoe je kettingzaag moet slijpen.
Helmich
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 apr 2010, 08:53

Re: Forumdag 2012

Bericht door Helmich »

ritsaert snijder schreef:Bij meer bezoekers zijn gelijktijdige programmadelen ook een optie.
Dit zag je stiekum al een beetje gebeuren. Kleinere groepjes die met zeis bezig waren of bij "het beest" stonden.
Werd volgens mij niet als storend ervaren...
Plaats reactie