Forumdag 2012

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Forumdag 2012

Bericht door kockie »

Eindelijk is het dan zover: de aankondiging van de forumdag 2012!

Zoals het er nu uitziet wordt de forumdag gehouden op 1 september. Voor de die-hards is er mogelijkheid tot overnachten, wel onder ietwat primitieve omstandigheden. Meebrengen van tent of caravan is mogelijk.
De locatie zal dezelfde zijn als 2011, namelijk in Zeddam.
Het thema van deze forumdag is voedsel en zelfvoorziening.
Er is nog geen vaststaand programma, dus aanvullingen zijn van harte welkom. Hier alvast een greep uit het programma:

Demonstratie kippen slachten/uitsnijden door Chickenpower
Demonstratie varken uitbenen en worst maken door Niels (niet bekend op dit forum) (het is mogelijk om nadien voor een klein bedrag vlees mee te nemen naar huis)
David86 zal een aantal geheimen over het zelf tuinieren proberen te ontwarren. Hij gaat het onder andere hebben over aardappels tomaten, paprikas, bonen sla en waar verder tijd voor is.
Demonstratie zeis haren door NCK
Demonstratie van "het beest" door Dutch John (onder behoorlijk voorbehoud)
Indien gewenst kan er gebouwd/geëxperimenteerd worden aan rocket stoves
Het verwarmingssysteem van Kockie staat klaar ter lering ende vermaeck
Omweg neemt het een en ander over zelfbouw windmolens mee
Spontaan is er een "zaad- en stekkenruil" ontstaan.
Pietje heeft aangegeven een en ander te willen demonstreren en te doceren met betrekking tot motorzaagonderhoud. U kunt zich daarvoor aanmelden in het volgende topic: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 968#p33967

Warme hap met borrel
De avond is vrij voor gezellige praat en pittige discussie!

Op zondag is er ruimte voor alles wat ter tafel komt.
Om alle onkosten te dekken vragen we een klein financieel offer van u. Dat zal waarschijnlijk een bedrag van rond de 10 euro (exclusief eten en drinken) zijn. Mocht dat bedrag een onoverkomelijk bezwaar zijn, stuur mij dan een pb.

Er kan voor vervoer van en naar treinstation Wehl gezorgd worden. (hiervoor wil ik bij voldoende belangstelling een nissan leaf proberen te regelen)

Een en ander is nog onder voorbehoud; er wordt waarschijnlijk nog het een en ander toegevoegd.

U kunt zich via deze topic vooraanmelden.

Aanpassingen:
19-08: zaad- en stekkenruil toegevoegd
19-08: motorzaagonderhoud toegevoegd
24-08: gedeelte over varken aangepast.
In het weekend volgt het definitieve programma met tijden. We verklappen alvast dat we -zoals het er nu uitziet- tegen 11 uur beginnen met koffie/thee en een lekker broodje.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Forumdag 2012

Bericht door 12much »

Ben ik de eerste? Echt waar de eerste? :lol: Daar ga ik een eerste CarBootSale van ons 7-900serie Volvoforum voor missen...Alhoewel, hoe ver is het van Rijswijk naar Zeddam?) Hoe laat gaat het beginnen? (ik weet het, ik weet het...:-)

Met een beetje mazzel kan ik Steviaplantjes meenemen, dat scheelt een hoop heen en weer gesjouw over Neerlands asfalt.
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag 2012

Bericht door kockie »

Gefeliciteerd met "het eerste zijn". Rijswijk-Zeddam is met de fiets nog een aardig eindje trappen: http://goo.gl/maps/wERmf
Ach, zo'n car boot sale kunnen we hier ook wel houden.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Forumdag 2012

Bericht door David86 »

bij deze meld ik me ook aan,

voor evt carpool regelingen..

Ik kom vanuit regio Rotterdam en heb ruimte voor 1 bijrijder.
..
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Forumdag 2012

Bericht door holtere »

...De dag valt midden in onze vakantie :shock:
Ik was er graag bij geweest!

Ik wens jullie een gezellige en leerzame dag!

Grz,
Holtere
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Forumdag 2012

Bericht door benthuis »

Ben ik de eerste? Echt waar de eerste? Daar ga ik een eerste CarBootSale van ons 7-900serie Volvoforum voor missen...Alhoewel, hoe ver is het van Rijswijk naar Zeddam?) Hoe laat gaat het beginnen? (ik weet het, ik weet het...
12much (slaat dit op de bakstenen?) kunnen we misschien wat onderdeeltjes aan elkaar verkopen? (lidnr 1139)

Hoewel ik ook fervent Volvo clubaangelegenheden fan ben, ga ik in dit geval toch voor deze forumdag!
Volgende morgen werken om 12 uur, gaat dat lukken....?

Groet Ben
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Forumdag 2012

Bericht door Sandman79 »

No can do: dan heb ik onze straatBBQ die mijn overbuur organiseert.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Forumdag 2012

Bericht door Dutch John »

Deze fervente, maar inmiddels ex-760 rijder gaat zijn best doen om minstens een dagdeel aanwezig te zijn. Ik breng overtollige hoeveelheden zaden mee (pastinaak, pompoen en tabak in ieder geval). Plus een dunschiller en mesje om de friet aan te maken...

Nu wat kort dag, maar een volgende keer moeten we trachten met z'n allen de trip te maken zonder fossiel te verstoken (openbaar vervoer is natuurlijk toegestaan). Nee, ik haal niet iedereen op. Ik denk aan een CO2 neutraal alternatief voor tegenwoordige ritten als de garbage run: The Ecologists Escape To Zeddam. Naast benenwagen, fiets, paard en car-pooling willen we natuurlijk de nodige maffe, maar originele constructies kunnen aanschouwen. Iets om over na te denken?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Helmich
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 apr 2010, 08:53

Re: Forumdag 2012

Bericht door Helmich »

leuk!
maar hier ook vakantieplannen, ik ga een dagdeel proberen.
Jimmeuh
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 nov 2010, 20:46
Locatie: Borgloon

Re: Forumdag 2012

Bericht door Jimmeuh »

Op terugweg van het rustige zuiden dat weekend...
Misschien volgend jaar :)

(Moest er iemand richting Belgisch limburg komen, stevia plantjes interesseren me wel :))
Huisje breek mij niet...
Gijs
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2011, 21:45

Re: Forumdag 2012

Bericht door Gijs »

Goed plan en mooi in de buurt, jammer genoeg op de dag dat ik thuis een flink feest organiseer....
Ik hou me aanbevolen voor de volgende editie !
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Forumdag 2012

Bericht door OBL-Rien »

Hm, dat is nogal uit de buurt.
De rocket lijkt me wel wat, zou ik graag eens zien.
Misschien volgend jaar, als ik wat dichterbij woon?
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Forumdag 2012

Bericht door Lunch »

Kockie hoever woon jij vanaf het dichtsbijzijnde station? Ik woon redelijk dichtbij maar helaas net te ver om te fietsen.
Robert
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jun 2012, 22:47

Re: Forumdag 2012

Bericht door Robert »

Ook ik ben van de partij.
Ik hou me vooral met voedsel bezig en wil wel een demonstratie varken uitbenen en portioneren geven evt aangevuld met een demonstratie worst maken met een porkert handgehaktmolen als het programa dat toelaat.

Groeten Robert.
I
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Forumdag 2012

Bericht door Lunch »

Mocht er trouwens interesse en tijd voor zijn kan ik eventueel ook mijn Pitaba meenemen, een oliemolen waarmee je uit praktisch alles olie kan persen:

Afbeelding
Plaats reactie