Forumdag 2012

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Forumdag 2012

Bericht door xychix »

Helmich schreef:
ritsaert snijder schreef:Bij meer bezoekers zijn gelijktijdige programmadelen ook een optie.
Dit zag je stiekum al een beetje gebeuren. Kleinere groepjes die met zeis bezig waren of bij "het beest" stonden.
Werd volgens mij niet als storend ervaren...

Klopt, ik heb dan ook af en toe wat heen en weer gerend om hier en daar flarden op te pakken in de hoop dat ik van alles iets kon opsponsen. Zo heb ik van het beest het 'onder de motorkap' deel redelijk meegekregen maar miste ik het mooiste deel, achter in de bak. De zeis heb ik gezien maar daar kon ik even de tijd niet voor vinden.

De 'adhoc' cursus huiden schoonmaken / looien van Boy heb ik maar aan mijn broertje overgelaten, die vraag ik tzt. wel uit.
Ook het varken kon ik niet geheel onthouden dus daar heb ik ook maar flarden van meegekregen. De kachel van Peter heb ik gelukkig wel redelijk kunnen volgen net als het kettingzaag verhaal en de windmolen.

Nogmaals mijn dank allen.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

Goedemogguh,

Programma
Ik vond het boeiend met een goede dynamiek. Niet omdat het programma goed was maar omdat er een constante uitwisseling was van ideeen. (bermdemo met de zeis, bermdemo van het beest). Best een levendige ruil van zaden. Broedeieren werden geruild voor gerstenat. Een broedmachine werd uitgeleend. Een opzet voor een kachel werd besproken in de berm. Enzovoorts. Enzovoorts.

Het programma kan beter;
* goed nadenken over de opzet
* verschillende vormen zijn denkbaar, ook tegelijkertijd;
- introductie, informatie geven over een onderwerp (Omweg, praatje van Dave). Kan in een uur.
- Demo, mensen demonstreren de werking (Peter). Duurt al langer.
- workshops, deelnemers gaan echt iets doen (bijvoorbeeld Cp/ konijnenhuiden). Is snel een dagdeel.
* alleen bij de workshops inschrijven!

Gandalf kan je die vormen nog aanvullen?

Ritsaert
groet!

Ritsaert
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Forumdag 2012

Bericht door Jan. »

Ben weer een paar dagen thuis en heb eerst even wat doorgelezen, nog lang niet alles, maar kan een gevoel van spijt niet onderdrukken als ik de reacties en de foto's bekijk.

Het is u allen van harte gegund en hoop het zelf ook eens mee te mogen maken.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
krekfree++
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2012, 21:14
Locatie: eindhoven

Re: Forumdag 2012

Bericht door krekfree++ »

Ik ben wel heel laat met mijn reactie, maar toch:
Ik ben blij dat ik op de forumdag ben gekomen; ik vond de sfeer erg relaxed, vrolijk en dat improviserende informele karakter inspireert me wel. Heel fijn dat ik (vooral met Gerard, ook met Peter) over mijn kachelplannen kon praten, en de wespentaart was verrukkelijk.
Maar voor wat betreft mijn kachel? Ik zit in een impasse; het duizelt me aan informatie, en maakt me ook onzeker; ik durf er vooralsnog niet aan te beginnen.
Niettemin; Hartelijk dank voor de organisatie van deze geweldige uitwisselingsdag.
Warme groet,.. theoline
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Forumdag 2012

Bericht door 12much »

Maar voor wat betreft mijn kachel? Ik zit in een impasse; het duizelt me aan informatie, en maakt me ook onzeker; ik durf er vooralsnog niet aan te beginnen.
en dat klinkt zo bekend... :lol: De beste remedie is om eens bij een ander te gaan helpen. Vanuit strobalenbouw, Masonry en het bouwen van mijn eigen houten hut, ben ik heel erg gehecht geraakt aan het samen bouwen aan dergelijke projecten. Vaak word het aanbieden van een dagje hulp zeer gewaardeerd waarvoor een onschatbare hoeveelheid informatie en contacten wordt opgedaan. Het is zelfs heel erg gebruikelijk om dat te doen, soms kom je mensen tegen die aan verschillende projecten in diverse landen hebben meegewerkt tegen kost en inwoning om ervaring op te doen om hun eigen strobalen of lemen projecten te kunnen bouwen.

Voor de duidelijkheid, niet iedereen heeft die kwaliteiten die je graag zou willen hebben, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd voor wat je wél terug krijgt, dat mag ook wel eens gezegd worden. Ook al is dat eeuwige vriendschap...

Succes
Never burn faster than your Wocket.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Forumdag 2012

Bericht door ritsaert snijder »

Goedemorgen,
Als penningmeester van de forumdag ga ik de boeken sluiten. Als je nog kosten wil declareren kan dat via PB, uiterlijk tot vrijdag 14 september!

groet!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forumdag 2012

Bericht door kockie »

Ik heb nog een paar foto's gevonden. Vanaf hier te vinden
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie