sponsoring voor eigen domeinnaam en hosting

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Wilt u meebetalen aan dit forum

Peiling eindigde op 29 dec 2006, 18:56

Ja, natuurlijk. Ik wil wel 5 euro bijdagen
2
40%
Ja, natuurlijk. Ik wil wel 10 euro bijdagen
3
60%
Nee, doe maar een van de andere opties
0
Geen stemmen
Nee, internet hoort gratis te zijn
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

sponsoring voor eigen domeinnaam en hosting

Bericht door kockie »

Over een paar maandjes bestaat het forum 1 jaar. Graag zou ik dit vieren met een eigen domeinnaam. De naam ecologie.nu lijkt mij een goede naam voor dit forum. Tot nu toe draait dit forum onder mijn eigen domeinnaam (kockie.nl) en wordt het gehost in ons eigen (wifi) netwerk (http://www.wifi-bergh.nl). Omdat het dataverkeer toe begint te nemen en de site af en toe enige overlast op het netwerk veroorzaakt, zou ik hem over willen plaatsen naar een server in een datacenter (shared hosting).

Helaas zijn aan de overplaatsing en een het aanvragen (en behouden) van een domeinnaam kosten verbonden. Om deze te dragen zijn een aantal constructies voor betaling mogelijk:

1: ik betaal alles zelf

2: er komen advertenties op deze site (bijvoorbeeld google ads)

3: er komen sponsors met een banner op deze site

4: bezoekers van deze site betalen een kleine bijdrage voor deze site


Optie 1 vind ik zelf niet zo'n goede.

De andere zijn wat mij betreft bespreekbaar, waarbij optie 4 mijn voorkeur heeft.

Wat ik tegen optie 3 heb is dat ik op zoek moet naar sponsors. Daar heb ik op dit moment geen tijd voor en ook geen zin in.

Van optie 2 heb ik geen flauw idee hoeveel geld dat opbrengt, dus is het lastig inschatten of de site er van betaald kan worden.

De kosten voor registratie van een .nu domein (ecologie.nu heeft mijn voorkeur) zijn ongeveer 75 euro Hosting komt neer op ongeveer 70 euro per jaar.

Graag zou ik wat antwoorden of andere ideeen zien. Als u antwoord: "Nee, doe maar een van de andere opties", geef dan ook aan welke optie uw voorkeur heeft.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

zoals ik al eerder schreef ik wil best mee betalen.

mark
mickenhans
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:58
Locatie: Elburg

Bericht door mickenhans »

en ik ben het met Mark eens.
Hans
Leo Nijdam
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2006, 01:44
Locatie: Boer

Bericht door Leo Nijdam »

Wat is het bankrekeningnummer :?:

Groet,

Leo
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi iedereen,

Kockie steekt veel tijd in dit forum. Nu geeft hij zelf aan dat het te groot aan het worden is voor zijn server. En kan het forum en naam krijgen. Dus wordt het tijd dat wij ook hem eens kunnen helpen. Wij doen net als Kockie dit ook omdat we het leuk vinden en er wat van opsteken.

Maar als we met onze 96 deelnemers ieder 2 euro overmaken naar Kockie kan hij verder en wat kost het forum ons dan.

groeten Mark
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Volledig akkoord met een financi?le bijdrage! Het kan toch niet anders? Niemand kan verwachten dat Kockie alles alleen blijft betalen.

Maar ik vind ook dat er dan een meerwaarde moet komen voor diegenen die iets willen betalen. Voor wat, hoort wat.
Anders wordt iedereen die anoniem en gratis van de voordelen van dit forum wil blijven genieten, daarvoor extra 'beloond'.

Dirk
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Ik sluit me geheel aan bij bovenstaande antwoorden

Marcel
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi Dirk,

Hoe zie je dan de invulling van meerwaarde voor de mee betalende?

mark
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

mark schreef:Hoi Dirk,

Hoe zie je dan de invulling van meerwaarde voor de mee betalende?

mark
Hallo Mark,

Meerwaarde kan zoveel zijn.

Een vorm van meerwaarde (waar ik nu aan denk) is volledige toegang tot het forum voor 'betalende' leden en een gelimiteerde toegang voor de overige leden en bezoekers door bijvoorbeeld een limiet in de tijd (dat men kan teruggaan) in te stellen. Of andere beperkingen.

Natuurlijk, over de eventuele praktische toepassing van een dergelijke maatregel moet zorgvuldig en wijs, gepraat en nagedacht worden.

Dirk
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hallo Dirk

Mee eens, maar misschien maak je op deze manier het forum minder toegangkelijk.

Kockie,

Zoals ik al zei je steekt er veel tijd en ook geld in. Ik betaal zonder voorwaarden mee. Om het forum toegangkelijk te houden maar ik denk wel dat jij als eertste mag bepalen hoe jij het wil en ziet.

Wordt het geen tijd om een rekening nummer op te geven. Ik vind het wel jammer dat er niet meer mensen reageren op je oproep. Vier reacties op je poll :shock: .

groet mark
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

mark schreef:Hallo Dirk

Mee eens, maar misschien maak je op deze manier het forum minder toegangkelijk...
Mark, wat is minder toegankelijk als het 'toegangskaartje' voor een heel jaar slechts een paar euro kost? Dat kan toch voor niemand een echt onoverkomelijke hindernis zijn, zeker niet wanneer men daar veel meer voor in de plaats krijgt?

Een veel grotere uitdaging zal zijn: het blijven aanbieden van eerlijkheid, kwaliteit en 'waar voor geld'. Dat doet Kockie reeds met het aanbieden en onderhouden van deze website, maar deze ruimte moet ook degelijk ingevuld blijven worden met kwaliteitsvolle posts, zodat diegenen die langskomen zich daar goed bij kunnen voelen. Niet dat ik twijfel aan het potentieel van de huidige actieve leden maar het is toch geen eenvoudige opdracht.

Dirk
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

Bericht door bartje »

natuurlijk wil ik netalen maar...waarom een .nu naam (is duur) en moet de hosting 75 euro kosten? En wie houdt de administratie bij?
Anders wil ik best een jaar een advertentie plaatsen, voor enige tientjes per jaar.
geen geld wel plannen en hoop
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Een nu naam is niet zo duur, je moet alleen meteen voor 2 jaar betalen. 75 euro voor hosting vind ik ook niet zo duur, het is incl btw (en ongeveer). Precieze bedragen heb ik nog niet...
bartje schreef: En wie houdt de administratie bij?
Een ieder die er zin in heeft is welkom....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

bartje schreef:natuurlijk wil ik betalen maar...waarom een .nu naam (is duur) en moet de hosting 75 euro kosten? En wie houdt de administratie bij?
Anders wil ik best een jaar een advertentie plaatsen, voor enige tientjes per jaar.
Bartje,

Vind je 'enige tientjes' voor een jaar lang commercieel adverteren op dit forum niet wat weinig?

Bij de 12 Ambachten kost een erg kleine zakenannonce 120 euro (exclusief BTW) voor 4 publicaties in hun nieuwsbrief, die misschien een oplage heeft van 1500 exemplaren. Op hun forum worden deze advertenties niet eens vermeld.

Dit forum wordt misschien tien- of honderdmaal drukker bezocht dan het forum van DTA. Kockie zal daar ongetwijfeld een beter zicht op hebben dan ik.

Dirk
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

Bericht door bartje »

Dirk Bauwens schreef:
bartje schreef:natuurlijk wil ik betalen maar...waarom een .nu naam (is duur) en moet de hosting 75 euro kosten? En wie houdt de administratie bij?
Anders wil ik best een jaar een advertentie plaatsen, voor enige tientjes per jaar.
Bartje,

Vind je 'enige tientjes' voor een jaar lang commercieel adverteren op dit forum niet wat weinig?

Bij de 12 Ambachten kost een erg kleine zakenannonce 120 euro (exclusief BTW) voor 4 publicaties in hun nieuwsbrief, die misschien een oplage heeft van 1500 exemplaren. Op hun forum worden deze advertenties niet eens vermeld.

Dit forum wordt misschien tien- of honderdmaal drukker bezocht dan het forum van DTA. Kockie zal daar ongetwijfeld een beter zicht op hebben dan ik.

Dirk
Als dit mijn doelgroep zou zijn zou het weinig zijn, nu is het een vorm van sponsoring. Kijk eens op mijn site http://www.mendelson.nl
geen geld wel plannen en hoop
Plaats reactie