Foto's

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
beni007
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:12

Foto's

Bericht door beni007 »

Geachte,

Even een vraag:

toevallig merkte ik vandaag op dat er op een zoekertje op kapaza voor de verkoop van houtketels, een foto van mij is gebruikt.
het gaat om een foto die ik hier op het forum heb geplaatst van mijn kersverse installatie.

hierbij is mijn vraag kan dit zomaar?
het is nu niet dat dit erg is maar vroeg me dit toch af,
kan men zomaar foto's van iemand anders gaan gebruiken voor zichzelf?
of het nu gaat over een forum gebruiker of niet, laat ik buiten kwestie.

ik heb de persoon van de advertentie wel gecontacteerd met de vraag hoe het komt dat hij mijn foto gebruikt?

jullie reacties?

MVG
beni
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Foto's

Bericht door Chicken Power »

Beste Beni,
beni007 schreef:toevallig merkte ik vandaag op dat er op een zoekertje op kapaza voor de verkoop van houtketels, een foto van mij is gebruikt.
het gaat om een foto die ik hier op het forum heb geplaatst van mijn kersverse installatie.
Je bedoeld deze advertentie:
http://nl.kapaza.be/limburg/houtketel-b ... 393485.htm

en dan met deze (nu naar de ad gelinkte) foto:
Afbeelding

Ik ben het met je eens dat dit jouw installatie betreft. Maar ik ben bang dat u toch is goed na moet denken wie er allemaal met een fototoestel in uw kelder geweest zijn.

De foto die hier op de site staat, is toch echt een andere:
Afbeelding

Zoek de verschillen!
beni007 schreef:hierbij is mijn vraag kan dit zomaar?
Ja.
beni007 schreef:het is nu niet dat dit erg is maar vroeg me dit toch af, kan men zomaar foto's van iemand anders gaan gebruiken voor zichzelf?
Zolang het voor eigen gebruik is, ook ja. Dus niet met de bedoeling elders te publiceren.
beni007 schreef:of het nu gaat over een forum gebruiker of niet, laat ik buiten kwestie.
Zou ik niet doen, is best wel interessant hoe dat nu zit met Attack België. Want die hadden de ketel bij u toch niet gelevert?
beni007 schreef:ik heb de persoon van de advertentie wel gecontacteerd met de vraag hoe het komt dat hij mijn foto gebruikt?
Ben ook zeer benieuwd hoe dit kan, ik kan namelijk hier nergens die foto vinden die je bedoelt. Het blijft een schimmig wereldje.


Groet, Cp

Edit: Foto van advertentie heb ik hier doorgelinkt, advertentie weg, plaatje dan ook weg. Heb hem voor de zekerheid wel ergens gesaved.
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 09 nov 2011, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Foto's

Bericht door kockie »

Volgens mogen foto's niet zomaar gebruikt worden. Zeker niet als je er bij plaatsen een copyright vermelding bij zet. Dat foto's vrij te bekijken zijn, betekent niet dat deze ook vrij gebruikt mogen worden. Als je de gebruiker van jouw foto er op aanspreekt zal deze gehoor moeten geven aan jouw vraag om deze te verwijderen.

Is de foto in dit geval gelinkt of gekopieerd en "geherplaatst"?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
beni007
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:12

Re: Foto's

Bericht door beni007 »

@ CP

Zoek de verschillen -> LOL :lol:

is inderdaad niet de foto die ik heb getrokken.
Na men post hier ben ik nog eens gaan kijken naar die advertentie.
Misschien heb ik inderdaad wat te vroeg gereageerd (kan gebeuren, meer dan eens ;))

Advertentie is inderdaad geplaatst door attack belgie, gelokaliseerd in Beringen (limburg?)
Voor zover ik weet was Attack belgie gehuisvest net voorbij Gent.
Het staat natuurlijk iedereen vrij van te verhuizen :D en zich elders te gaan huisvesten.

Kweet niet of het duidelijk was in mijn vorige post van men ketel maar tussen de lijnen door stond wel te lezen dat mijn ketel van Attack Belgie kwam (die van Gent dan ;))

Dus in die zin heb ik te vroeg gereageerd aangezien de installateurs (van wie de advertentie is) perfect een foto konden genomen hebben tijdens hun installatie. Dit gezegd zijnde is het nog goed dat ik de persoon van de advertentie opnieuw heb gecontacteerd met de vraag wanneer ik eindelijk het gevraagde materiaal krijg (wacht al enkele maanden erop) :? :cry:

Ik weet dat hij hier ook meeleest dus bij deze....

MVG
beni
Plaats reactie