Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: houtcv: Hoe juist stoken? Waar op te letten? [Feiten]

Bericht door Chicken Power »

Mijn waarde Gandalf, het valt me op dat dergelijke verwijzingen, anders dan voorheen, eerst gedownload moeten worden voor zij leesbaar worden.

Ook dit, acht ik evenals het verwijderen van links, die op zich wel weer vrij makkelijk te vinden zijn, dankzij de namen (en inconsequent niet gewiste verwijzingen, zelfs die naar 'eigen site's' van leden) wel traceerbaar blijven, niet dienstig aan de aangename leesbaarheid naar de gebruiker van deze site!

Een bijzonder uitermate ongewenste ontwikkeling, die in mijn optiek krachtdadig bestreden moet worden, voor zulks iets de overhand gaat krijgen!

Voorheen kon men kiezen tussen "openen" of "downloaden", nu is het alleen maar downloaden, en dat ga ik niet doen.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: houtcv: Hoe juist stoken? Waar op te letten? [Feiten]

Bericht door kockie »

Chicken Power schreef:Mijn waarde Gandalf, het valt me op dat dergelijke verwijzingen, anders dan voorheen, eerst gedownload moeten worden voor zij leesbaar worden.
Dat is een "technisch probleem" dat aan de gebruikerskant ligt. Het door Gandalf gelinkte document is een PDF. JE kunt je browser instellen dat deze pdf documenten laat zien zonder dat je ziet dat hij gedownload wordt. ALLES wat je op internet bekijkt wordt gedownload! Tekst, plaatjes, youtube video's; alles wordt gedownload.
Chicken Power schreef: Voorheen kon men kiezen tussen "openen" of "downloaden", nu is het alleen maar downloaden, en dat ga ik niet doen.
Dat ligt dus volledig aan de instellingen op je eigen computer. Technisch gezien is er geen verschil. Bij "openen" wordt het gekozen document gedownload naar een tijdelijke map op je pc, bij "downloaden" bepaal je zelf waar het document terechtkomt en kun je deze ook bewaren.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door deleted »

Titel lijkt me duidelijk.

Deze zaken mogen hier gepost worden.

G
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: houtcv: Hoe juist stoken? Waar op te letten? [Feiten]

Bericht door deleted »

kockie schreef:Technisch gezien is er geen verschil. Bij "openen" wordt het gekozen document gedownload naar een tijdelijke map op je pc, bij "downloaden" bepaal je zelf waar het document terechtkomt en kun je deze ook bewaren.
Naar veiligheid eventueel wel.
Alvorens een document te openen zou je ze, bij twijfel, door een virusscanner kunnen halen.

Als je de optie "automatisch openen" instelt verhoog je het veiligheidsrisico.
In het verleden hebben veel virussen gebruik gemaakt van deze "automatisch -openen-instellingen" in Windows.

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door Chicken Power »

kockie schreef:Dat is een "technisch probleem" dat aan de gebruikerskant ligt. Het door Gandalf gelinkte document is een PDF. JE kunt je browser instellen dat deze pdf documenten laat zien zonder dat je ziet dat hij gedownload wordt.

ALLES wat je op internet bekijkt wordt gedownload! Tekst, plaatjes, youtube video's; alles wordt gedownload.
kockie schreef:Dat ligt dus volledig aan de instellingen op je eigen computer. Technisch gezien is er geen verschil. Bij "openen" wordt het gekozen document gedownload naar een tijdelijke map op je pc, bij "downloaden" bepaal je zelf waar het document terechtkomt en kun je deze ook bewaren.
Ha Kockie, dat is me helder met die tijdelijke map, zo verdwijnt dat ook met opschonen van die map. Maar wat is er nu waar “veranderd”. Ik verwoordde het eerder denk niet helemaal juist.

Wat ik bedoel, was indien je eerder zo’n document aanklikte, je drie keuze’s kreeg: openen, opslaan en annuleren. Openen als tijdelijk document op het scherm, en met opslaan ergens in een map op je harde schijf.

Bij mijn weten is er niets aan m’n computer veranderd, zou er mss na de severcrash iets veranderd zijn? Of heeft het ermee te maken dat de link in een bijlage geplakt zit? Ik zal het is in de zandbak proberen.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door kockie »

Welke browser gebruik je? Vaak is daar het een en ander in te stellen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door Chicken Power »

Ordi IE, maar daar is bij mijn weten de laatste 2 jaar niks aan veranderd, buiten de update's van microsof.

Kan ook absoluut toeval zijn, maar dit fenomeen valt me pas sinds de servercrash op.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door Chicken Power »

Was nog iets wat me opviel, niet in de zin dat de werking veranderd is, maar als je vanuit het forum de EkoloWiki opstart, opent die in een nieuw scherm.

Dat had je in het verleden is veranderd, gebeurde dat je een link aangeklikt had, en als je die uit had gelezen, de link sloot, maar dan was je ook het forum kwijt.

Zit je nu op de EcoloWiki en wil je naar het forum, dan opent die niet in een nieuw scherm.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Vragen en opmerkingen ivm de werking van het Forum

Bericht door kockie »

Klopt; alle links die in het forum geopend worden openen in een nieuw venster/tab. Op de wiki heb ik dat nog niet zo ingesteld. Kan ik nog wel een keer opzoeken hoe dat moet als daar behoefte aan is.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie