Terugblik forumklusdag 2april 2011

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door Blijfhopen »

Iedereen die mee heeft geholpen aan deze dag : Bedankt. Ik vond het vreselijk leuk. :D
Ik ga geen namen noemen, maar het educatieve deel, het eten, het weer, de gesprekken, de solidariteit, de locatie(manager), het hout- alles klopte-zoals ze dat tegenwoordig uitdrukken.
Iedereen die niet geweest is : Je hebt iets leuks (en leerzaams !) gemist. Als er weer een dag is...
KOMEN !!
Onderwerp misschien: veiligheid-schoorsteenveger/brandweer(demonstratie)/schoorsteenbrand/bijlgebruik/kettingzaag/zaag vijlen. Voor de cracks wellicht te eenvoudig, maar voor beginners altijd leuk.
Iedereen die de rommel van iedereen heeft opgeruimd: Fijn dat jullie dat hebben gedaan. Volgende keer wellicht iets voor regelen. Ik voel me een beetje bezwaard.
GdeJ denkt met u mee.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door nck »

Wanneer je een Suzuki Alto op de juiste manier aantrekt kun je er zelfs in overnachten.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door 12much »

Veel te kort (ik moest 0m 04.45 naar mijn slaapzak:-) veel te leuk en zelfs met het opruimen de volgende morgen hebben we lol gehad. Lastig en gewetenswroeging om de meeste van die mooie bouwsels te moeten demonteren. Ik ben altijd een stille meelezer geweest, komende vanuit een andere plek als een jarenlange DTA forummer, en val dan gelijk met mijn neus in de boter. Liever gezegd: kippebouten, shoarmabroodjes (half twee 's nachts...) heerlijke coq au vin met spagh
Wocket-1.jpg
ettie ( waar tot mijn verbazing zilveruitjes in zaten) sateetjes om van te snoepen, verpakte en op de gril gebakken zalm, heel veel lekkere brouwsels en drankjes om te drinken en dan uiteraard klaargemaakt, gebakken, gestoofd, gegrild op zelf in elkaar geknutselde wocketjes (gepikt van Kockie) en natuurlijk het hooggewaardeerde gezelschap van een 30-tal heerlijke vakidioten die nog gekker zijn dan ik.... :mrgreen:

Ik ben 1 ding vergeten!! Door al het luisteren, kleppen, kleppen, knutselen en kleppen (en eten) ben ik helemaal vergeten foto's te maken! Dus jullie krijgen er 2 van na het feest. Ik hoop de rest later hier ergens terug te vinden. Mijn meisje was onder de indruk van de snelheid waarmee de wocket werd gestart en zij zou Anneke niet zijn als die warmte niet benut zou worden dus moesten er gelijk wat pistoletjes op. Waarschijnlijk ben ik 'm kwijt aan haar volkstuin als ik er geen slot op zet.......

Jongens en meiden, bedankt en graag tot de volgende keer.

Boy.
Bijlagen
Wocket -2.jpg
Laatst gewijzigd door 12much op 03 apr 2011, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door nck »

12much schreef:Veel te kort (ik moest 0m 04.45 naar mijn slaapzak:-)
Heb je je horloge / telefoon nog op wintertijd staan dan? :shock:

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door 12much »

je gaat me niet vertellen dat het nog later was hey?-)
Never burn faster than your Wocket.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door Dutch John »

Het was 6.00 uur. En het is gebleken dat het om 6.30 licht begint te worden....

Ook ik heb genoten van de dag (en de nacht). Geweldig om de gezichten bij de namen eens te zien. Ik ga mijn rocket doneren aan de jeugd. Jong geleerd is oud gedaan.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door kockie »

De dag/het weekend was wat mij betreft super! Leuke bezoekers, veel hulp van alle kanten. Veel mensen die nog meer meebrachten. Kan me meerdere keren bezatten aan bier en likeuren die zijn blijven staan (terwijl ik bijna nooit drink), heb nog wel een dag nodig om me door de overgebleven taarten en cakes door te eten. Peter had een goed verhaal en werd gaandeweg zijn uitleg steeds geestdriftiger. Hij heeft met z'n enthousiasme vele mensen aangestoken en geïnspireerd. Het is natuurlijk ook geweldig om zo'n houtstookgoeroe als spreker op zo'n dag te kunnen inzetten. Het bouwen van de verschillende rockets was een genot om te zien. Mijn eigen rocket is uitgebreid met een wok-houder en pootjes.

Ik wil ook Chicken power heel erg bedanken voor zijn voortreffelijke kookkunsten. Op een aantal rocket-stoves en een oude tuinkachel wist hij een aantal heerlijke gerechten te bereiden die me nu nog doen watertanden. Het was voor hem de eerste keer koken op wockets of rocket-woks, maar iets zegt me dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn.

Verder wil ik iedereen bedanken die heeft geholpen met het verzamelen en verzorgen van materialen, schoonmaken, opruimen, gezellig zijn, aandragen van eten, drinken, koffie etc. Het was voor mij echt een onvergetelijke dag!

Als iemand nog foto's heeft, dan mogen die gemaild worden naar energie apendinges kockie stip nl. Ik zal ze dan in het fotoboek (in wording) zetten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door Tim »

Hey,

Ik vond het erg leuk en zeer leerzaam. Maar de helft kunnen vragen/bespreken, maar er komt hopelijk nog eens een kans!

Ook bij ons thuis is vanmiddag de macaroni door het jongvolk gestook op de rocket. Vrouwtje vond de zwarte pan wat minder :roll:

Iedereen bedankt!

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door kockie »

Ik heb inmiddels m'n eigen foto's online staan: fotoboek/

Meer foto's zijn welkom!

Nog even wat mededelingen van huishoudelijke aard, iemand heeft een stuk gereedschap vergeten. Meld u aan en ik zal kijken wat ik voor u kan doen. Een ander is een compleet kolenfornuisje vergeten mee te nemen. Als die niet opgehaald wordt, ga ik proberen er een rocket in te bouwen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door account verwijderd »

De forumdag was voor mij meer dan de moeite waard.
Het is leuk dat we elkaar dan eindelijk in het echt zien.

Op deze dag is de condensor van watt hetgene wat ik aan huiswerk te doen heb.
De petrolium lamp en de rocket stoves, geweldig.

Lekker kippenvlees en een super lekker broodje shoarma.

Geweldig.

Ik kan geen uitroeptekens zetten met ubunto vanwege veerkeerde instellingen jammergenoeg.
Verwijderd
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door peterberg »

Kockie, als je met het stuk vergeten gereedschap een doorslijpschijf van 35 cm bedoelt, dan is-ie van mij. Vanmorgen miste ik het ding pas, gisteravond in het donker mijn spullen bij elkaar zoeken ging niet zo vlotjes...

Maar voor de rest was het een voortreffelijke dag, ik was blij met de terzake doende en kritische vragen tijdens de lezing. Heel verfrissend was het te merken dat tijdens het bouwen van de wockets mijn gereedschap elke keer weer terug gebracht werd naar de plek waar het door anderen vandaan gehaald was.

En dat je een dikwandige pijp van een rocket helderrood kunt krijgen, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Zelfs de wockets haalden respectabele temperaturen in het inwendige, als ik me goed herinner tussen de 800 en 900 graden. Wat eigenlijk inhoudt dat als er echt op toeglegd wordt ze net zo goed 1000 graden kunnen halen als de wat minder bescheiden varianten.

De enige in elkaar gebakken en geflanste Ianto Evans-variant haalde een rendement van 90%, 100 graden afgas temp en een veel te grote luchtovermaat. Dat ding zal ik nog eens moeten nabouwen, want ik heb het vermoeden dat-ie hier en daar niet lekvrij was.

Kortom, er komt weer werk uit voort, en ik meld mij alvast aan voor de volgende forumdag!
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
fredb
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2010, 13:13
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door fredb »

Wij hebben alleen de dag meegemaakt. En dat was al een hele leuke ervaring. We hebben kennis kunnen maken met de mens achter de afkorting. Jammer dat we naar huis moesten. Veel geleerd en leuke mensen ontmoet. Kokkie en alle hulpen heel erg bedankt voor al het werk dat jullie gedaan hebben om dit mogelijk te maken, ook namens mijn maat PeterP.
M.vr.Gr.
FredB
Recycling is niet wat je weggooit maar hoe en wat je koopt.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door deleted »

Meestal vind ik het boek beter dan de film...
Maar die vergelijking ging hier niet op. Waarschijnlijk omdat het ,in tegenstelling tot een verfilming,
niet om acteurs, maar om de auteurs zelf achter de personages ging.
Topauteurs. Geweldig om al die markante mensen te ontmoeten.

Mij ook de ogen uitgekeken over de handigheid waarmee sommigen het lasapparaat en de slijptol hanteren.
CP blijkt een 5-sterren traiteur, Peter in het echt nog bevlogener dan op papier (zo mogelijk), DJ is dan toch geen zeemanstype met zware bakkebaarden, nck dan weer wel ... :fff . ... En Tim en Michel en andere Peter ... en... en...

Tjonge, eigenlijk tijd te kort om met iedereen grondig van gedachten te wisselen.
Ik ga me eens informeren hier in de buurt, dan maken we er voor de editie van 2012 direct een heel familieweekend Hoge Venen van.

G
Laatst gewijzigd door deleted op 04 apr 2011, 18:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door 12much »

stond gisteren een mooi met amaretto gelabeld friese vlag koffiemelkflesje op mijn aanrecht, vanmorgen was die bijna leeg. Wij drinken volgens mijn laatste informatie géén alcohol...... :shock:
Laatst gewijzigd door kockie op 04 apr 2011, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: gesplitst van bericht in "wocket stove" draadje
Never burn faster than your Wocket.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Terugblik forumklusdag 2april 2011

Bericht door kockie »

Gedeelte over de wocket /rocket-wok is afgesplitst naar http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=1752
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie