Wat neem je mee naar de forum dag?

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Tim schreef:Peter,Met de vorige bericht in acht genomen, mis je nog bepaalde lengte en dikte buis?
Nee hoor, ik zag die grote blikken langs komen en het leek mij wel leuk om daar de pannen-dragers van te maken. Ik ben nu het meest gericht op het maken van die rocket cookers. Het is ook maar de vraag hoeveel en wat voor rocket stoves er gebouwd gaan worden, dus is het goed om een hoop materiaal en gereedschap ter beschikking te hebben. Met uiteraard de kans dat je een flink deel daarvan weer mee terug neemt.

CP, het is zonder meer mogelijk om een wok op zo'n wocket stove (Kockie bedankt voor de naam) te zetten. Misschien moet de drager aangepast worden, maar dat is alles.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Tim »

nck schreef:heb 3 meter buis bij mij van 101 x 3.5
Mmm, als we dan met de 60L drum een burner gaan maken is de 160mm van mij overbodig? Dan laat ik ze thuis, scheelt weer slepen. Laat maar even weten.

Heb al een kofferbak vol generatoren en een Frysk Hynder. :mrgreen:

Groet,
Tim
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Tim schreef:Mmm, als we dan met de 60L drum een burner gaan maken is de 160mm van mij overbodig?
Nou nee, Dat kan weer gebruikt worden om een grotere rocket mass heater te maken. Als Kockie nog ergens een groot dik- of dunwandig vat heeft liggen is het ook mogelijk om hiermee de schuur morgenavond te verwarmen. Ik heb het vermoeden dat er verschillende teams gaan starten met het bouwen van de een of andere variant. En zodra het hart van zo'n ding klaar is kan het als demonstratie gestookt worden.
Er gaan morgen heel wat houtjes in vlammen op, heb ik een donkerbruin vermoeden.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Plaats reactie