Wat neem je mee naar de forum dag?

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

Het gaat er nu goed van komen, veel belangstelling van mensen die meer lezen op het forum, en nu ook is komen kijken naar het rocket principe van Peter van den Berg’s massakachel.

Daarnaast ook allerlei andere disciplines om over te babbelen, en elkaar gewoon is te ontmoeten.

Over gezamenlijk eten is al een andere draad, maar daar gaat het nog niet over stoeltjes, of zelf gebakken koekjes.

De locatie is mooi maar simpel, alleen stroom voorhanden.

Nck en ik nemen, buiten een goed geluimd gemoed, petroleum lampen mee.

Is er iemand met een hout BBQ, glaswerk, feestversiering of wat ook maar bruikbaar is op een bijeenkomst?

Leuke voorbeelden, foto’s, tekeningen van ecologische toepassingen ook van harte welkom!

En mss is een flip- over ook wel makkelijk?

Afijn, maakt niet uit wat je hebt (al is het maar een idee), en zet het hieronder!

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Tim »

Heu,

Neem een stuk pijp mee van ongeveer 160x3mm van 1,5 meter lang. Ook een korter stuk, +/- 50cm. Voor de te bouwen rocket.

Ik neem ook wel een kladblok mee, een schets zegt meer dan duizend woorden.

Als er te weinig bbq vermogen is, ik heb nog een kleine gas bbq. Als dit nodig is graag even aangeven.

En natuurlijk het rijblik op Gebruikte Plantaardige Olie.

Tim
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

Mooi Tim!

Ik heb een generatorkast gescoord. Die zit nog nergens aan vast, dus die neem ik ook mee (en weer mee terug ook).

En petroleum voor de lampen, dino, maar wel ontzwaveld.

En een bouw lamp op statief.

En kabelhaspel.

Wel nog een vraag, heeft er iemand nog een flip- over beschikbaar?
Soms is het makkelijk om wat groter te kunnen tekenen.

Wordt vervolgt!

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door kockie »

Ik neem niets mee; ik woon er!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ilona
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2010, 11:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Ilona »

Tim schreef:Neem een stuk pijp mee van ongeveer 160x3mm van 1,5 meter lang. Ook een korter stuk, +/- 50cm. Voor de te bouwen rocket. Tim
That's it, alleen twee stukken pijp in die afmetingen, verder niks voor nodig? (heb me dr nog niet in verdiept, in zo'n "rocket stove").
Ilona

http://www.paardnatuurlijk.nl is mijn website en andere hobby/interesse
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Tim »

Jaja,

Wel meer nodig, maar dit is de oogst van zolder.

Misschien kan Peter of een andere rocketscience man een lijst achter laten?

Tim
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door nck »

Neem gereedschapbak mee en laselectrodes
en een heel ondeugende blik in de ogen

Wanneer er nog meer is gewenst graag reactie
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Dutch John »

Wat voor rocket gaan we eigenlijk bouwen? Ik kan nog een 60 l oliedrum meebrengen als die gewenst is.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Chicken Power schreef:Wel nog een vraag, heeft er iemand nog een flip- over beschikbaar? Soms is het makkelijk om wat groter te kunnen tekenen.
CP,
In verband met die voordracht over hout-verbranding heb ik al aan Kockie gevraagd of hij er eentje van zijn werk mee kan nemen. Daar heeft-ie positief op gereageerd, dus denk ik dat het goed komt.
Ik neem voor alle zekerheid alle meet apparatuur mee, als de raket brander klaar is willen we ook weten wat het ding doet. Beter mee verlegen als om verlegen.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door kockie »

peterberg schreef: In verband met die voordracht over hout-verbranding heb ik al aan Kockie gevraagd of hij er eentje van zijn werk mee kan nemen. Daar heeft-ie positief op gereageerd, dus denk ik dat het goed komt.
Ik neem voor alle zekerheid alle meet apparatuur mee, als de raket brander klaar is willen we ook weten wat het ding doet. Beter mee verlegen als om verlegen.
Helaas is het nog niet goedgekomen. Op mijn werk is er geen (meer). Ik heb nog een lijntje uitstaan naar een vriend die bij een school werkt, daarover hoop ik vandaag meer te horen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Tim schreef:Jaja,Misschien kan Peter of een andere rocketscience man een lijst achter laten?
Er van uit gaande dat het doel van de klussers is een compleet functionele raket-brander maken, ongeveer langs de lijnen van wat deze Canadees heeft gemaakt:

1) Dikwandige pijp voor het hart van het ding,
2) isolatie materiaal om dat hart te isoleren,
3) een groot vat om de warmte op te vangen,
4) dunwandige pijp voor afvoer.

De maten zijn afhankelijk van de schaal waarop het ding bedacht wordt.
Een voorbeeld:
1) 150 mm rond of vierkant, 800, 500 en 400 mm lang.
2) stroken glaswol en hitte-bestendige aluminium tape.
3) 1000 liter vat.
4) 150 mm kachelpijp, + een haakse bocht

Voor een kleine versie:
1) 100 mm vierkant, 600, 400 en 300 mm lang.
2) zelfde als boven.
3) 200 liter vat.
4) 100 mm kachelpijp, + een haakse bocht.

Er moeten verstekken in de dikwandige pijp komen, dus een grote haakse slijper is belangrijk.
Alle maten bij benadering.
Ook nog een lemen bank maken voert veel te ver in dit verband, dus dat laten we weg. Dit voorstel leidt naar een snelle opwarmer en niet naar een massakachel. Tenslotte is het een tijdelijk ding.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

kockie schreef:Helaas is het nog niet goedgekomen. Op mijn werk is er geen (meer). Ik heb nog een lijntje uitstaan naar een vriend die bij een school werkt, daarover hoop ik vandaag meer te horen.
Jammer, ik wacht het af. Iemand die er eentje weet te staan?
Tegenwoordig gebruikt iedereen een presentatie-programma :evil: maar vaak heeft dat meer weg van een dia show. Een flip-over heeft het voordeel dat je gaande het verhaal kunt aanpassen en terug bladeren. In een enkel geval worden uit die krabbels zelfs nieuwe conclusies getrokken. :idea:
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Materiaal voor een pocket rocket is ook nooit weg.
Daar zou dat kleine vat van DJ wel eens van pas kunnen komen :fff
Dan heb je alleen nog een paar stukken kachelpijp nodig en een blikschaartje om de gaten in het vat te knippen. Het rendement van zo'n ding is om te huilen, maar het is een goeie demonstratie van hoe down-draft verbranding in zijn werk gaat.
Alleen... het is beter als de verf er van tevoren (zo goed mogelijk) af is.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Tim »

Heu,

Is er iemand met een plotter, die wat papier kan meenemen? Flipover is ook zo gemaakt, Kockie heeft vast nog wel een stukje board en een paar raggels.

Peter, voor DJ zijn blikje, wat zijn de de pijpmaten daarvoor? Dan kijk ik wel even bij de lokale oud ijzer boer, is dat mijn bijdrage aan sponsoring. Zou het zonde vinden als we niets gaan bouwen (het kriebelt altijd :mrgreen:).

Voor het 200L vat neem ik al wat stalen buis mee, 1,5mtr rond 150x3 en een zelfde stuk van ongeveer een halve meter.

Ik neem mijn multifunktionele blikschaar wel mee (recirpo).

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door kockie »

Haakse slijper heb ik er wel een paar van. In klein-middel en groot. Iemand nog schijven over?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie