Forum (klus) dag 2 april

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door kockie »

Schuur is schoon (schoner krijg ik 'm niet). Balkon is opgesteld, 2 koelkasten en een vriezer zijn aangesleept met daar bovenop een kleine combi-magnetron. Op de voorgrond nog een waterpomp die nog moet verhuizen, maar daar heb ik wat sterke mensen bij nodig.
Helemaal links op de foto nog een "omroep installatie", muziek draaien mag van Buma niet.
Afb057.jpg
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door deleted »

Knappe schuur Kockie!

En het sanitair is ook al geregeld zie ik.

Buma. Dat noemt SABAM bij ons.
Hebben de jongens van Basta ook mee afgerekend

Een korte intro:



De full-versie voor de fans:
http://www.youtube.com/watch?v=HZAsa9Qm ... re=related
cavemouse
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2011, 13:22

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door cavemouse »

Ik kom ook met twee personen in totaal. Hoop lekker ge inspireert te raken omtrent de rocket stove en de week erna meteen aan de slag te gaan.
Tot dan!

groetjes
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door le_pilaf »

we komen met zeker met twee personen misschien met drie neem stoelen mee en gasbeton blokken om mee te spelen.
kan eventueel ook eerder komen om nog te helpen met de laatste voorbereidingen.

groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door kockie »

Leuk dat je ook komt Frank!

Ik heb de toezegging dat ik hier in de buurt een stuk of 20 stoelen kan halen en een paar (volgens opgave) "niet uitziende tafeltjes". Stoelen zijn niet mooi, maar je kunt er wel in zitten....Passen goed bij de rest van de ruimte.

Als je zin hebt om te helpen ben je van harte welkom vanaf een uur of 10-11.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
RobertS
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2007, 10:06
Locatie: Haarlem

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door RobertS »

kockie schreef:De inschrijving is nog niet gesloten, aanmelden is nog steeds mogelijk. De bedoeling is om er een vooral gezellige en vrijblijvende dag van te maken!
Ik ben ook erg geinteresseerd in het onderwerp en kom daarvoor uit Haarlem.
Is er een agenda voor deze dag; met name van hoe laat tot hoe laat vindt de happening plaats?

Groet, Robert.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door kockie »

RobertS schreef:
kockie schreef:De inschrijving is nog niet gesloten, aanmelden is nog steeds mogelijk. De bedoeling is om er een vooral gezellige en vrijblijvende dag van te maken!
Ik ben ook erg geinteresseerd in het onderwerp en kom daarvoor uit Haarlem.
Is er een agenda voor deze dag; met name van hoe laat tot hoe laat vindt de happening plaats?

Groet, Robert.
Aanmelden en verzamelen begint om 13.30. Het "officiële" programma begint om 14.00 met de uitleg over houtstook van Peter van den Berg. Hierna wordt er begonnen met het bouwen van verschillende rocket-stoves en misschien nog een wocket-stove of rocket-wok. Als de magen beginnen te rammelen is er desgewenst wat te eten. Daarna (en tussendoor) is er ruimte voor een goede babbel!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door Brit »

Het is jammer dat het voor mij een beetje ver zwemmen is, anders had ik er zeker bij geweest :cry:

Zullen jullie veel foto's en/of filmpjes maken en deze ergens publiceren........please! :mrgreen:

Ik wens jullie alvast een geweldige dag toe met hopelijk prachtig knutselweer!
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door kockie »

Brit schreef:Het is jammer dat het voor mij een beetje ver zwemmen is, anders had ik er zeker bij geweest :cry:

Zullen jullie veel foto's en/of filmpjes maken en deze ergens publiceren........please! :mrgreen:

Ik wens jullie alvast een geweldige dag toe met hopelijk prachtig knutselweer!
Goed dat je het zegt; camera's leeg maken en opladen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ligth011
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 aug 2010, 12:35

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door ligth011 »

Veel plezier vandaag
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door kockie »

Dat plezier is er kan ik vertellen! Op het hoogtepunt waren er 30 mensen. Een aantal moest wegens verplichtingen elders al weer naar huid, de rest is nu druk met rocket-stoves aan het bouwen. Op 1 ervan zal straks het een en ander aan eten worden bereid. Foto's volgen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
RobertS
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2007, 10:06
Locatie: Haarlem

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door RobertS »

Inderdaad ging plezier en leren samen op het terrein van Kockie en met de bezielende voordracht van de theorie en dito leiding bij de praktijk door Peter.
Jammer dat ik de eetsessie heb moeten missen. Ik moest echt gaan om 19H30 met nog 2 uur voor de boeg.

Wat ik nog het mooiste van dit stookgebeuren heb gevonden is, dat ik al 2 dagen achter mijn PC zit te Googlen en te lezen over alles en nog wat over de houtstook en met name de 'rocket stove mass heater' en dat ik mij diep schaam omdat ik al die jaren barslecht heb gestookt.
Heeft één van jullie het boekje van Ianto Evans & Leslie Jackson aangeschaft?

Rest mij jullie allen te bedanken voor deze succesvolle workshop, maar in het bijzonder natuurlijk Peter, Kockie en het organisatieteam. :D
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door 12much »

Heeft één van jullie het boekje van Ianto Evans & Leslie Jackson aangeschaft?
ik heb de PDF versie gedownload indertijd. Kost iets van 9 of 10 euro. Let wel, ze zijn nog steeds actief met verzamelen van info, resultaten en foto's. Als jou foto in hun pdf en/of boekupdate gepubliceerd wordt, krijg je twee exemplaren opgestuurd in ruil voor...leuk toch? Gewoon doen dus, ik weet nog dat ik die pagina's verslonden heb:-)
Never burn faster than your Wocket.
RobertS
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 nov 2007, 10:06
Locatie: Haarlem

Re: Forum (klus) dag 2 april

Bericht door RobertS »

Dank je wel. Ik ben bezig diverse gebruikte materialen te verzamelen met de bedoeling een RMHS te bouwen met zoveel mogelijk gebruikte spullen. Zo vind ik de toepasing van een stalen pijp heel erg goed, maar er zijn natuurlijk oude stalen pijpen met iets grotere diameter, zoals gietijzeren regenafvoerbuizen, met bochten, met een diameter van 110 mm. (W.i.w. niet of moeilijk te lassen.) Ook met vierkante doorsnede. Ik denk dan aan het verbranden van pallets, waarvan de planken dan in de vuurmond passen. Zo niet, dan maximaal een keer over de lengte gekloofd of doorgezaagd.

Overigens kun je in Belgie vele gebruikte spullen kopen, zoals in dit geval vuurvaste stenen en -tegels en gietijzeren regenafvoer pijpen. Voor deze laatste worden overigens belachelijke prijzen gevraagd.
Let wel bij het zoeken op de andere benamingen, zoals 'schouwpot' voor een schoorsteen- of rookkanaaldeel. Ref. o.a. 2dehands.be en Kapaza.be.

Ik meld me wel weer wanneer er iets te melden valt.
Vriendelijke groeten aan allen. Robert.
Plaats reactie