beter quoten van andere berichten

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

beter quoten van andere berichten

Bericht door kockie »

Op het forum kan in de topics gereageerd worden op berichten die anderen posten. Hierbij kan ook een stukje of een heel bericht van een andere gebruiker worden toegevoegd aan een bericht. Het zogenaamde "quoten".

De laatste tijd moet ik nogal wat van deze quotes aanpassen. Op zich niet zo'n probleem, maar het kan ook zonder aanpassen. Even een paar voorbeelden hoe je kunt quoten.

Iemand post een bericht. Je kunt dan op de knop Afbeelding klikken om het bericht te quoten. Je kunt hieraan ook nog het een en ander aanpassen. De tekst tussen

Code: Selecteer alles

[quote]
en

Code: Selecteer alles

[/quote]
kan compleet worden aangepast, zolang het gedeelte tussen de blokhaken maar blijft staan.


Wil je daarentegen tekst quoten met daarboven de melding van wie het originele bericht is, dan doe je dat op de volgende manier:

Code: Selecteer alles

[quote="naam van degene die gepost heeft"]
dit is het originele bericht
[/quote]
Het bericht ziet er dan als volgt uit:
naam van degene die gepost heeft schreef: dit is het originele bericht
Als iedereen op deze punten probeert te letten, kan het alleen maar beter gaan. Bedankt voor uw aandacht :!:
Laatst gewijzigd door kockie op 22 jan 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dames en heren,

Ik vraag u nogmaals aandacht voor het quoten. Lees bovenstaande tekst nogmaals door. Scheelt mij veel moderaars werk.

Dank u voor uw aandacht!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: beter quoten van andere berichten

Bericht door kockie »

Om het een en ander nog gemakkelijker te maken... Als u antwoord op een bericht en u wilt een gedeelte van een bericht quoten (als er bijvoorbeeld antwoord gegeven moet worden op een klein deel van een bovenstaand bericht), kunt u de tekst selecteren en op quote drukken in het antwoordscherm
quoten.png
Geeft in uw bewerkingsscherm

Code: Selecteer alles

[quote="kockie"] Op zich niet zo'n probleem, maar het kan ook zonder aanpassen[/quote]
en in het leesscherm
kockie schreef: Op zich niet zo'n probleem, maar het kan ook zonder aanpassen
Dit kunt u meermaals in een bericht toepassen.

Als u antwoord op het laatste bericht dan is het vaak niet nodig om het hele bovenstaande bericht te quoten.
Succes ermee.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie