Forum overgenomen door de 12ambachten

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door kockie »

Door chronisch tijdgebrek heb ik ertoe besloten om het forum over te doen naar de 12ambachten. Van oorsprong is dit forum ontstaan uit een demonstratie hoe hun forum er uit zou kunnen zien. Vanaf volgende maand zullen de beide fora worden samengevoegd en zal er verder gegaan worden in een UBB.threads setting. De eerste dagen van de maand kan het zijn dat het forum trager is dan gewend en dat het forum af en toe niet te bereiken is.

Ik hoop op jullie begrip in deze.

Maarten
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Chicken Power »

... .

Edit.
Ernstige misposting, zwaar nader overleg met Maarten.

Mogelijk hoort u nader.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door nck »

kockie schreef:Door chronisch tijdgebrek heb ik ertoe besloten om het forum over te doen naar de 12ambachten.
Ik kan mij in heel veel vinden, maar DTA is mij een brug te ver. daar voel ik me in ieder geval niet op m'n plek.
Dat je door chronisch tijdgebrek dit niet kunt doorzetten, daarvoor heb ik alle begrip. ABSOLUUT!
Is er geen alternatief?
Beetje donderslag/heldere hemel gevoel.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Albert van WdJ »

1 april is toch volgende week donderdag?

Albert
Change, before you have to.
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door chathanky »

Ik denk dat er wel meer zijn die er zo over denken. Dit zegt ook meer over de stijl van de 12 ambachten dan over jou Kocky.

Als het forum kwa regels en vormgeving ook gaat veranderen zal dit door diverse leden niet in dank worden aangenomen.
Er zijn meer fora te vinden die dit "probleem" hebben. Door de inzet van goede moderators kun je het voor jezelf ook een stuk lichter maken.


Ik kan je standpunt zeker begrijpen, er zijn belangrijkere dingen dan een forum.
Bedankt in iedergeval dat ik er gebruik van mocht maken en wat jij hebt betekend hier, ik hoop dat de site doorgaat in z`n huidige vorm en zienswijze.

Ook op het "nieuwe" forum ben je van harte welkom Kocky. :mrgreen: :wink:
Het is toch geen 1 april grap? :)
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Jan Zonnebrand »

chathanky schreef:Ik denk dat er wel meer zijn die er zo over denken. Dit zegt ook meer over de stijl van de 12 ambachten dan over jou Kocky.

Als het forum kwa regels en vormgeving ook gaat veranderen zal dit door diverse leden niet in dank worden aangenomen.
Reken maar!

De 12 ambachten accepteert geen kritiek. Ik heb het nodige commentaar geleverd op de houtgasauto van Dutch John. Dat werd me niet in dank afgenomen. Berichten werden gewijzigd weergegeven of helemaal niet getoond. Ook de structuur van het forum daar is totaal onoverzichtelijk.

Iedere gebruiker van een forum is zelf verantwoordelijk voor z'n posts. Daar hebben we geen oppergodmajoor voor nodig. Dat is de manier van de 12 ambachten. Ik ben dan ook geen donateur meer van die club (na meer dan 30 jaar) die aanvankelijk de computers vervloekte.

Mocht de 12 ambachten hier de scepter gaan zwaaien is er altijd nog het forum van http://www.peakoil.nl Ook broodnodig want geen hond heeft ooit van Peakoil gehoord.
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door chathanky »

Peakoil? Is dat olie voor een piek per liter? :lol:
Deze kant wel bekend. :wink:
Laatst gewijzigd door chathanky op 27 mar 2010, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Jan Zonnebrand »

chathanky schreef:Peakoil? Is dat olie voor een piek per liter? :lol:
Deze kan wel bekend. :wink:
Zie je, daar heb je het al. Er staat een linkje. ;) Er is ook een forum, voor het geval "De 12 ambachten" het roer overneemt.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door frans »

Ik neem ff aan dat het idd een grap is.

n.b. Net als peakoil, olie raakt nooit op.
Alleen het aantal mensen die het kunnen betalen wordt schaarser.
Dat zal uitendelijk zorgen dat het weer rustig wordt op de wegen, daar kunnen dan heel wat fietsers gebruik van maken. :D
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Dutch John »

Jan Zonnebrand schreef:De 12 ambachten accepteert geen kritiek. Ik heb het nodige commentaar geleverd op de houtgasauto van Dutch John. Dat werd me niet in dank afgenomen. Berichten werden gewijzigd weergegeven of helemaal niet getoond. Ook de structuur van het forum daar is totaal onoverzichtelijk.
Ja, Jan, we zijn geen vrienden, maar dit keer sluit ik mij aan bij jouw mening. Daarbij is het ook een traag forum. Maar het is de keuze van Kockie en die respecteer ik.

Het Peak-oil forum is van hoogstaande kwaliteit. Ik vertoef er graag, want ik ben een echte peakoiler. Alleen zit het forum momenteel een beetje in het slop, omdat het meer op analyse dan op oplossingen gericht is. Die analyse is inmiddels uit den treure besproken. Het is echter (nog) geen forum voor de op zelfvoorziening gerichte knutselaar.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door Jan Zonnebrand »

frans schreef:Ik neem ff aan dat het idd een grap is.

n.b. Net als peakoil, olie raakt nooit op.
Alleen het aantal mensen die het kunnen betalen wordt schaarser.
Dat zal uitendelijk zorgen dat het weer rustig wordt op de wegen, daar kunnen dan heel wat fietsers gebruik van maken. :D
En dus zal er weer een nieuw evenwicht ontstaan. Dat evenwicht bevalt mij wel. :D
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door mark »

Jammer Maarten. Maar waarom ik hier heen ging en niet naar dta is hier boven al een paar keer benoemd. Dus per 1 april haak ik af. Natuurlijk heb ik begrip dat je teveel wordt en ik hier met veel plezier gelezen en een hoop bij geleerd daarvoor bedankt.

Groet Mark
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door kockie »

Ik zou niet willen dat iemand afhaakt. In principe zal er weinig verandere; misschien gaat DTA er zelfs op vooruit. Ik hoop iedereen hier na 1 april gewoon weer terug te zien. Ik blijf hier ook gewoon komen om alles in goede banen (proberen) te leiden. Misschien valt de overgang best mee...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door nck »

Hoi Maarten en ook alle anderen.

Ik heb Maarten beloofd op deze materie niet meer inhoudelijk te reageren en op zijn beslissing met alle consequenties te vertrouwen.
Toch wil ik nog wat kwijt.
Ecologieforum is door Maarten opgezet uit onvrede over het forum op DTA. Hij heeft ecologieforum als het ware als voorbeeld bedoeld om te laten zien hoe een forum er ook uit kan zien en kan functioneren. Volgens mij vat ik de geschiedenis zo redelijk samen.

Maar:

Ecologieforum heeft zich de laatste tijd steeds nadrukkelijker ontwikkeld als een ontmoetingsplaats voor mensen die hout verbranden. Waarom ze dat doen en op welke manier, daarover is op Maarten's (ons) forum een keur van bijna 600 onderwerpen met daarbij bijna 10.000 berichten te vinden. Een absoluut unicum in Nederland.

Voor de grap heb ik zaterdagavond en zondagochtend een tijdje op het DTA-forum rondgezworven. Men heeft daar ook een zoekfunctie. Echter de woorden vergasser, atmosferische ketel, attack en anticondensklep gaven 0 resultaten. De info over houtstook is daar zo summier. Daarmee bedoel ik: geconcentreerd op 1 type kachel. De rest wordt helemaal niet genoemd. Er wordt ook niet naar gevraagd overigens.

Dat is de crux van het hele verhaal. Men ziet DTA helemaal niet als forum voor houtstook in tegenstelling tot Ecologieforum.

Een ander punt van zeer groot bezwaar is het moderatiebeleid. De moderatie vooraf is niet aan de orde. Punt uit. Wij hebben op Ecologieforum bewezen dat dit werkt. Een enkele venijnige aanvaring daargelaten. Door de bank genomen gaat het zonder meer goed. De reacties zijn soms fel en scherp, maar een discussie MAG scherp zijn. Onbeschoft is een ander verhaal. En dat af en toe deze of gene luiwammes weer met de beentjes op de grond gezet wordt, is helemaal geen probleem.
Wanneer er iemand een keer onterecht uit z'n slof schiet, zijn wij met elkaar vent genoeg om en public ons excuus te maken.

Ecologieforum is mijns inziens geëvolueerd tot een open discussieforum en een soort vraagbaak waar een relatief kleine kern op bijna alle vragen met een doorwrocht antwoord komt. Deze kern veelposters (vakidioten) heeft allemaal z'n eigen gebied. De één breder dan de ander, maar allemaal wel op een heel behoorlijk niveau. Deze kern is allang het niveau voorbij om aan de hand van de meester mee te lopen in een discussie. En volgens mij zullen ze dat ook zeer zeker niet meer doen.

Wanneer ik na een avond en morgen rondstruinen op DTA de balans opmaak denk ik het volgende:
* Het kennisniveau op het gebied van vergassing en atmosferische ketels met bufferinstallaties e.d. is op een vrij laag niveau.
* Ik proef gewoon de afkeer van de stalen en gietijzeren ketels en kachels; alleen de keramische kachels (steen, beton) worden voor vol aangezien.
* De vergaande / diepgaande discussies over diverse onderwerpen zoals die op ecologieforum worden gevoerd, ontbreken op DTA of, en dat vind ik veel erger, worden gestuurd in een bepaalde richting. Het komt altijd weer terug op de visie zoals die wordt uitgedragen door DTA.
* De toepassing van nieuwerwetse regeltechniek of eigen inventieve kleine uitvindingen zijn op ecologieforum altijd voor iedereen gratis toegangkelijk. Wij zijn OPEN SOURCE!! Dat gevoel mis ik op DTA.

Zoals beloofd zal ik verder rustig afwachten wat de tijd brengen zal maar de hele "air" die daar hangt is niet de mijne.

Dit laat onverlet dat ik de beslissing van Maarten volledig en onvoorwaardelijk respecteer en hem nadrukkelijk bedank voor alle moeite en inzet, en zeker niet in de laatste plaats de kosten die tot nu toe in het Ecologieforum zijn gaan zitten.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Forum overgenomen door de 12ambachten

Bericht door kockie »

au, au, au, ik moet zo naar de huisartsenpost


veren uit m'n kont laten trekken.... :mrgreen: :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie