Nieuwe onderwerpen voor forum

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Nieuwe onderwerpen voor forum

Bericht door chathanky »

Een moderator wijzigde dit bericht:
Dit is een reactie op het eerste bericht uit deze topic
In de basis heb je idd zeker gelijk.
Er is veel te lezen over houtstook terwijl er veel meer is dan dat.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Honda gaat in CV Ketels

Bericht door Blijfhopen »

Pigion en Chathanky.
Wie moet er ombuigen ? De forumleden toch zeker.
Ja, inderdaad, het gaat vaak over hout stoken. Kennelijk leeft dat meer.
Het staat gelukkig toch een ieder vrij een nieuw onderwerp te beginnen ?
Als je de berichten van de zogenaamde houtstookfanaten niet wil lezen dan hoeft het echt niet hoor.
Ik vind het overigens met dat fanatisme wel meevallen. Mensen delen hun ervaringen zodat een ander er kennis van kan nemen, mensen willen dingen weten, anderen vragen zich af of ze het goed doen. Niks mis mee.
Missschien is het in dat kader wel handig om een nieuwe hoofdrubriek "Houtstook" te openen.
Wie daar niet in is geïnteresseerd kan het hele ondewerp dan overslaan.
Gerard de Jonge

.
GdeJ denkt met u mee.
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Honda gaat in CV Ketels

Bericht door Pigion »

Laat ik voorop stellen, dat ik niet bijdragen over houtstoken wil blokkeren, hoewel "gewone" houtkachels aan de grens zitten wat ecologisch toelaatbaar is. In Nederland kennen we niet de verpichting jaarlijks de schoorsteen en de stook te laten controleren en certificeren door de man met de zwarte hoed. Toch zou enige regulatie misschien wenselijk zijn, want sommige houtstokers kunnen er wat van, stoken rustig bij windstil en relatief warm weer hun verouderde kachel. Resultaat: geen trek en de hele wijk stinkt, vervolgens worden alle houtstokers als milieu-barbaren bestempeld
Toch blijf ik erbij dat wat meer diversiteit welkom zou zijn. Vandaar mijn oproep naar bijdragen van bezitters van:
- Warmtepompen
- Zonneenergie
- WKK of Micro krachtcentrale
- Opslag van energie

Voordegene die de duitse taal beheersen, is veel te lezen op haustechnikdialog.

Pigion
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Nieuwe onderwerpen voor forum

Bericht door kockie »

Ik ben het eens met een heel aantal onderwerpen uit deze (inmiddels gesplitste) topic, maar zou graag zien dat er voor dit soort discussieonderwerpen een eigen topic wordt gemaakt en dat deze niet aan een "normaal" topic gekoppeld worden. Ideeen voor verandering van het forum mogen bij mij ingediend worden. Wil je actief meedenken in/aan het forum, dan nodig ik je van harte uit om in de "denktank" plaats te nemen. Dit forum wordt nu grotendeels door 1 persoon (ikzelf) onderhouden en betaald. Deze last(en) wil ik best delen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: Nieuwe onderwerpen voor forum

Bericht door mark »

Kockie, ik wil meetalen aan dit leuke forum. Ik heb er ook veel plezier een leermomenten aan.

groet Mark
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Nieuwe onderwerpen voor forum

Bericht door kockie »

Leuke ideeen zijn ook van harte welkom :) :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Nieuwe onderwerpen voor forum

Bericht door Pigion »

Ik zou het toejuichen als we een redelijk bedrag zouden kunnen storten voor het laten draaien van dit forum, overigens wel met de inzet van een houtstookclub naar een volwaardig engerieforum te gaan.
Pigion
Plaats reactie