Biologische of reguliere produkten

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

brownie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2006, 15:20
Contacteer:

Bericht door brownie »

kees schreef:eigenlijk geen zin in een flame :roll:
Wat bedoel je?
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

brownie schreef:
kees schreef:eigenlijk geen zin in een flame :roll:
Wat bedoel je?
iemand die zich "brownie" noemt kan ook googelen :!:
brownie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2006, 15:20
Contacteer:

Bericht door brownie »

kees schreef:
brownie schreef:
kees schreef:eigenlijk geen zin in een flame :roll:
Wat bedoel je?
iemand die zich "brownie" noemt kan ook googelen :!:
Sorry, maar ik vind je toch een beetje in raadsels spreken. Googelen slaat op werken met google.nl of op goochelen?
Flame op zoeken met google geeft mij geen resulaten waarmee ik je reactie begrijp. Wat heeft trouwens mijn gebruikersnaam hier mee te maken? Voor de duidelijk ontleen ik die naam uit de film Willow en verschillende fantasy boeken en niet van chocoladecakejes. Heeft het daar iets mee te maken?
Om een duidelijke reactie op een lang verhaal te geven kun je ook het bericht quoten en alles wissen behalve het stukje waarop je reactie van toepassing is.
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

of je je bent echt te stom om voor de duvel te dansen of je bent een trol;

http://tinyurl.com/le737

zo moeilijk is zoek niet.

wat jij voor de rest wilt weten valt grotendeels onder de noemer "ouwewijvenpraat";
brownie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2006, 15:20
Contacteer:

Bericht door brownie »

Blij dat we weer on-topic gaan. Die link geeft me dus zoekresultaten over waarom biologisch. Heel veel links met waarom je biologisch zou moeten kopen.

Bedoel je hier dus mee dat je altijd biologisch koopt vanwege die redenen? Dat was mijn vraag in eerste instantie en wat mij betreft is dat een serieus onderwerp hoor.

Overigens ben ik geen trol noch stom. Ik ben behoorlijk bekend in de agrarische wereld en weet waarover ik praat. Uit jouw korte reacties kan ik nog niet opmaken dat hetzelfde geldt voor jou. Correct me if I'm wrong.

Iets uitgebeider reageren is vaak toch duidelijker over internet. Dan kunnen we ons een beter beeld vormen van je kennis en mening.

PS: Ik begrijp nog steeds niet wat een 'flame' is en waarom je daar geen zin in hebt. Of was dat eigenlijk een nietszeggende lose reactie? Dat een flame een vlam is en dat je geen zin hebt om in de brand te vliegen begrijp ik, maar je bedoelde er vast wat anders mee. :wink:
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

[
quote="brownie"]Blij dat we weer on-topic gaan. Die link geeft me dus zoekresultaten over waarom biologisch. Heel veel links met waarom je biologisch zou moeten kopen.

Bedoel je hier dus mee dat je altijd biologisch koopt vanwege die redenen? Dat was mijn vraag in eerste instantie en wat mij betreft is dat een serieus onderwerp hoor.
nee hoor, je wilt je mening bevestigd zien. Nou met google kun vast iets vinden en anders zoek je niet goed.
Overigens ben ik geen trol noch stom. Ik ben behoorlijk bekend in de agrarische wereld en weet waarover ik praat. Uit jouw korte reacties kan ik nog niet opmaken dat hetzelfde geldt voor jou. Correct me if I'm wrong.
ik heb nog nooit van je gehoord, maar je geeft te kennen in een klein wereldje te leven, dus dat kan. Maak je niet druk, daar in het land van Sicco, die overigens op zijn schreden terugkwam.
Iets uitgebeider reageren is vaak toch duidelijker over internet. Dan kunnen we ons een beter beeld vormen van je kennis en mening.
asjemenou.
brownie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2006, 15:20
Contacteer:

Bericht door brownie »

kees schreef:
brownie schreef:Blij dat we weer on-topic gaan. Die link geeft me dus zoekresultaten over waarom biologisch. Heel veel links met waarom je biologisch zou moeten kopen.

Bedoel je hier dus mee dat je altijd biologisch koopt vanwege die redenen? Dat was mijn vraag in eerste instantie en wat mij betreft is dat een serieus onderwerp hoor.
nee hoor, je wilt je mening bevestigd zien. Nou met google kun vast iets vinden en anders zoek je niet goed.
Niet perse. Ik trek deze conclusies uit europese regelgeving voor gewasbeschermingsmmiddelen en verhalen van een handelaar. Dus ik spreid een stelling tentoon waarover gediscuseerd kan worden. Mensen die andere gegevens hebben aangaande bepaalde stoffen kunnen dan tegenargumenten opwerpen en zo krijg je een opbouwende discussie.

Uiteindelijk heb ik alleen maar gevraagd of je speciaal let op biologische akkerbouwprodukten of niet en waarom. Ik geef een reden waarom ik er niet op let. Als ik het goed begrijp koop jij dus ook niet altijd biologisch. Maar is dat nu om het geld of vind je biologische produkten er minder smakelijk uitzien of interesseert het je eigenlijk helemaal niet?
kees schreef:
brownie schreef:Overigens ben ik geen trol noch stom. Ik ben behoorlijk bekend in de agrarische wereld en weet waarover ik praat. Uit jouw korte reacties kan ik nog niet opmaken dat hetzelfde geldt voor jou. Correct me if I'm wrong.
ik heb nog nooit van je gehoord, maar je geeft te kennen in een klein wereldje te leven, dus dat kan. Maak je niet druk, daar in het land van Sicco, die overigens op zijn schreden terugkwam.
Dat je nog nooit van gehoord hebt komt omdat je mijn naam niet weet. Dat is Bram de Bruin. Ook deze naam ken je vast niet maar is dat van belang? Bedoel je met het land van Sicco Groningen? Even voor de duidelijkheid daar woon ik niet hoor, ik ben er wel geboren toevallig. Overigens heb ik ook nog nooit van deze Sicco gehoord, zit daar een verhaal achter dat hij op zijn schreden terugkwam?

Volgens mij heb je het idee dat ik een domme boer uit Groningen ben. Niets is minder waar. Ik ben programmeur in Grenoble en sta echt wel met beide benen in deze hele wereld. Overigens heb ik wel van jouw naam gehoord. Maar jij bent vast een andere kees dan ik ken. Zou ik je moeten kennen? In welk wereldje leef jij? Heb je affiniteit met landbouw of ben je daar zelfs zeer actief in?
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

Dat je nog nooit van gehoord hebt komt omdat je mijn naam niet weet. Dat is Bram de Bruin. Ook deze naam ken je vast niet maar is dat van belang? Bedoel je met het land van Sicco Groningen? Even voor de duidelijkheid daar woon ik niet hoor, ik ben er wel geboren toevallig. Overigens heb ik ook nog nooit van deze Sicco gehoord, zit daar een verhaal achter dat hij op zijn schreden terugkwam?
:-))))) http://tinyurl.com/sxrgd

Volgens mij heb je het idee dat ik een domme boer uit Groningen ben. Niets is minder waar. Ik ben programmeur in Grenoble en sta echt wel met beide benen in deze hele wereld. Overigens heb ik wel van jouw naam gehoord. Maar jij bent vast een andere kees dan ik ken. Zou ik je moeten kennen? In welk wereldje leef jij? Heb je affiniteit met landbouw of ben je daar zelfs zeer actief in?[/quote]

http://tinyurl.com/rl9p2

maar, klets nog maar even door. ik kan je nog een url aanbevelen:

http://www.de12ambachten.nl
Michal
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2006, 18:53
Locatie: Sint-Niklaas, Belgi

flame

Bericht door Michal »

Dag Brownie en Kees

Ter info.
Dit heb ik in de wikipedia gevonden over flame en trol:

Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn. Deze berichten worden flames genoemd en worden vaak geplaatst als antwoord op een zogenaamde flamebait.

Een flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. Het motief van flaming is nooit logisch te verklaren, maar ze zijn eerder sociaal of psychologisch van aard. Flamers proberen hun autoriteit te bewijzen of een positie van superioriteit te verkrijgen. Af en toe proberen flamers alleen de andere mensen die deelnemen aan het forum te ontstemmen of te beledigen. In dit geval zijn ze trolls.

Daarentegen kunnen sommige gewone berichten flaming elementen bevatten, bijvoorbeeld wanneer ze aanvallend zijn. Het is echter geen flame wanneer de bedoeling serieus bedoeld was om de discussie verder te brengen.


Het is in de discussie hierboven wel duidelijk dat Kees in de huid van een troll gekropen is.
Hopelijk komt de oude Kees nog terug :cry:

Een beetje respect voor de ander zou al een goed begin zijn.


Michal
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Re: flame

Bericht door kees »

Michal schreef:Dag Brownie en Kees

Ter info.
Dit heb ik in de wikipedia gevonden over flame en trol:

Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn. Deze berichten worden flames genoemd en worden vaak geplaatst als antwoord op een zogenaamde flamebait.

Een flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. Het motief van flaming is nooit logisch te verklaren, maar ze zijn eerder sociaal of psychologisch van aard. Flamers proberen hun autoriteit te bewijzen of een positie van superioriteit te verkrijgen. Af en toe proberen flamers alleen de andere mensen die deelnemen aan het forum te ontstemmen of te beledigen. In dit geval zijn ze trolls.

Daarentegen kunnen sommige gewone berichten flaming elementen bevatten, bijvoorbeeld wanneer ze aanvallend zijn. Het is echter geen flame wanneer de bedoeling serieus bedoeld was om de discussie verder te brengen.


Het is in de discussie hierboven wel duidelijk dat Kees in de huid van een troll gekropen is.
Hopelijk komt de oude Kees nog terug :cry:

Een beetje respect voor de ander zou al een goed begin zijn.


Michal
petje af: er zijn ook mensen die iets opzoeken !

RESPECT moet je verdienen, ook als programmeur

:wink:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Inderdaad, respect is een begrip dat we hier hoog moeten houden.

Graag on-topic verder, of alle off topic reacties moeten richting de kliko.

Als men een off-topic reactie de moeite waar vindt svp een nieuwe topic openen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

kockie schreef:Inderdaad, respect is een begrip dat we hier hoog moeten houden.

Graag on-topic verder, of alle off topic reacties moeten richting de kliko.

Als men een off-topic reactie de moeite waar vindt svp een nieuwe topic openen.
het hoofdje land-en tuinbouw afserveren is ook een optie. Komt niets uit leert ook het forum van DTA
brownie
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 mar 2006, 15:20
Contacteer:

Bericht door brownie »

@ Michal: Bedankt, nu begrijp ik in ieder geval wat kees bedoelde.

@ kockie: Wat mij betreft wis je een aantal nutteloze posts uit dit topic. Nieuwe lezers hoeven alleen de on-topic posts te lezen natuurlijk.

@ kees: Als je er niks instopt komt er ook niks uit natuurlijk.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Mijn stelling in het biologische gebeuren:

De burger wil biologisch, maar de consument wil goedkoop.

Reageer eens :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
polderjongen
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:46

Bericht door polderjongen »

kockie schreef:
Maar voordat deze topic ontaard in een wellis-nietis spelletje.... Biologisch of portemonee?
Veel te zwart-wit gesteld.

Ik koop nooit meer in supermarkten, heb er helemaal niks meer mee. Alles uit de natuurvoedingswinkel (waar inderdaad ook steeds meer supermarktachtige trends in sluipen, bijna niet te stoppen of je moet als directie een hele rechte rug hebben). Rest van boerenmarkt bij kennis waar ik meegeschoffeld heb (biologische boerderij, groenten en fruit). Prijs interesseert me (bijna) niks, we leven zo zuinig en spaarzaam (neen, geen negatieve associaties s.v.p., hebben we totaal geen probleem mee), dat dat beetje meer voor biologisch geen drol uitmaakt. Als je ook nog eens bewust geen auto hebt, is 100% "bio" geen enkel "probleem". Om het over de extreem lage "ziekte"kosten maar niet te hebben.

Cacao waren, koffie, rietsuiker e.d. kopen we in de wereldwinkel. Indien aanwezig, ook biologisch. Worden we niks armer van. Maken we een heleboel ECHT arme boeren pietsie rijker van. Mooi geregeld. (Ja, ik ken het onderzoek, dacht uit Frankrijk, over problemen bij fair trade. What's new under the sun, het principe werkt en er is nog een wereld te winnen)

Ook over dat andere genoemde punt, veeteelt wel biologisch, akkerbouw niet, is me veel te zwart-wit. Alsof het alleen over het VERMIJDEN van kunstmest en pesticiden zou gaan! Dat is een negatieve insteek en vertelt slechts een fractie van het gehele "verhaal" waar biologische landbouw voor staat. Met name als je het over biologisch dynamisch hebt.

Grootste gedeelte van de menselijke geschiedenis is er (niet bewust) biologische geteeld en vee gehouden. Dat dat nu als "alternatief" wordt gezien, zegt meer over de "moderne maatschappij", dan over het (al of niet vermeende) onbewustzijn van onze voorouders.
De Aarde is groot genoeg voor onze primaire behoeftes maar te klein voor onze hebzucht
(vrij naar Ghandi)
Plaats reactie