iemand ervaring met minitractor + klepelmaaier

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hvoet

iemand ervaring met minitractor + klepelmaaier

Bericht door hvoet » 19 jun 2017, 14:03

Hallo allemaal,
om de paden in ons bos min of meer beloopbaar te houden gebruik ik om de paar maand mijn bosmaaier. Dit gaat vrij goed maar het is iedere keer veel werk. Daarom dacht ik eraan om uit te kijken naar een combinatie minitractor (genre Kubota, iseki, Yanmar, etc.) met klepelmaaier. Wat moet gemaaid worden: hoog gras, brandnetels, bramen, zaailingen van bomen etc. Klepelmaaier lijkt me hiervoor ideaal.
De tractor zal ook goed van pas komen bij andere werkzaamheden in het bos (kar om hout te vervoeren, evtl later een hakselaar tot diam. +/- 7 cm). Hij moet vrij klein/compact zijn (draaicirkel, doorgang tussen bomen), maar dit betekent meestal niet al te veel vermogen - en een klepelmaaier vraagt naar het schijnt toch wel de nodige pks .

Daarom volgende vraag; heeft iemand ervaring met combinatie minitractor + klepelmaaier? Zo ja, welke type tractor en hoeveel pk op de PTO, breedte van de maaier ? Combinatie voldoende, evtl andere tips ?

Alvast bedankt!

pelletpower

Re: iemand ervaring met minitractor + klepelmaaier

Bericht door pelletpower » 21 jun 2017, 06:55

We hebben een kleine kubota met te grote klepelbak van 1,3 m. Een meter zou beter zijn voor het trekkertje.

Plaats reactie