Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Ecologieforum

Welkom op het forum over ecologie en energie. U bent hier van harte welkom om vragen te stellen en voor discussie.
Het is momenteel 24 Jul 2017, 15:31

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: iemand ervaring met minitractor + klepelmaaier
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2017, 14:03 

Hallo allemaal,
om de paden in ons bos min of meer beloopbaar te houden gebruik ik om de paar maand mijn bosmaaier. Dit gaat vrij goed maar het is iedere keer veel werk. Daarom dacht ik eraan om uit te kijken naar een combinatie minitractor (genre Kubota, iseki, Yanmar, etc.) met klepelmaaier. Wat moet gemaaid worden: hoog gras, brandnetels, bramen, zaailingen van bomen etc. Klepelmaaier lijkt me hiervoor ideaal.
De tractor zal ook goed van pas komen bij andere werkzaamheden in het bos (kar om hout te vervoeren, evtl later een hakselaar tot diam. +/- 7 cm). Hij moet vrij klein/compact zijn (draaicirkel, doorgang tussen bomen), maar dit betekent meestal niet al te veel vermogen - en een klepelmaaier vraagt naar het schijnt toch wel de nodige pks .

Daarom volgende vraag; heeft iemand ervaring met combinatie minitractor + klepelmaaier? Zo ja, welke type tractor en hoeveel pk op de PTO, breedte van de maaier ? Combinatie voldoende, evtl andere tips ?

Alvast bedankt!

Profiel  
Reageer met citaat  

Deze site draait alleen op donaties. Voorkom reclame en ga een bedragDaarna bent u weer een jaar van deze vervelende reclame af!

Klik hier voor meer informatie

Titel: Re: iemand ervaring met minitractor + klepelmaaier
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2017, 06:55 

We hebben een kleine kubota met te grote klepelbak van 1,3 m. Een meter zou beter zijn voor het trekkertje.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur