Houtsnippers gratis af te halen

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door jobplas »

Allen,

De plaatselijke hovenier heeft me 2 karren vol met mooie snippers gegeven. Die hebben we voor onze moestuin gebruikt.
Nu heb ik van een andere dorpsbewoner ook nog eens 2 kiepers gekregen en die bezorgt me er morgen nog 2.

Deze snippers zijn minder mooi (beetje langere/grotere stukken). Ik gebruik ze voor toekomstige bosgrond en om de natte grond van het varken wat op te hogen/drogen.

Ik heb er meer dan genoeg, maar vindt het zonde om ze te weigeren. Iemand nog snippers nodig? Gratis af te halen voor forumleden. Ik denk dat er zeker 8 aanhangers over zijn.

Ik zou ze ook nog kunnen opbranden in de houtvergasser, maar heb nog geen praktisch idee om ze te drogen of te "voeren" aan de vergasser.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door kockie »

In welke plaats woont de "plaatselijke hovenier"?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door jobplas »

haha, goed punt kockie: Boerakker, tussen Groningen en Drachten langs de A7.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door ritsaert snijder »

Biomeiler?
groet!

Ritsaert
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door JantjeV8 »

eten de varkens dat niet op?
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door jobplas »

Nee hoor die hoeven niet op een houtje te bijten.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door remco d »

Boh hier in Noord Limburg is het niet te doen aan snippers te komen zonder een zak geld mee te brengen. Hoveniers brengen het ook weg om uiteindelijk in zo'n biocentrale met een hoop subsidie verbrand te worden. Kom je bijna niet meer tussen. Had graag een vrachtwagen gehad.

Mvg remco
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door alefarendsen »

remco d schreef:Boh hier in Noord Limburg is het niet te doen aan snippers te komen zonder een zak geld mee te brengen. Hoveniers brengen het ook weg om uiteindelijk in zo'n biocentrale met een hoop subsidie verbrand te worden. Kom je bijna niet meer tussen. Had graag een vrachtwagen gehad.

Mvg remco
Same here...

Ben uiteindelijk zelf maar aan de slag gegaan, ik laat een paar mensen in de buurt hun snoeiafval bij mij droppen en duw het dan samen met m'n eigen afval in een dagje in het voorjaar (over een week of 2) door de snipperaar heen die ik eens per jaar huur. Kost een beetje huur, maar dat is het me wel waard. Zou het graag anders doen, ben liever niet afhankelijk van het huren van zo'n ding, maar 't is niet anders voorlopig.

gr.,
Alef
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door jobplas »

Inmiddels zijn er nog 2 kiepers bezorgd en het wordt haast problematisch om ons erf op te komen. Niemand die in de buurt woont en snippers kan gebruiken?
Of hebben jullie praktische tips voor mij om ze te drogen en volgend jaar winter in de houtvergasser te gooien?
Bijlagen
WhatsApp Image 2017-03-09 at 17.30.33 (1024x572).jpg
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door kockie »

Dit spul krijg je alleen maar goed droog als je een droger maakt zoals NCK dat gedaan heeft.

Gaatjesvloer en lucht erdoor blazen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door Pietje »

Je hebt hakselaars (zoals Eliet) en schredders (Jenssen, Vermeer ect). Deze snippers lijken me gehakseld: veel lange slierten er door. Ik kan me voorstellen dat dit weggegeven wordt... :fff
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door Joepie »

Bevat ook te veel blad voor bijstook in een e-centrale.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Houtsnippers gratis af te halen

Bericht door jobplas »

Pietje schreef:Je hebt hakselaars (zoals Eliet) en schredders (Jenssen, Vermeer ect). Deze snippers lijken me gehakseld: veel lange slierten er door. Ik kan me voorstellen dat dit weggegeven wordt... :fff
Ok, hmm misschien heb ik teveel garden of eden filmpjes gekeken.... Ik ben een bos(je) aan het aanplanten, een hout(vezel) rijke grond zal de jonge boompjes daar wel goed doen. Ik zal ook veel snippers gebruiken op de plek waar ons varken de grond dichtgelopen heeft. Een andere buurman had wel belang bij wat groffe snippers en hij heeft een bakje achter de trekker, die gaat me morgen even helpen.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Plaats reactie