hooikist

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: hooikist

Bericht door beek »

jwardenier schreef:ook zoek ik nog iets om veel walnoten in te verwerken [geen olie, ik heb geen olie pers ]
we doen ze nu in o a walnoottaart ,er staan nog 3 zakken vol ,dus dit schiet niet erg op.
Ik maak wel eens deze walnotentaart. Er gaan erg veel walnoten in en hij is erg lekker.
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: hooikist

Bericht door alefarendsen »

beek schreef:
jwardenier schreef:ook zoek ik nog iets om veel walnoten in te verwerken [geen olie, ik heb geen olie pers ]
we doen ze nu in o a walnoottaart ,er staan nog 3 zakken vol ,dus dit schiet niet erg op.
Ik maak wel eens deze walnotentaart. Er gaan erg veel walnoten in en hij is erg lekker.
Die taart gaan we hier ook proberen!

Hier wordt een verse pasta met walnotenpesto erg gewaardeerd. Liefst met gerookt spek, maar zonder is ie ook lekker.

Walnoten, parmezaan of andere kaas, paar stukken oud brood, peterselie, beetje melk en een teen of wat knoflook. In de blender en klaar! Op smaak brengen met peper en zout.

Mix het met de pasta (tagliatelle is hier prima voor) en doe er eventueel een gefruit uitje en wat niet al te doorbakken spekblokjes of pancetta bij.

De pesto is ook lekker op brood.

gr.,
Alef
Plaats reactie