Haan klaarmaken

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Haan klaarmaken

Bericht door Pietje »

Een van onze hanen gaat binnenkort hemelen. Hij is nog maar 5 maanden, maar al een behoorlijke heer, groot en flink irritant ook. Tijd voor kippensoep en andere lekkere recepten :-)
Op aanraden van John Wardenier heb ik net een Römertopf gekocht op Marktplaats, want daar kan je goed kip in klaarmaken. Wie heeft er tips voor mij? Welke delen van de haan doe ik erin, en wat zal ik met de rest doen? Zal ik hem plukken of villen? Normaal villen we de kippen, maar in een Römertopf is met vel misschien lekkerder?
Ik heb echt heel weinig ervaring met kip/haan klaarmaken (ook al eens wat laten mislukken), dus alle tips, do's en don'ts zijn welkom!
Is er interesse in een forumdag over kippen slachten en klaarmaken?
Groetjes,
Marleen
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Haan klaarmaken

Bericht door Ernest Dubois »

Weet eimand hoe veel mensen zitten achter dit merk "Pietje" met geel vogel als merkteken? Ik weet van een paar jaar terug een er van een mevrouw uit Friesland was die een oproep over een mislukt nomadendorp hier aankondigt.
Werken, das leuk.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Haan klaarmaken

Bericht door Pietje »

Marleen is mijn vrouw :lol:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Haan klaarmaken

Bericht door Lieve »

Ik had een recept voor Romertopf, waarbij het vlees in een zoutkorst gegaard werd.
Maar ik vind het zo dadelijk niet.
jwardenier
Berichten: 1500