Rucola oogsten

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Rucola oogsten

Bericht door kockie »

Tja, hoe doe je dat eigenlijk? Pluk je de blaadjes die je nodig hebt? Trek je de hele plant uit en zaai je nieuwe? Ik heb eigenlijk geen idee. Wie helpt me uit de brand?

De rucola die ik gezaaid heb staat nog in een bak in mijn kas. Het is dus nog niet heel urgent :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Rucola oogsten

Bericht door Dutch John »

Plukken wat je nodig hebt en de plant zolang mogelijk laten doorleven. In het geval van dicht gezaaide polycultuur kun je wel jonge plantjes in het geheel wegnemen, om zo ruimte voor andere te maken. Maar dat laatste had je al in Gaia's Garden gelezen...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Rucola oogsten

Bericht door Tim »

Kockie,

Ik laat em, net als de mosterd gewoon gaan. Eerste jaar zaad bewaard, maar deze jongen blijft komen. Zelf nu zijn de kleintjes (mosterd) als weer 10cm hoog.

Ik trek of pluk wat we gebruiken. Momenteel is bijna alles weg, tuin ligt op de kop ;-).

Tim
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: Rucola oogsten

Bericht door beek »

Ik snijd af wat ik nodig heb. Daarna groeit het weer verder.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Rucola oogsten

Bericht door kockie »

Dank u!

Gaia nodigt weer uit om te lezen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie