Staat gazon voor zaaien

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ludo notermans
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014, 15:10

Staat gazon voor zaaien

Bericht door ludo notermans »

Goedemiddag,

Ik heb enkele bomen omgedaan in de tuin en alles plat gemaakt. Oppervlakte is 250 m2. Daarna heb ik met een tuinfrees alles gefreesd. Er liggen nu wat takjes verspreid over het hele gazon. Moet ik deze allemaal eruit halen voordat ik ga zaaien of is dit niet noodzakelijk? Stenen etc zitten niet in de grond.

Alvast bedankt voor het antwoord!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Staat gazon voor zaaien

Bericht door Pietje »

Een gemeente zaait met een wat grover gras dan bij de Boerenbond te krijgen is. En daar kun je tijdens het aanslaan gewoon overheen fietsen, voetballen en zo, en het komt gewoon op.

Dusss: lekker zaaien, vochtig houden en komt helemaal goed.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
ludo notermans
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014, 15:10

Re: Staat gazon voor zaaien

Bericht door ludo notermans »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb 2 foto's geupload hoe de tuin er bij ligt op een klein stukje, ik heb de grootste takjes er allemaal uit gehaald. 3e foto is van de volledige tuin. links heb ik nog helemaal niks gedaan.
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Staat gazon voor zaaien

Bericht door Brit »

Het ziet er in mijn ogen redelijk uit. Als alles wat een vinger dikte of grover is, is verwijderd, dan zal het wel goed komen. Ik neem tenminste aan dat je niet een perfect gazonnetje verwacht....?
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
ludo notermans
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2014, 15:10

Re: Staat gazon voor zaaien

Bericht door ludo notermans »

Bedankt voor het antwoord. Het hoeft inderdaad geen siergazon te worden. Gewoon groen en egaal is voldoende.
Plaats reactie