Workshop fruitbomen enten

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

Het zat al een tijdje in de pijplijn, maar nu is het bijna in kannen en kruiken. Er komt een workshop fruitbomen enten. Deze wordt gegeven door pomoloog Marcel Tross. Zoals het er nu uitziet is de workshop op 29 maart om 10 uur in Zeddam. Er is plaats voor een beperkt aantal deelnemers, dus meld u bij belangstelling snel aan.

De kosten zullen 25 euro bedragen* + 3,50 euro per gebruikte onderstam. Deze worden ook verzorgd door Marcel Tross. Voor koffie en thee zal worden gezorgd, een broodje behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Graag bij aanmelding aangeven of u een entmes heeft of er op de dag eentje wilt kopen. Een entmes is een speciaal aan 1 zijde geslepen mes. Een stanleymes oid, hoe scherp ook, voldoet niet!

U kunt ook eigen enthout meenemen. Hierbij de handleiding enthout verzamelen van Marcel Tross:
Marcel Tross schreef:Eigen enthout meenemen mag altijd dit moet 1 jarig hout zijn dus eindstukken van takken die vorig jaar gegroeid zijn.
Dit enthout deze maand snijden bewaren in een broodzak waarin een vochtige hand is uitgeschud dichtmaken en vervolgens bewaren in de groentela van de koelkast dit is de eenvoudigste en makkelijkste manier van enthout bewaren dat nu nog volledig in rust is.
Mensen mogen altijd hun eigen entmes meenemen als ze dat hebben anders zijn ze bij mij wel verkrijgbaar.(entmessen zijn speciale messen deze zijn maar aan 1 kant geslepen, dit om mooi vlak te kunnen snijden).
Na aanmelding ontvangt u betalingsgegevens en informatie over de plek per pb of email.






*afhankelijk van het aantal deelnemers en omstandigheden
Laatst gewijzigd door kockie op 23 mar 2014, 20:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: datum gewijzigd van 22 naar 29 maart en tekst uitgebreid en bedragen aangepast
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Bep
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2014, 11:13
Locatie: Hutje op de hei

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door Bep »

Jammer het is te ver weg van mij anders had ik graag gekomen :)
Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat maar ook de sporen die je achterlaat.
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door gerard »

Kockie,
Zet mij maar op de lijst, ik zat al te denken om zelf een "boom" in elkaar te prutsen. Maar met een echte pomoloog als handleiding lijkt me wel een stuk verstandiger...
Mooi idee!
groet,
Gerard
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door David86 »

+1, graag bericht als er een definitieve datum overeengekomen is dan ga ik verlof aanvragen.

Groeten,
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

De 29e is inmiddels vastgezet!

Graag bij aanmelden vermelden of je er een entmes bij wilt hebben, of er al eentje hebt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door David86 »

Entmes heb ik nog wel ergens liggen. Wat extra onderstammen om thuis te vermeerderen van prunus appel en peer (voor klei bodem) zou ik wel enorm mee geholpen zijn.

groeten
..
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door benthuis »

+2 en 1 graag 1 keer mes
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door gerard »

@kockie,
Voor mij ook graag een entmes.
groet,
Gerard
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

Er hebben zich nu 6 deelnemers aangemeld. Marcel heeft aangegeven om maximaal 10 deelnemers per cursus te willen hebben. Er zijn dus nog 4 plaatsen over. Zijn er nog mensen die deze plaatsen willen bezetten? Zo niet, dan zijn er mogelijk op een ander forum nog gegadigden.

Laat snel van u horen als u interesse heeft!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door pelletpower »

Ik heb zeker interesse, maar net als altijd komt het er niet van. Kom er vanavond op terug.
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door pelletpower »

Wat later dan gepland, maar schrijf mij maar bij. Inclusief mes.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

Beter laat dan overt.... ;)

Leuk dat je komt!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door pelletpower »

Schrijf er nog maar 1 bij, een maatje van me wil ook.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door David86 »

Is het een idee om gelijk wat zaden en stekken te ruilen ?

ik heb daslook plantjes en walnoot zaailingen in de aanbieding

groeten,
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

Tuurlijk! Neem maar mee.... Ik heb geen bijzondere zaden of stekken, tegen die tijd al wel wat plantjes als het goed is...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie