crosneknolletjes

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

crosneknolletjes

Bericht door Anne2 »

Ik had in het weekend crosneknolletjes bij mij en zegde toe er meer over te vertellen, voor wie ze onbekend waren.

https://www.vreeken.nl/?gclid=CLfK6ovxm ... tAodjBsATQ
Hier kan je meer lezen.

Ze staan al vanaf het voorjaar in de pot, dus plant ze snel in de volle grond. Oogst dit jaar niet, maar laat ze in de grond zitten. Uit elk knolletje komt volgend jaar een plantje. Ze woekeren dus geef ze eigen bedje.
Ik had vorig jaar weinig oogst maar ze zaten dieper dan ik verwacht had (hoop dat het met de potjes goed gaat komen).

Het is vrij bewerkelijk om een maaltje schoon te maken. Rauw zijn ze het lekkerste. Roerbakken heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het leuk om mensen iets onbekends op hun bord te geven dus ik had ze ingemaakt op zoet-zuur. Wel lekker maar het hele knapperige verdwijnt dan.

En de Oregano. Ik was vorig jaar in Portugal en zei dat hun oregano anders was. Kreeg het antwoord dat dat Italiaanse Oregano was die wij hadden. Heb een potje in Portugal gekocht en noem ze dus Italiaanse en Portugese Oregano, maar hoe ze werkelijk heten weet ik niet. Die met de smalle blaadjes komt uit Portugal en is pittiger.
Plaats reactie