Forum meeting zaad ruil

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Forum meeting zaad ruil

Bericht door xychix »

Ik heb interesse in alles wat kan woekeren op een klei grond in midden Frankrijk.

Wij hebben hier een vakantiehuisje waar we ongeveer 3 maanden per jaar zijn. 2 maanden in de zomer en losse weken de rest van het jaar.

6500 m2 grond waarvan ongeveer 30*30 is verbost met ratelopulier, eik, haagbeuk en een aangeplant berkje.
De rest is gras met hier en daar een forse Eik of fruitboom.

Ik droom er van te eten van eigen grond maar dit kan niet als ik mijn gewassen niet kan verzorgen daarom wil ik een zo groot mogelijk diversiteit van eetbare en bijen lokkende struiken / planten introduceren op dit terrein.

Alles is welkom, helaas heb ik niets bijzonders in de ruil. Ik neem met alle plezier een kratje bier, een knuffel, of een eerlijke vergoeding mee (euro's zijn binnenkort toch niets meer waard :P )

..... ik kan wel haagbeuk uit frankrijk meenemen, daar barst ik van de stekjes die her en der opkomen. Deze heb ik nu echter niet in NL (ben net terug)
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Forum meeting zaad ruil

Bericht door David86 »

Dan heb je waarschijnlijk planten nodig als:

Rabarber
Egyptische ui
eeuwige moes
Aardpeer
Asperge
veel "vaste kruiden" als thym, munt, citroen melisse, laurier, rozemarijn en maggiplant
verschillende soorten Yams
aardbeien
frambozen
bramen e.d.

Hoewel dit allemaal goed te regelen is , zal het stekken en vermeerderen van deze planten meestal plaatvinden in het najaar...


Groeten,
..
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Forum meeting zaad ruil

Bericht door xychix »

David86 schreef:Dan heb je waarschijnlijk planten nodig als:

Rabarber
Egyptische ui
eeuwige moes
Aardpeer
Asperge
veel "vaste kruiden" als thym, munt, citroen melisse, laurier, rozemarijn en maggiplant
verschillende soorten Yams
aardbeien
frambozen
bramen e.d.

Hoewel dit allemaal goed te regelen is , zal het stekken en vermeerderen van deze planten meestal plaatvinden in het najaar...


Groeten,
Hey David,
Dan heeft de franse natuur / vorige bewoners ons al redelijk voorzien:

- Munt (harige wilde munt kwam ik bij het maaien tegen)
- Bramen, volop, de hele heg vol
- Laurier, grote struik. Hebben we verplaatst hopelijk overleeft hij het. Deze zomer 1 klein blaadje
- rozemarijn, geplant en groeit mooi.
- aardbeien, 3 plantjes... zijn er ondertussen 5. De slakken eten echter het fruit op.

Voor al het overige heb ik zeker interesse en kan ik ook in het najaar nog wel een keer in de auto stappen :)
Ik heb evt een 5-tal 2 jarige eikeboompjes in de aanbieding.
Plaats reactie