Paprika geklets

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Paprika geklets

Bericht door David86 »

Heren,

Ik sta voor een raadsel.

Ik teel inmiddels al een tijdje paprika's. Eigenlijk altijd yolo's in vier kleuren. Dit jaar heb ik er rooie punt paprika's bij (uit zaad). De paprika's groeien als een raket en de puntpaprika's voeren de spits. De paprika's staan in 20 liter potten (om ziektes in de kas grond te vermijden) Nu was ik de paprika's op een dag vergeten dus gaf de dag erna wat extra water , een paar dagen later begonnen er witte vlekken in de nog groene puntpaprika's te verschijnen. Alsof "de paprika's aan het vergaan waren aan de plant, of de plant de reserves in de vruchten heeft aangesproken om zelf te overleven in de droogte? Ik heb dit nog niet eerder gehad.

Wie weet wat er gaande is/was met mijn punt paprika's. De blokpaprika's vertonen geen problemen maar zijn ook nog niet zo vol vrucht als de puntpaprika's

Groeten,
..
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Paprika geklets

Bericht door Blijfhopen »

David,
Kijk eens op http://www.plantaardig.com.
Doorklikkrn naar groenteinfo en dan naar paprika. Daar vind je een artikel met foto's over brandvlekken en neusrot.
Wellicht heb je er wat aan.
Blijf vooral zo doorgaan !!
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Paprika geklets

Bericht door David86 »

Gerard,

Bedankt, het is kneuzing of zonnebrand. Met de yolo's nooit gehad. toch tere ventjes die punt paprika's.

Ik schud mijn planten eens in de zoveel tijd om wat te helpen met bestuiven, Daar zal ik maar mee stoppen en de plekken waar de kalk van de kas is gekomen maar even bijwitten dan moet het wel weer goed komen.

De kippen hebben zich de groene paprika's goed laten smaken :)


Zijn er meer paprika telers aanwezig ?

Groeten,
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Paprika geklets

Bericht door kockie »

David86 schreef:Zijn er meer paprika telers aanwezig ?
Dat is nog wel een wens van me. Dit jaar zijn de planten niet opgekomen; volgend jaar een nieuwe poging!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie