Aardappelpraat

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Aardappelpraat

Bericht door benthuis »

Laatste helft geoogst. Aanmerkelijk minst slak-schade. ...
Vreemd, planten stonden naast elkaar.

Grond weer toegedekt met laagje mulch.
Iemand tips voor een onbewerkelijk nuttig gewas?
Boerenkool is-not-an-option helaas.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Aardappelpraat

Bericht door kockie »

Mosterd oid als groenbemester?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aardappelpraat

Bericht door Dutch John »

Hier gisteren alles geoogst. Dit jaar geen phytophtora, maar door aanhoudende droogte met opvolgend een paar natte dagen begonnen de aardappelen door te wassen. Nateelt boerenkool, spruitkool en prei.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Aardappelpraat

Bericht door Tim »

Hey,

Vandaag de eerste plant gerooid. 2,4kg schoon aan de haak. Mooie verschillende maten.

Carolus, gepoot in april, 60 op 60, ondergrond gespit met de winterogge als mulch tussen de rijen. Compost gestrooid ong 3kg/m2. Op 2 planten iets aardappelziekte op onderkant blad (plukken en afvoeren). Zo'n 40 Colorado kevers gehad en hun nageslacht uitgemoord.

De bieten zijn ook al zo groot als ... :oops: Boontjes ook super. Wortelen, prei en uien matig.

Tim
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Aardappelpraat

Bericht door Lieve »

Wij worden overspoeld door courgettes. Zomerprei ziet er keurig uit. Diverse kolen hebben veel rupsen opgeleverd, weinig kool. Tomaten zien er zeer veelbelovend uit.
Het heeft net geregend, ik begon door de 5000 l water te geraken.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Aardappelpraat

Bericht door kockie »

Courgettes zijn we hier al aan het weggeven en inmaken. Tomaten hebben we er al een paar van geoogst, maar een of ander niet uitgenodigd dier is aan het mee-eten. Moet de kas toch eens dier-proof maken. De pluksla moet inmiddels al weer over gezaaid worden en ik wacht tot de aardbeien fatsoenlijk gaan uitlopen voor nieuwe stekken. Die willen nog niet echt. Aardappelen heb ik niet....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie