Seeds of Freedom

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Seeds of Freedom

Bericht door Tim »

Seeds of Freedom charts the story of seed from its roots at the heart of traditional, diversity rich farming systems across the world, to being transformed into a powerful commodity, used to monopolise the global food system.

The film highlights the extent to which the industrial agricultural system, and genetically modified (GM) seeds in particular, has impacted on the enormous agro-biodiversity evolved by farmers and communities around the world, since the beginning of agriculture.

Seeds of Freedom seeks to challenge the mantra that large-scale, industrial agriculture is the only means by which we can feed the world, promoted by the pro-GM lobby. In tracking the story of seed it becomes clear how corporate agenda has driven the take over of seed in order to make vast profit and control of the food global system.

Produced by The Gaia Foundation and the African Biodiversity Network, in collaboration with MELCA Ethiopia, Navdanya International and GRAIN.



GMTim
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Seeds of Freedom

Bericht door David86 »

een zorgwekkende ontwikkeling

het is nog niet te laat....

David
..
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Seeds of Freedom

Bericht door tiho »

Bij mij doet de film het niet. Gaat het over genzaad of over het wegwerken van originele rassen?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Seeds of Freedom

Bericht door Tim »

Tiho,

Beide. Hier doet ie het nog wel.

Tim
tiho
Berichten: 297
Lid geworden op: 07 mei 2011, 15:15

Re: Seeds of Freedom

Bericht door tiho »

Oke, op de computer bij mij ook.

Het zorgelijkst is toch wel de natuurlijke reactie van de natuur. Resistente soorten overleven en worden er daardoor steeds beter in ook. Had Darwin ze ook al kunnen vertellen. Ik had eigenlijk verwacht dat hun aandeel veel groter zou zijn dan blijkbaar 30 %. Dat biedt nog perspectieven zou je zeggen.

Was het niet zo dat genetische manipulatie eerst bij wet verboden was. Dan zullen ze toen ook wel een president in het zadel hebben geholpen die er wel voor was. Ik denk dat hen laten stoppen vergelijkbaar is met Shell te vragen om te stoppen naar olie te boren.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Seeds of Freedom

Bericht door Tim »

Komt vanzelf goed:
OBL-Rien schreef:In nature there is neither good nor bad, only consequences.
Tim
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Seeds of Freedom

Bericht door OBL-Rien »

Inderdaad Tim, waarom zouden mensen moeten overleven?
Zoals in de matrix al gezegd werd, we hebben meer weg van een virus dan van iets anders....
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Seeds of Freedom

Bericht door Tim »

Dit vind ik ook een mooie:

Code: Selecteer alles

"Human beings are the only creatures on Earth that claim a god and the only living thing that behaves like it hasn't got one"
Tim
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Seeds of Freedom

Bericht door Brit »

Het begint met duidelijk te maken wat er fout is in de agrarische wereld.
Pas als het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmest wordt verboden, beginnen we weer de goede kant op te gaan. Ik ben alleen bang dat dat nog wel even zal duren......
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Plaats reactie