aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

Bericht door Jo(ram) »

Hallo,

Begin vorig jaar kocht ik uiteindelijk na lang zoeken een Winther Cargoo (niet elektrisch, maar wel slechts 39kg) met twee zitjes en ruim plaats voor winkelwaar. Ik ben er heel tevreden over, heel goede kwaliteit. Maar omdat ik sedert kort nog langere afstanden afleg en mijn gewone fiets versleten is sta ik op het punt mijn Winther te verkopen en mijn gewone weg te doen en in de plaats van die twee een Douze te kopen. Zo zou ik een stuk sneller ter plaatse moeten zijn en kan ik deze ook gebruiken voor mijn 'gewone' verplaatsen alsook om naar het werk te fietsen, alsook naar de winkel en het vervoer van de kinderen.... alleen maar plus punten dus? Je zou hem ook makkelijk uit elkaar kunnen halen en in 123 van family naar cargo kunnen ombouwen.
Mijn vraag, heeft er iemand ervaring met de Douze? Sedert vorig jaar kan je die ook met de Canopy kopen. Iemand daar ervaring mee?

gegroet!
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

Bericht door mro »

Ik heb al enkele keren gereden met een Douze, zowel gewoon als elektrisch. Topfiets en ook mooi qua design. Ik ken ook een paar mensen die er elk een hebben en ik zie ze er toch heel veel meer rijden, ook beroepsmatig.

In Juni is er een cargobikefestival in Nijmegen: http://www.cargobikefestival.com/ Zeker de moeite waard als je eens uitgebreid wil testrijden.
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Ik heb al enkele keren gereden met een Douze, zowel gewoon als elektrisch. Topfiets en ook mooi qua design. Ik ken ook een paar mensen die er elk een hebben en ik zie ze er toch heel veel meer rijden, ook beroepsmatig.

In Juni is er een cargobikefestival in Nijmegen: http://www.cargobikefestival.com/ Zeker de moeite waard als je eens uitgebreid wil testrijden.
Ze zien er inderdaad heel goed uit. Ik kan deze week eentje testen maar het is het middelste model. Ervaring met de extra-long (800)? eventueel de Family met huif?
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

Bericht door mro »

Een iemand die ik ken rijd met zo'n extra grote Douze, echt wel een groot ding maar ze rijdt er vlot mee.

Wij hebben zelf twee Bullitts, een met een stoeltje, geen canopy, daar heb ik niet echt ervaring mee.
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: aankoop Douze Cycle F1 bakfiets/cargo

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Een iemand die ik ken rijd met zo'n extra grote Douze, echt wel een groot ding maar ze rijdt er vlot mee.

Wij hebben zelf twee Bullitts, een met een stoeltje, geen canopy, daar heb ik niet echt ervaring mee.
Goed om te weten dat ze er vlot mee rijdt. Bullitts zijn ook mooi en degelijk en rijvast naar ik hoor. Maar te klein voor 2 kinderen en wat bagage. Idem wat de even mooie triobike cargo+ betreft.
Plaats reactie