Ligfiets of elektrische fiets

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Ligfiets of elektrische fiets

Bericht door Pietje »

mro schreef:Ik heb nu ook wel gezien dat ik een tiental km langs het water kan rijden sedert er wegenwerken voorbij zijn, maakt het traject wel 3km langer.
Betekent dat dat het traject toch "ligfiets-vriendelijk" is geworden...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Ligfiets of elektrische fiets

Bericht door mro »

De eerste 10km langs het water zijn fantastisch maar dan blijft er nog 6km over door een gemeente die eigenlijk van geen kanten fietsvriendelijk is. Het viel mij ook weer op deze week dat ik veel meer opval in het verkeer met mijn Bullitt: knalgeel en groter dan een gewone fiets, dan met een gewone herenfiets. Scheelt toch een stuk in veiligheidsgevoel.

Ik ben zeker overtuigd van de kwaliteiten van een ligfiets en tweedehands is er wel wat aanbod voor een goede prijs lijkt me, alleen voorlopig niet echt in de buurt om er dan eens een testrit mee te doen.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Ligfiets of elektrische fiets

Bericht door OBL-Rien »

mro schreef:Een mogelijk alternatief is mijn alfine8 vervangen door een Rohloff voor wat extra comfort en rendement. Kost wel bijna evenveel als een complete fiets :) dus eerst wel eens een testrit doen...
Ik wilde vroeger ook graag een rohloff, maar het onderhoud (en de kosten daarvan) hebben me er van af gehouden. Toch maar een 'normale' versnelling genomen.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Plaats reactie