Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Jo(ram) »

Hallo, Eerst wou ik een 3-wiel bakfiets maar na veel info in te winnen denk ik te gaan voor een 2-wiel. Ik ben een geoefende fietser en heb mijn oog laten vallen op een tweewiel bakfiets Urban Arrow Family zonder elektrische ondersteuning. De meeste mensen kopen hem met ondersteunig. Is het echt bijna onmogelijk om op zo'n Arrow te fietsen zonder ondersteunig? Geen idee. Ik kan hem ook nergens testen, in de buurt staan alleen elektrische modellen in de winkels. Wie heeft ervaring met de Arrow zonder ondersteuning?
Laatst gewijzigd door Jo(ram) op 11 feb 2016, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Dutch John »

Mij lijkt als je serieus belangstelling hebt, een verkoper toch wel bereid zal zijn om er even een gewoon wiel in te zetten voor een proefrit?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Lieve »

Waarom leren de kleintjes niet fietsen?
Een aanhang fiets kan ook?
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Jo(ram) »

Lieve schreef:Waarom leren de kleintjes niet fietsen?
Een aanhang fiets kan ook?
De oudste van 4 kan reeds fietsen maar geen 6 heen en 6 terug. De jongste is 2... De oudste fietst ook af en toe maar we gaan meestal richting stad en das de eerste paar jaar te vroeg om die afstand te doen. Er zit ook een bergje in...
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door mro »

Ik denk dat het gewicht een belangrijk obstakel zal zijn:

http://www.bakfietsinfo.be/bakfietsen/u ... /index.php

45kg, waarschijnlijk wel met elektrische ondersteuning er bij maar dan nog.

Eventueel kan je ook eens kijken bij Douze Cycles, zij hebben een groot model: laadruimte 80cm lang, dat is echt wel groot.

http://www.douze-cycles.com/gamme-originale/
Er zijn verschillende verdelers in België en Nederland.

Ik ken iemand die met zo een model rijdt. Ze weeg waarschijnlijk zelf nog geen 50kg en ze gebruikt die al een paar jaar om haar gereedschap te vervoeren voor haar job, niet elektrisch.
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Joepie »

Ik zou gewoon een proefritje met zo een elektrische bakfiets gaan maken. De ondersteuning kan je uit zetten en dan heb je een idee van hoe het fietst zonder én met trapondersteuning.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
robin2cv
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2016, 22:55

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door robin2cv »

Ik rij zelf 3 jaar met Bullitt bakfiets. Ook getwijfeld om elektrisch te ondersteunen.
Na test niet gedaan. Op 25km/h valt ondersteuning direct weg. Met de Bullitt haal ik dat zo ook. Deze is lichter/sportiever dan Urban arrow.

Bak is wel kleiner. Mijn dames zijn bijna 6 en bijna 3. Het wordt krap in de canopy.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door mro »

Tja, Bullitt :) Eens je met zo'n fiets een testrit gemaakt hebt is er geen weg meer terug...
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Tja, Bullitt :) Eens je met zo'n fiets een testrit gemaakt hebt is er geen weg meer terug...
Idd dat is waar. Fantastische fiets. Enige probleem is dat je er minder mee kan vervoeren dan pakweg een urban. Redelijk verschil.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door mro »

Jo(ram) schreef:
mro schreef:Tja, Bullitt :) Eens je met zo'n fiets een testrit gemaakt hebt is er geen weg meer terug...
Idd dat is waar. Fantastische fiets. Enige probleem is dat je er minder mee kan vervoeren dan pakweg een urban. Redelijk verschil.
Ik heb toch al redelijk wat creatieve oplossingen zien passeren wat betreft 'Bullitt-verbouwingen' om meer te kunnen meenemen :)

Wat denk je van de Douze?
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Urban Arrow zonder elektrische ondersteuning.

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:
Jo(ram) schreef:
mro schreef:Tja, Bullitt :) Eens je met zo'n fiets een testrit gemaakt hebt is er geen weg meer terug...
Idd dat is waar. Fantastische fiets. Enige probleem is dat je er minder mee kan vervoeren dan pakweg een urban. Redelijk verschil.
Ik heb toch al redelijk wat creatieve oplossingen zien passeren wat betreft 'Bullitt-verbouwingen' om meer te kunnen meenemen :)

Wat denk je van de Douze?
In die grote kan inderdaad heel wat. Heel mooi ook. Sommige merken lijken wel erg op elkaar.
Plaats reactie