Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

Hallo,

Ik zou graag een Triobike Boxster kopen ivp een tweede wagen. Heeft iemand ervaring met dit merk/model?
Ik heb twee kinderen en zou er ook graag wat boodschappen mee vervoeren. Ik ben vooral opzoek naar een degelijke/duurzame en onderhoudsvriendelijke bakfiets (prijs tussen de 1800 en de 3000Euro)

In België zijn er slechts 3 verkopers/winkels. Waarvan geen enkele ze in stock heeft. Dus moeilijk om te testen... Ik las in 1 review dat bij het draaien je met je knie tegen het stuur kan botsen. Ikzelf meet 1m83.

Ik woon op een halfuurtje van Zeeland (dicht bij Brugge). Zijn er winkels in Zeeland waar ik de Boxster kan testen?

dank!
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door mro »

Als Oostende voor jou niet te ver is zou ik eens overwegen om langs te gaan bij Gino Carts & bikes. Daar kan je enkele cargobikes testen, zowel met drie als twee wielen.

Informeer jezelf heel goed voor je tot aankoop over gaat want persoonlijk ken ik teveel mensen die zoiets kopen en er dan bijna niet mee rijden omdat die te zwaar, te log, te lastig,... is.

Een driewieler zou ik persoonlijk niet kopen zonder elektrische ondersteuning.

Zelf rij ik met een Bullitt, zowel voor alledaags gebruik als beroepsmatig. Voor mij en voor heel veel anderen de absolute top en past ook in jouw budget. Je moet in google images eens als trefwoorden: bullitt, bike, children ingeven, dan zie je wat er mogelijk is.
Bijvoorbeeld: http://farm5.static.flickr.com/4137/492 ... 07bd7b.jpg

Ook mijn vriendin rijdt er heel veel mee (we hebben 2 Bullitts); voor de boodschappen, met de kleine (bijna 6j),..

De leercurve voor het rijden met een tweewieler is iets hoger maar eens je het gewoon bent wil je nooit meer drie wielen. Twee wielen is sneller en veiliger (vooral in de bochten).
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Als Oostende voor jou niet te ver is zou ik eens overwegen om langs te gaan bij Gino Carts & bikes. Daar kan je enkele cargobikes testen, zowel met drie als twee wielen.

Informeer jezelf heel goed voor je tot aankoop over gaat want persoonlijk ken ik teveel mensen die zoiets kopen en er dan bijna niet mee rijden omdat die te zwaar, te log, te lastig,... is.

Een driewieler zou ik persoonlijk niet kopen zonder elektrische ondersteuning.

Zelf rij ik met een Bullitt, zowel voor alledaags gebruik als beroepsmatig. Voor mij en voor heel veel anderen de absolute top en past ook in jouw budget. Je moet in google images eens als trefwoorden: bullitt, bike, children ingeven, dan zie je wat er mogelijk is.
Bijvoorbeeld: http://farm5.static.flickr.com/4137/492 ... 07bd7b.jpg

Ook mijn vriendin rijdt er heel veel mee (we hebben 2 Bullitts); voor de boodschappen, met de kleine (bijna 6j),..

De leercurve voor het rijden met een tweewieler is iets hoger maar eens je het gewoon bent wil je nooit meer drie wielen. Twee wielen is sneller en veiliger (vooral in de bochten).
bedankt voor tips. Maar ik heb twee kinderen... veel plaats is er toch niet over om boodschappen te doen. bv een kratten melk. Of toch?
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door mro »

Ja, twee kinderen + boodschappen is al redelijk veel. Als dit voor jouw een reeële situatie is die ook enkele jaren zal duren dan kies je beter voor een wat grotere fiets (met elektrische ondersteuning).

Eventueel: Nihola of urban arrow.

Als je nog wat kunt wachten met beslissen dan kan je in april ook eens naar Nijmegen gaan: http://www.cargobikefestival.com/
Daar kan je een hele dag diverse bakfietsen testen.
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Ja, twee kinderen + boodschappen is al redelijk veel. Als dit voor jouw een reeële situatie is die ook enkele jaren zal duren dan kies je beter voor een wat grotere fiets (met elektrische ondersteuning).

Eventueel: Nihola of urban arrow.

Als je nog wat kunt wachten met beslissen dan kan je in april ook eens naar Nijmegen gaan: http://www.cargobikefestival.com/
Daar kan je een hele dag diverse bakfietsen testen.
ik neem zeker geen elek. ondersteuning. Sedert ik kinderen heb, heb ik minder tijd om te trainen. Dus wat extra training komt goed van pas. Ik heb 4 jaar met een Croozer kid for 2 rondgereden met sedert de laatste 2,5 jaar 2 kinderen en vol boodschappen en dat ging ook vlot. Al ben ik me ervan bewust dat zo'n bakfiets iets trager zal zijn. Daarom was is op zoek naar een sportief model zoals de Triobike boxster.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door mro »

Ok, ik snap je punt wat betreft ondersteuning.

Wel snap ik niet wat je sportief vind aan een triobike boxster? Als je daarmee een beetje snel een bocht neemt lig je omver.

Het enige alternatief dat ik dan kan bedenken is een Butchers&Bicycles: http://www.gizmag.com/butchers-and-bicy ... ike/30526/
Wel iets boven je budget; +/- 3500€.

Te testen in Nijmegen, te koop in Oostende, in Gent is er ook een verkooppunt.
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Ok, ik snap je punt wat betreft ondersteuning.

Wel snap ik niet wat je sportief vind aan een triobike boxster? Als je daarmee een beetje snel een bocht neemt lig je omver.

Het enige alternatief dat ik dan kan bedenken is een Butchers&Bicycles: http://www.gizmag.com/butchers-and-bicy ... ike/30526/
Wel iets boven je budget; +/- 3500€.

Te testen in Nijmegen, te koop in Oostende, in Gent is er ook een verkooppunt.
Ik fiets vooral langs een oude spoorwegbedding richting stad. Weinig bochten. In de stad is het niet mogelijk of veel bochten snel te nemen. :D
Als ik alle 3-wiel bakfietsen bekijk tot 3000 Euro lijkt mij dat de sportiefste. De Triobike Mono ziet er nog vlotter uit maar deze is te klein. Als je een 'gewone' bakfiets bekijkt, (ik heb er ook al getest)(met houten bak) vallen die wat log uit en is de kwaliteit minder vermoed ik dan eentje die in aluminium/kunststof gemaakt is. Ik heb het hier wel over de driewielers he. Met mijn Fietskar(2 kinderen en wat boodschappen) haalde ik vlot 25km per uur en meer. Nu hoop ik (op rechte stukken) toch op minstens 20... met bakfiets.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Dutch John »

Ik kan je geen advies geven in welk type, maar moedig het besluit om een auto door een vrachtfiets te vervangen zeer aan. Je kunt er spullen mee vervoeren die niet in een auto passen. Kies je voor een merk waarvan geen dealer in de buurt zit, dan is het wijs dat de slijtcomponenten van een merk zijn die iedere fietsreparateur voorradig heeft.

Misschien zien we elkaar op het cargobikefestival? Meer mensen die daar naartoe gaan? Ik breng m'n eigenbouw vrachtfietsen mee.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

Dutch John schreef:Ik kan je geen advies geven in welk type, maar moedig het besluit om een auto door een vrachtfiets te vervangen zeer aan. Je kunt er spullen mee vervoeren die niet in een auto passen. Kies je voor een merk waarvan geen dealer in de buurt zit, dan is het wijs dat de slijtcomponenten van een merk zijn die iedere fietsreparateur voorradig heeft.

Misschien zien we elkaar op het cargobikefestival? Meer mensen die daar naartoe gaan? Ik breng m'n eigenbouw vrachtfietsen mee.

Groet,
DJ
Hallo. dank voor je bericht. De slijtcomponenten: het meeste materiaal is shimano. Dat is bij de meeste fietsreparateurs wel te vinden.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door kockie »

Dutch John schreef: Meer mensen die daar naartoe gaan?
Is wel interessant. Ik heb dat weekend dienst; eens kijken of ik een stukje van de zondag kan ruilen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

kockie schreef:
Dutch John schreef: Meer mensen die daar naartoe gaan?
Is wel interessant. Ik heb dat weekend dienst; eens kijken of ik een stukje van de zondag kan ruilen.
Inderdaad. Helaas reeds plannen die dag.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Dutch John »

Zondag is de dag voor het gewone volk.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door mro »

Ik ben er 2 jaar geleden geweest, zeker de moeite waard: toffe ambiancen en veel fietsen.

Jouw vrachtfietsen wil ik wel eens testen DJ. Misschien moet ik eens nadenken om naar daar te fietsen met mijn fietskar.
Jo(ram)
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2016, 16:53

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Jo(ram) »

mro schreef:Als Oostende voor jou niet te ver is zou ik eens overwegen om langs te gaan bij Gino Carts & bikes. Daar kan je enkele cargobikes testen, zowel met drie als twee wielen.

Informeer jezelf heel goed voor je tot aankoop over gaat want persoonlijk ken ik teveel mensen die zoiets kopen en er dan bijna niet mee rijden omdat die te zwaar, te log, te lastig,... is.

Een driewieler zou ik persoonlijk niet kopen zonder elektrische ondersteuning.

Zelf rij ik met een Bullitt, zowel voor alledaags gebruik als beroepsmatig. Voor mij en voor heel veel anderen de absolute top en past ook in jouw budget. Je moet in google images eens als trefwoorden: bullitt, bike, children ingeven, dan zie je wat er mogelijk is.
Bijvoorbeeld: http://farm5.static.flickr.com/4137/492 ... 07bd7b.jpg

Ook mijn vriendin rijdt er heel veel mee (we hebben 2 Bullitts); voor de boodschappen, met de kleine (bijna 6j),..

De leercurve voor het rijden met een tweewieler is iets hoger maar eens je het gewoon bent wil je nooit meer drie wielen. Twee wielen is sneller en veiliger (vooral in de bochten).
Je hebt me nu toch doen twijfelen... De triobike neem ik zoiezo niet omdat ik hem niet kan testen enkel online of te ver...
Dus wordt het ofwel de Winther Kargoroo Cargoo (gelijkaardig model ook op gebied van prijs/kwaliteit) ofwel de Urban Arrow Family. een tweewieler gelijkaardig aan jouw bullitt. De Bullitt is voor mij te klein. twee kinderen plus boodschappen lukt niet. Wel een coole fiets.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Aankoop Bakfiets Triobike Boxster ipv een wagen

Bericht door Dutch John »

Jo(ram),

Drie wielen betekent een zware fiets en meer rolweerstand. Ook zijn ze breder en vangen meer wind. Voor langere afstanden niet erg prettig. Ze vragen meer parkeerruimte, zowel thuis als op het trottoir. Je zou een zitje voor één kind achterop een tweewieler kunnen maken. Of er nog langere fietsen bestaan weet ik niet. Is ook de vraag of je dat nog moet willen: de voorasdruk wordt minder en kort draaien lastiger.

mro,

Je komt vanuit het zuiden? Kun je eventueel via ons, zodat we samen op fietsen. Heb ik meteen de mogelijkheid om een keer een Bullitt te proberen.... Ben zeer benieuwd naar de eigenschappen van deze tegelijkertijd elegante en stoere vrachtfiets.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie